[2 Displays] Games op 2e monitor

Pagina: 1
Acties:

• CvDongen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-02 13:12
Hoi,

Ik hier een laptop (thinkpad t60p) met daarop een extra monitor (CRT, 17 inch) aangesloten.

Nu wil ik het graag zo regelen dat als ik een spel opstart, hij dit dan doet op mijn 2e scherm. En dat hij dus mijn andere (basis) scherm gewoon vrijlaat zodat ik dit kan gebruiken voor andere dingen.

Ik had zelf 2 mogelijkheden in gedachten:

(1)
met extended display: het spel in een window draaien en dan naar je 2e display slepen en daar weer maximaliseren. Dit lukt echter niet omdat ik het spel (in dit geval Need for speed Underground 2) niet in een window kan draaien.

(2)
met clone display: wederom het spel in een window draaien en dan theather mode aanzetten zodat hij hem op je 2e display maximaliseert. Dit lukt om dezelfde reden als bij 1 niet.

Iemand die weet hoe ik een spel in een window krijg ( -w in de shortcut werkt niet, alt enter ook niet)? :) Of hoe ik het op een andere manier voor elkaar krijg een spel op je 2e display te krijgen? :)

Alvast bedankt! :)

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Met Ultramon gaat dit perfect!

Ik heb hierin bijvoorbeeld ingesteld dat als ik op F1 druk (die ik toch nooit gebruik) het actieve programma naar het twee beeldscherm gaat.

Hoi!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zorg dat je van je externe monitor de primary display maakt. (Kan je doen via extended dispaly, vaak zit er ook op je laptop een knop (fn+?) om te switchen).

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 11:47
Ik citeer
Een andere hoofdmonitor instellen
1. Klik op het tabblad Instellingen in het dialoogvenster Eigenschappen voor Beeldscherm op het pictogram van de monitor die u wilt instellen als de hoofdmonitor.
2. Schakel het selectievakje Dit apparaat als hoofdmonitor gebruiken in. Dit selectievakje is niet beschikbaar als u het pictogram van de hoofdmonitor hebt geselecteerd.
How To Configure and Use Multiple Monitors in Windows XP

Homey — Critics are those without skills to create.

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:01
gewoon, je 2de monitor als standaard monitor instellen en je taakbalk naar de andere monitor slepen, werkt perfect bij mij.

Draai hier met een philips 107s en een hewlett packard HP71

HP71 staat links met taakbalk en standaard starten daar alle programma's op
107S aan de rechterkant start ie automatisch de spellen op.

EDIT: damnit WeeJeWel was me voor :P

[ Voor 5% gewijzigd door DaRk PoIsOn op 01-07-2008 15:19 ]

who put a "stop payment" on my reality check

• WeeJeWel
DaRk PoIsOn schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:18:
EDIT: damnit WeeJeWel was me voor :P
Geen probleem, wist nog niet dat je de taakbalk kon verslepen naar een andere monitor _/-\o_

• DaRk PoIsOn
WeeJeWel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:21:
[...]

Geen probleem, wist nog niet dat je de taakbalk kon verslepen naar een andere monitor _/-\o_
Ik kwam er in mijn win98 horror periode achter dat je de taakbalk alle kanten op kon slepen en ton ik multi-mon ging draaien onder xp dacht ik dan moet ie ook naar de andere monitor kunnen.

trouwens aan de ts, ik weet niet welke graka je erin hebt zitten maar in de nvidia control panel kun je ook instellen welke monitor je voor games wilt gebruiken, en een fullscreen mirror van je films op de andere monitor via overlay....

• WeeJeWel
In die thinkpad zit een ATI FireGL V5200, maar volgens mij moet ati zoiets ook wel kunnen met CCC.

• DaRk PoIsOn
WeeJeWel schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:31:
In die thinkpad zit een ATI FireGL V5200, maar volgens mij moet ati zoiets ook wel kunnen met CCC.
Ik was te lui om te gaan kijken, ut is ook veel te mooi weer, zometeen lekker aan de ijssel hangen :p

• WeeJeWel
Zou ik ook maar 'ns moeten doen.. leuke meid ontmoet in deventer :D

Maar oke, dit is en blijft tweakers :P

• CvDongen
okee bedankt jongens, maar toch nog een paar dingetjes die niet helemaal lekker werken...

(1)
met ccc je primary display omschakelen kan (kan ook gewoon in windows zoals hierboven al werd aangegeven), probleem is dan echter dat hij, wanneer je iets wil gaan doen op je desktop, het spel minimaliseert. Is er een manier om dit te voorkomen?

(2)
Mijn resoluties zijn niet gelijk, displays staan boven elkaar, onderste is 1280 x 800 en bovenste is 1280 x 1024. Als ik nu mijn taakbalk versleep naar de onderste, past windows de grootte van het startmenu nog steeds aan aan die monitor van boven. Oftewel: er valt een stuk startmenu buiten beeld en dit is irritant. Oplossing is natuurlijk om je resoluties aan elkaar gelijk te maken, maar dit gaat niet zonder ergens zwarte strepen te krijgen (widescreen op een gewoon beeldscherm vind ik een beetje zonde van de ruimte). Ik denk niet dat hier een makkelijke oplossing voor is, maar misschien dat toch iemand dit weet? :) we zijn hier tenslotte op tweakers :P

@EWK: dat ultramon is echt relaxt voor 2 monitors, zeker die taakbalk functie vind ik erg vet, maar helaas werkt die shortcut niet voor fullscreen programma's (spellen in dit geval).

• WeeJeWel
kijk eens naar gamen op 2 beelschermen :D

• CvDongen
ah minder... zit ik al heel de dag te zoeken naar iets wat gewoon niet kán :P
Pagina: 1