SSL Wildcard-certificaat op meerdere servers...

Pagina: 1
Acties:

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:13

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik ben bang dat het niet zal gaan wat ik wil naar aanleiding van de informatie die ik bij comodo en rapidssl heb gevonden, maar ik stel hier toch even de vraag.

Ik ben in het bezit van 'n wildcard-certificaat voor *.mijndomein.nl

Op dit moment is dat certificaat geïnstalleerd op webserver1. Webserver1 wordt binnenkort opnieuw geïnstalleerd en de reeds bestaande subdomeinen komen er op terug. Ik heb begrepen dat ik 'n export moet maken van het certificaat en vervolgens na herinstallatie 'm weer kan importeren.

Op webserver1 wordt 'n VirtualServer geïnstalleerd met daarin Webserver2. Eigenlijk zou ook op webserver2 het certificaat geïnstalleerd moeten worden. Voorzover ik heb kunnen vinden kan dat niet en moet ik 'n tweede certificaat kopen. Maar wellicht dat er toch nog andere mogelijkheden zijn.
Webserver1 en 2 hebben verschillende ip-adressen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
verschillende websites hebben meerdere servers

je krijgt dan gewoon

bla.domein.nl
srvr02.domein.nl
srvr01.domein.nl
x.domein.nl

en zolang het domein gelijkt blijft en de SSL geldig is voor alles dat *.mijndomein.nl omvat, is dat geen probleem... ander domain is 2e verhaal natuurlijk.

Verwijderd

magic_nl schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:52:
Op dit moment is dat certificaat geïnstalleerd op webserver1. Webserver1 wordt binnenkort opnieuw geïnstalleerd en de reeds bestaande subdomeinen komen er op terug. Ik heb begrepen dat ik 'n export moet maken van het certificaat en vervolgens na herinstallatie 'm weer kan importeren.
Dus dat ga je testen om te zien of het werkt of niet voordat je gaat herinstalleren? Weet je gelijk of je op meerdere servers kan/mag installeren...

Overigens is het volgens mij geen probleem, maar daar mag je niet op af gaan :)

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:13

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Topicstarter
Dutch2007 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:57:
en zolang het domein gelijkt blijft en de SSL geldig is voor alles dat *.mijndomein.nl omvat, is dat geen probleem... ander domain is 2e verhaal natuurlijk.
Het is allemaal *.mijndomein.nl. Dus waarschijnlijk zal 't geen probleem zijn dan.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties