Toon posts:

Hulp bij installeren EnGenius ECB-3220

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweaker,

De vader van mijn vriendin heeft onlangs een EnGenius ECB-3220 aangeschaft voor zijn vakantieverblijf en France. Het zit namelijk zo, er is daar een draadloze internet verbinding beschikbaar alleen het signaal in het appartement zelf is erg zwak en valt dus regelmatig weg, omdat het door dikke muren moet. Hier voor heeft hij dus deze router/bridge/accespoint gekocht met de gedachten dat ik het wel even zou installeren... ondertussen heb ik al veel zonuren mis gelopen en ik krijg het apparaat niet aan de praat :(

Heeft iemand tips? Ik wil dus het apparaat installeren op een plek waar het signaal sterk is en dan een versterkt signaal doorsturen het appartement in. Het is me wel gelukt een draadloze verbinding te maken maar het lukt me niet om het signaal door te sturen.

Aller eerst moet ik het installeren al Bridge, router, accespoint of repeater? En waar moet ik op letten? (moet ik de router een eigen ip adres geven of juist het zelfde als het draadloos netwerk? moet ik een appart draadloosnetwerk opzetten of juist het zelfde netwerk gebruiken?

Heel erg bedankt voor de hulp,

groet

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als repeater zou het snelst zijn, maar dat moet maar net ondersteund worden door het huidige accesspoint. ALs het huidige accesspoint niet het modem is van de verbinding, kun je misschien deze router vervangen door de nieuwe of bedoel je dat in het 'hotel' WiFi aanwezig is wat niet van jullie zelf is? In dat geval zou ik de eigenaar/uitbater van het pand laten zorgen voor beter signaal...

Verwijderd

Topicstarter
LeLo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:04:
Als repeater zou het snelst zijn, maar dat moet maar net ondersteund worden door het huidige accesspoint. ALs het huidige accesspoint niet het modem is van de verbinding, kun je misschien deze router vervangen door de nieuwe of bedoel je dat in het 'hotel' WiFi aanwezig is wat niet van jullie zelf is? In dat geval zou ik de eigenaar/uitbater van het pand laten zorgen voor beter signaal...
ik heb een reply op dit forum over het installeren van een repeater gevonden dus dat ga ik uit proberen... ik weet alleen niet of het ondersteund word (ookal heb ik de router wel al verbinding laten maken met het bestaande wifi netwerk)

de verbinding is de verbinding die voor en door alle 'bewoners' is gerealiseerd alleen zoals ik dus al zei niet sterk genoeg om door de dikke muren te gaan...

anyway mocht de repeater niet ondersteund worden wat zijn dan de opties met deze router?

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt! had ik nog wel een vraagje

in de status pagina staat:
Signal Strength -70.20
Noise Level -93.50

wat houdt dit precies in? (wanneer is een wifisignaal sterk?)

Verwijderd

Bruikbare ontvangst heb je als het verschil tussen signaal en ruis zo rond de 20 zit. Hoe groter het verschil des te beter de ontvangst. 40 is uitstekend, minder dan 10 betekent geen verbinding.

Voor een optimale verbinding moet het signaal dus zo groot mogelijk zijn en de ruis zo klein mogelijk. Omdat het negatieve getallen betreft zien de waardes er een beetje gek uit, namelijk precies omgekeerd. Jouw signaal-ruis verhouding (SNR) is zo'n 23, dus redelijke tot goede ontvangst.