TviX HD M-4100SH 750gb gebruikerservaringen

Pagina: 1
Acties:

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste kopers van de TviX HD M-4100SH 750gb .
Aangezien sommigen een Franstalige handleiding erbij kregen en het apparaat praktisch eindeloos is qua mogelijkheden, hierbij een 'thread' om ervaringen, opmerkingen, vragen en suggesties te plaatsen!

Ik hoop dat het veel gebruikt mag gaan worden en dat we er allemaal wat wijzer van mogen worden!! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Robinter79 op 01-07-2008 15:30 ]

• Robinter79
Ik bijt gelijk het spits af:

1) Hoe check ik de firmware versie van mijn apparaat? Op de site dan DVico staat dat de meest recente firmware versie 1.4.52 is d.d. 16 mei 2008.
2) MKV speelt ie prima af. Maar soms wil je wel eens doorspoelen naar bijv een uur verder. Ik heb nog nergens kunnen vinden dat je met grote sprongen de video kunt doorlopen. Alleen vooruitspoelen met max 32x geloof ik.
3) Stopzetten van een video is ook echt STOP zetten. Geen resume functie? (behalve als je em op pauze zet). Filmpje in 2 avonden splitsen zit er niet in, tenzij fastforward zoals in vr. 2?
4) Valt het lettertype van de ondertiteling bij video nog enigszins aan te passen?
5) Ik heb een aardig digitale muziekcollectie. Nu speelde ik ze 'vroeger' via pc of xbmc af en moest je een plaatje van de albumhoes altijd renamen naar 'folder' om em te laten zien bij afspelen. Bij de DVico is dit helaas niet zo. Moet ik nu echt alle plaatjes renamen van 'folder' naar 'front' bijv. mocht ik de albumhoes bij afspelen erbij hebben?
6) Er zijn geloof ik 2 compatible WLAN usb ontvangers voor de Tvix M4100SH. Heeft iemand al de wireless functie geprobeerd en zo ja, met welke usb ontvanger? Is MKV ook via wireless te streamen of trekt ie dat niet?

Dank voor het antwoorden van de eerste vragen mijnerzijds! _/-\o_

• Mr. Worf
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-12 15:46
Robinter79 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:24:
Ik bijt gelijk het spits af:

1) Hoe check ik de firmware versie van mijn apparaat? Op de site dan DVico staat dat de meest recente firmware versie 1.4.52 is d.d. 16 mei 2008.
2) MKV speelt ie prima af. Maar soms wil je wel eens doorspoelen naar bijv een uur verder. Ik heb nog nergens kunnen vinden dat je met grote sprongen de video kunt doorlopen. Alleen vooruitspoelen met max 32x geloof ik.
3) Stopzetten van een video is ook echt STOP zetten. Geen resume functie? (behalve als je em op pauze zet). Filmpje in 2 avonden splitsen zit er niet in, tenzij fastforward zoals in vr. 2?
4) Valt het lettertype van de ondertiteling bij video nog enigszins aan te passen?
5) Ik heb een aardig digitale muziekcollectie. Nu speelde ik ze 'vroeger' via pc of xbmc af en moest je een plaatje van de albumhoes altijd renamen naar 'folder' om em te laten zien bij afspelen. Bij de DVico is dit helaas niet zo. Moet ik nu echt alle plaatjes renamen van 'folder' naar 'front' bijv. mocht ik de albumhoes bij afspelen erbij hebben?
6) Er zijn geloof ik 2 compatible WLAN usb ontvangers voor de Tvix M4100SH. Heeft iemand al de wireless functie geprobeerd en zo ja, met welke usb ontvanger? Is MKV ook via wireless te streamen of trekt ie dat niet?

Dank voor het antwoorden van de eerste vragen mijnerzijds! _/-\o_
Bij vraag 1: Volgens mij is de geïnstalleerde FW versie 1.3.15 o.i.d.. Die staat nl. in de root van de HD. Ik heb mijn FW geüpdate naar de nieuwste. Kwestie van downloaden en uitpakken in de root van de TViX HD, selecteren en dubbelklikken. Eerst wordt de oude FW gewist (Ca 2 minuten) daarna wordt de nieuwe geladen (ca. 5 minuten). De TViX zal rebooten, waarna er in mijn geval geen beeld meer was. Je moet dus opnieuw je AV-instellingen (Video port) instellen. Daarna werkt alles weer feilloos.
Bij vraag 2: Je kunt wel springen in een video in mkv-container met de GOTO-toets. Kwestie van toets GOTO drukken, tijd opgeven en OK (play-)toets drukken.
Bij vraag 3: Er is wel een toets BOOKMARK, waarmee je een markering kunt aanmaken waar je later naar toe moet kunnen springen. Ik ben er nog niet achter hoe e.e.a. werkt.
Ik hoop dat je aan bovenstaande wat hebt. De andere vragen heb ik geen antwoord op. Met dat wireless ga ik dit weekend misschien bezig.

Succes!

Verwijderd

Goed initiatief!!
Graag maak ik ook gebruik van dit forum en heb ik gelijk een vraag. Mijn pc staat op mijn werkkamer (wifi) en maakt voor internet gebruik van een draadloze router. Mijn media pc staat in de woonkamer met een directe kabel verbinding naar de draadloze router. Kan ik in deze configuratie gebruik maken van streaming?

• Robinter79
Mr. Worf schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:31:
[...]

Bij vraag 1: Volgens mij is de geïnstalleerde FW versie 1.3.15 o.i.d.. Die staat nl. in de root van de HD. Ik heb mijn FW geüpdate naar de nieuwste. Kwestie van downloaden en uitpakken in de root van de TViX HD, selecteren en dubbelklikken. Eerst wordt de oude FW gewist (Ca 2 minuten) daarna wordt de nieuwe geladen (ca. 5 minuten). De TViX zal rebooten, waarna er in mijn geval geen beeld meer was. Je moet dus opnieuw je AV-instellingen (Video port) instellen. Daarna werkt alles weer feilloos.
Bij vraag 2: Je kunt wel springen in een video in mkv-container met de GOTO-toets. Kwestie van toets GOTO drukken, tijd opgeven en OK (play-)toets drukken.
Bij vraag 3: Er is wel een toets BOOKMARK, waarmee je een markering kunt aanmaken waar je later naar toe moet kunnen springen. Ik ben er nog niet achter hoe e.e.a. werkt.
Ik hoop dat je aan bovenstaande wat hebt. De andere vragen heb ik geen antwoord op. Met dat wireless ga ik dit weekend misschien bezig.

Succes!
Dank voor je bericht! Het forum krijgt al een beetje vorm :)
Op mijn apparaat zat al de laatste firmware zag ik, althans, als het dat bestandje van ongeveer 10 mb is dat in de root van de HD staat..
Ik kan het apparaat nog steeds niet op Nederlands zetten trouwens.. echt merkwaardig. Als ik em op Néérlandais zet, maakt ie er toch echt Frans van.. nou ja, zo moeilijk is het allemaal ook niet als ik 't op Engels zet..
De Goto toets is echt ideaal, zeer bedankt voor de tip. Bookmark heb ik nog niet mee gespeeld.

Gisteren een mkv file gekeken, waar 2 audiostreams in zaten.. ik kreeg alleen niet de andere audiostream te pakken, hij pakt alleen nummer 1. Iemand enig idee hoe ik audiostream 2 selecteer?

Als antwoord op bovenstaande vraag: volgens mij moet dat zeker lukken in die configuratie om de DVico en je pc met elkaar te laten 'praten', volgens mij staat in de handleiding op internet van de DVico (engelstalig) keurig beschreven hoe je dat stap voor stap moet instellen om te streamen (wireless of met kabel) vanaf andere pc's. Succes.

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Ik heb de verbinding op weten te zetten. Helaas raakt ie naar 2 minuten zijn verbinding steeds kwijt, dus ik denk dat dit voor mij niet gaat werken ;-(
Nederlands instellen ging bij mij overigens probleemloos. Ik heb de taal instelling veranderd en daarna opnieuw opgestart.

Verwijderd

Robinter79 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 10:51:
[...]

Dank voor je bericht! Het forum krijgt al een beetje vorm :)
Op mijn apparaat zat al de laatste firmware zag ik, althans, als het dat bestandje van ongeveer 10 mb is dat in de root van de HD staat..
Ik kan het apparaat nog steeds niet op Nederlands zetten trouwens.. echt merkwaardig. Als ik em op Néérlandais zet, maakt ie er toch echt Frans van.. nou ja, zo moeilijk is het allemaal ook niet als ik 't op Engels zet..
De Goto toets is echt ideaal, zeer bedankt voor de tip. Bookmark heb ik nog niet mee gespeeld.

Gisteren een mkv file gekeken, waar 2 audiostreams in zaten.. ik kreeg alleen niet de andere audiostream te pakken, hij pakt alleen nummer 1. Iemand enig idee hoe ik audiostream 2 selecteer?

Als antwoord op bovenstaande vraag: volgens mij moet dat zeker lukken in die configuratie om de DVico en je pc met elkaar te laten 'praten', volgens mij staat in de handleiding op internet van de DVico (engelstalig) keurig beschreven hoe je dat stap voor stap moet instellen om te streamen (wireless of met kabel) vanaf andere pc's. Succes.
Hoi de audiostreams zijn te benaderen door telkens op de audiotoets bovenaan links van photo te drukken. Voor de subtitle is het de subtitle toets links van de bookmark toets in het onderste gedeelte van de afstandsbediening. De laatste firmware is overigens 1.45 nog wat. Gedownload op de site van de fabrikant. Wat mijn wel opviel nadat ik de spraak veranderde in nederlands wilde het apparaat geen enkele MKV meer afspelen. Ik heb de menu's weer teruggezet naar Engels en vervolgens werden alle MKV wel zonder problemen afgespeeld. Een enkele 1080p wil hij niet helemaal zonder problemen afspelen. Dit zijn bij mij Corps bride en Beowulf. Verder de meeste 1080p en 720p mkv speelt het apparaat zonder problemen af.

• jacovis
  • Laatst online: 14-09-2023
Mijn eerste post hier ;-)
Wilde mijn ervaring delen over het feit dat ik geweldig heb lopen klungelen met de contrast/brightness instelling. Zoals je mss weet kun je tijdens afspelen met de setup toets op je ab brightness/contrast/sat/hue instellen. Op de 1 of andere manier had ik het voor elkaar gekregen om brightness op -128 te zetten (!) en dit niet meer te kunnen aanpassen zodat het beeld bijna niet meer te zien was. Na drukken op setup en bij brightness op de pijl naar rechts te drukken zou je denken dat de instelling weer omhoog loopt zodat ie uiteindelijk weer op 0 is te zetten, maar nee ..... :'(
Door hier MPC Club! > Forum Index > DViCo TViX M-4100SH and M-5100SH te kijken en ook hier TViX HD M4100SH / 5100SH FAQ te kijken heb ik ontdekt hoe je de factory defaults weer terug kan krijgen en daarmee heb ik het op kunnen lossen. Wel natuurlijk daarna weer alles moeten instellen op hoe ik het wilde hebben, maar goed.....

Verwijderd

Heeft er al iemand ervaring met het aansluiten op een bedraad netwerk?

Verwijderd

Ja hoor. Draadloos ging bij mij niet zo goed maar als ik mijn PC en mediacenter aan mijn router hang, dan werkt dat als een tierelier. Ik maak gewoon gebruik van netshare.

Verwijderd

Ik vind het vreemd dat ik verschillende dvd's niet fullscreen kan afspelen op mijn 4100. Een gebrande dvd gaat goed, maar die zelfde dvd via de 4100 gaat dus op een soort 4:3 weergave (zwarte banden aan de zijkanten. Bij een andere krijg ik zelfs zwarte balken boven, onder, links en recht. Brand ik de dvd dan is hij weer prima.
Wie weet er een oplossing?
Verder heb ik de volgende 2 bestandjes in de root gekregen: EDID_FAILED.ted en EDID_PHL_0x0000_0x01010101.ted.
Heeft iemand een idee wat deze daar doen? Verwijderen lukt in iedergeval niet.
Modbreak:Gelieve niet 2x achter elkaar te posten <24u. Gebruik de edit-knop om iets toe te voegen als er nog geen reply op je eerdere post geweest is

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 18-07-2008 22:46 ]

• jacovis
Dat van die zwarte balken bij afspelen van dvd's herken ik, maar weet niet waarom dit is. Ik weet wel dat je met de zoom knop op je ab de zoom-mode activeert en vervolgens met de pijl toetsen het beeld kan 'vergroten'; pijl rechts rekt het beeld op zodat je de zwarte balken kwijtraakt. Nadeel daarvan is dat je beeld boven en onder verliest :( Dus als iemand een betere oplossing weet?

De bestandjes EDID*.ted heb ik ook. Dit is volgens mij omdat je het beeld in de setup op HDMI 'Auto EDID' mode hebt ingesteld. Dan kletsen de tvix en je tv met elkaar ofzo en blijkbaar gaat dit niet goed (failed bestand) of wel goed (opslag instellingen in *.ted??). In de naam van het bestand zit het merk van je tv versleuteld denk ik, heb jij een philips tv? Bij mij staat er namelijk jvc in en laat dat nou het merk van mijn pc zijn..... Anyways, ik heb ze beide een keer weg kunnen gooien maar ze kwamen ook weer terug. Negeer het maar denk ik dan.

Verwijderd

jacovis schreef op zondag 20 juli 2008 @ 23:10:
Dat van die zwarte balken bij afspelen van dvd's herken ik, maar weet niet waarom dit is. Ik weet wel dat je met de zoom knop op je ab de zoom-mode activeert en vervolgens met de pijl toetsen het beeld kan 'vergroten'; pijl rechts rekt het beeld op zodat je de zwarte balken kwijtraakt. Nadeel daarvan is dat je beeld boven en onder verliest :( Dus als iemand een betere oplossing weet?

De bestandjes EDID*.ted heb ik ook. Dit is volgens mij omdat je het beeld in de setup op HDMI 'Auto EDID' mode hebt ingesteld. Dan kletsen de tvix en je tv met elkaar ofzo en blijkbaar gaat dit niet goed (failed bestand) of wel goed (opslag instellingen in *.ted??). In de naam van het bestand zit het merk van je tv versleuteld denk ik, heb jij een philips tv? Bij mij staat er namelijk jvc in en laat dat nou het merk van mijn pc zijn..... Anyways, ik heb ze beide een keer weg kunnen gooien maar ze kwamen ook weer terug. Negeer het maar denk ik dan.
Bedankt voor je reactie. Het is jammer dat de zoomfunctie zoals die bij HD werkt, niet werkt voor DVD. Als ik de tv-output naar 576i zet dan kan ik door de zoom op mijn philips (inderdaad ja!) hd tv wél fullscreen kijken. Maar ja, dan mis je de upscale mogelijkheden en dus kwaliteit.
Jammer dat dit niet lekker werkt :(

Verwijderd

Ik krijg op eens géén signaal meer door via HDMI. Op het beeldscherm krijg ik de melding 'video format niet ondersteund'. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn (behalve dan dat de hdmi aansluiting misschien wel niet meer werkt?
Slechte service trouwens van Ibood. Niemand reageert op mijn mail.

• Mevdk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-12-2017
Hallo,
heb een TViX M5000SH gekocht
aangekoppeld aan tv/pc en alles werkte ok
was wel een fr-versie
heb een upgrade (laatste versie gedownload en volgens de handleiding geactiveerd)
blijkbaar is één en ander verkeerd gegaan want na de upgrade herstartte hij automatisch (wat normaal is)
maar sindsdien blijft hij in "boot" staan
weet iemand een oplossing want in de handleiding wordt dit nergens vermeld
dank bij voorbaat

• jacovis
Heb je al gekeken naar de informatie die je kan krijgen als je mijn links volgt gepost in mijn bericht van woensdag 09 juli 2008 00:53?

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 15:32

1Kb

hierbij mijn ervaringen met de 4100sh (500gb) (nu zo'n 2 jaar in bezit)
binnen mijn thuis netwerk heb ik 2 nassen draaien. een conceptronics en een dlink. Beide zijn met de fun plug software bijgewerkt. De koppeling tussen mijn 4100sh en de nassen gebeurd via en bedraad netwerk.
het afspelen gaat redelijk tot goed vanaf de eigen harddrive echter de zwaardere HD content is net ff teveel voor hem.
Het afspelen van de gebruikelijke formaten gaat goed er zijn wel wat probleempjes, maar die zijn veelal gerelateerd aan de firmwares.
Mbt de topic start, misschien is het een idee om wat hardware info te geven mbt de 4100sh. Inmiddels heb ik namelijk ook de 6500 aangeschaft omdat deze zwaardere hardware heeft en beter kan omgaan met HD content. (sigma 1625 vs 1635)
Wat betreft draadloze verbindingen, zijn er slechts een paar usb ontvangers ondersteund. zoals bijvoorbeeld: Linksys (WUSB54G). Let wel dat er redelijk wat data over het netwerk gaat en dat de hoofdprocessor (zo lijkt het tenminste) het druk heeft met netwerk verkeer. Daarmee wil ik zeggen dat het lezen/afspelen van de interne HDD makkelijker gaat dan wanneer dezelfde content via het netwerk wordt gespeeld.
Overigens was ook de officieele reply van divco dat de processor niet zwaar genoeg was om HD content via het netwerk te spelen.
Neemt niet weg dat het een leuk apparaat is :)

Verwijderd

Ik heb de TVIX HD M-4100SH nu twee dagen en kom nog twee problemen tegen. Wie kan mij helpen?
1. Ik heb een full HD TV dus ik stel de output in op HDMI 1080P. Maar dan vervormt het geluid via de HDMI uitgang naar mijn TV. Het geluid via de optische kabel naar mijn receiver is wel goed. Schakel ik terug naar een lager kwaliteitsniveau beeld, dan is het geluid via de HDMI aansluiting wel weer goed. Hoe komt dit?
2. Ik wil met een wi-fi verbinding maken met mijn netwerk. Ik krijg geen enkel contact wanneer ik WI-FI verbinding zoeken kies. Hij vindt geen AP. Het signaal is verder goed want ik heb overal in huis bereik. Heeft iemand hier ervaring mee?

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
ik heb de 4100 sh nu ruim een jaar en ik had binnen 10 minuten de netwerk verbinding draaien.

Gewoon een handleiding gevolgd die ik had gevonden.

En moet zeggen PERFECT. nooit geen problemen mee :D

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Ik krijg het niet voor elkaar om mkv bestanden af te spelen. Ik lees overal dat het wel moet kunnen. Er verschijnt een melding loading en na een paar seconden sta ik weer in de folder.

De bestanden staan op mn samba server. Ik kan ze wel op mn pc afspelen dus de het netwerk zou snel genoeg moeten zijn.

Volgens VLC is de codec avc1.

Ik kan wel 1080p mov bestanden of mpg bestanden afspelen.

Iemand een tip?

Quod licet lovi, non licet bovi

• zirou
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-09-2020
Heb je misschien lokaal op de TViX getest, als je geen HDD hebt in de 4100 even eentje aansluiten en proberen, dan weet je meteen of het aan de tvix of aan de koppeling ligt. Bij mij werken de mvk bestanden wel goed.

Ik heb zelf het volgende probleem met geluid.

Als ik bestanden .avi, .mkv, DVD (video_ts) afspeel moet ik op mijn tv (Philips FullHD) de source even op een andere zetten en dan terug, dan werkt het geluid wel.
Heb andere audio instellingen geprobeerd, de tvix gereset, ook een andere firmware geïnstalleerd, helaas werkt het nog niet zoals verwacht.

En helaas wordt er niets meer gedaan met deze 4100, heeft iemand misschien dit probleem kunnen fixen? ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ondertussen hebben we een ander subforum voor deze dingen: Mediaspelers & HTPCs

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-12 16:51

MrDry

Desperados!

Het afspelen van mkv bestanden gaat via een externe HD of USB inderdaad wel goed. Het vreemde is dat kleine (lees: sample bestanden van de film) wel afspelen. Ik kan niet echt bedenken waarom een groot bestand dan niet lukt via het netwerk.

Overigens speelt de huidige firmware niet alle mkv's af. Updaten naar bijvoorbeeld 1.7.9 verhelpt dit alleen werkt dan de DTS / DD decoder niet meer....

Quod licet lovi, non licet bovi

Pagina: 1