Toon posts:

twee netwerkkaarten onder peunut linux

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn server peunut linux geinstalleeerd (een red hat achtige distri).
Met twee netwerkkaarten erin:
eth0 een realtek 8019
en eth1 is mijn a2000 netwerkkaart.
eth0 moet een vast ip adres krijgen en eth1 via dhcp worden geconfigureert nu is mijn vraag hoe stel ik dit in:
netconfig start wel op maar daar kan ik volgens mij alleen eth0 in configureren
netcfg werkt niet en linuxconfig evenmin. :(

Volgens mij moet ik het dus handmatig gaan doen maar ik heb niet zo heel veel verstand van het instellen in de config files zelf.
ik heb in de net howto gekeken http://www.linux.org/docs/ldp/howto/Net-HOWTO-5.html maar daar staat volgens mij niks in over hoe ik eth1 via dhcp moet installeren.

iemand enige suggesties?
een tweaker die door geen internet geen tweakotine meer binnen krijgt.

Verwijderd

je 2de netwerkkaart staat volgens mij op disabled.

gebeurt volgens mij bij de linux install.

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
pico /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth1

3 regels moeten in dat filetje staan:
code:
1
2
3
DEVICE=eth1
BOOTPROTO=dhcp
ONBOOT=yes

opslaan en afsluiten

ifup eth1

Verwijderd

Topicstarter
dat filetje waar jij naar verwees bestond niet dus die heb ik aangemaakt (voor eth0 bestaat ie wel) maar, dit heeft geen effect als ik met ifconfig eth1 probeer aantezetten zegt ie dat ie niet geconfigureert is en met het opstarten zegt ie ook niks over eth1 over eth0 wel.
maar bij het uitschakelen zegt ie wel dat eth1 afgesloten wordt :?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wordt de module voor die a2000 kaart wel geladen? Of zit deze in je kernel gebakken?

(Het is zeker zo'n farallon ding ofzo)
Maargoed als het een pci is doe dan modprobe ne2k! Als het isa is dan moet je weten op welk irq en io de kaart zit. dan kan je via modprobe ne irq=5 io=300 (voorbeeld) ook je kaart laden

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Volgens windows is het een dec21041 pci hoe laat ik de module? met modprope controleer ik toch of ie geladen is toch?
Ik moet namelijk telkens me netwerkkaarten overzetten van me linux bak naar een windowsbak om te kunnen internetten dus echt praktisch werkt dat niet :(
dus stel hij is niet geladen wat moet ik dan doen en als ie wel geladen is? wat dan?
ne2k zal ie trouwens wel vinden want eth0 is een ne2000 kaart.
Pagina: 1