Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VBA in excel probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werk moet ik elke dag 10 TXT files importeren in excel.
Met een macro is dit nu gelukt.
Verder moet ik het gemiddelde meten van bepaalde data in deze txt files.
Dit is met dezelfde macro ook gelukt.
echter het probleem is, dat elke dag de macro het gemiddelde overschrijft van de dag ervoor.
Het liefst zou ik dus hebben dat ie, steeds als ik 10 txt files importeer, het gemiddelde steeds een kolom ernaast zet.
dus dag 1 in kolom A bijvoorbeeld en de dag erna laad ik 10 nieuwe files en het gemiddelde komt dan automatisch in kolom B.
Weten jullie hoe ik dit oplos?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

2 manieren die ik zo uit de mouw schud, zonder dat ik VBA ken:

1. Onthoud op de een of andere manier de laatste kolom waar je het gemiddelde in hebt geschreven, elke volgende keer hoog je dat getal op.
2. Zoek vanaf kolom 1 naar de eerstvolgende lege cel en vul daar het gemiddelde in.

Andere manier:
Denk aan jaar, week (1..52) en dagnummers (1..7) en bepaal aan de hand daarvan de cell waarin je het gemiddelde schrijft.

[ Voor 18% gewijzigd door remco_k op 01-07-2008 13:06 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je snelle reply...maar ik begrijp je niet helemaal...
Ik zal het probleem verduidelijken:
Uit 1 TXT file moet ik 1 data punt hebben. Als ik per dag 10 txt files heb, heb ik 10 data punten die ik moet middelen.

dus het ziet er NU zo uit;

A:
dag 1

3
45
65
78
21
12
12
34
45
56
gem
46

en wil dat het automatisch zo gaat:

A: B:
dag 1 dag 2

3 34
45 45
65 89
78 98
21 34
12 23
12 10
34 9
45 56
56 20
gem gem
46 60

enig idee hoe?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 13:16 ]

Verwijderd

experimenteer eens los van dit probleem via macro-opname met invoegen van kolommen, het weergeven van de actuele kolomnummer enz. op basis van de gegenereerde code kan je verder googlen of gotten of bij verdere problemen opnieuw posten.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders een idee?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er zijun toch al heel werkzame manieren genoemd? Maak een kolom per dag van het jaar, dan ben je er al. Of: kijk met VBA welke kolom leeg is (simpel loopje die cel A1, B1, etc checkt) en gebruik die. Ook kan je in een hulpcel de laatst gevulde kolom zetten.

Lijkt me vrij triviaal, waar loop je precies vast in je code?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

ik ben niet 100% zeker van de syntax, maar nog een andere methode zou als volgt kunnen zijn
col=activesheet.range("A1").end(toRight).column+1
dit zou de eerste kolom geven waar geen data is ingegeven op rij 1
De end functie komt overeen met CTRL+pijltje naar rechts.
Dit had je eventueel ook kunnen vinden door macro-opname, zoals al eerder voorgesteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Big Womly op 01-07-2008 16:04 ]

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1