Externe USB 2.0 Harddisk wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
Een tijdje geleden heb ik een Chieftec Black Box gekocht voor een 160GB S-ATA harddisk die ik hier nog had liggen. Na alles aangesloten te hebben doet zich het volgende probleem voor:

Nadat ik alles aangesloten heb, en de harddisk aan zet krijg ik in Windows het bekende geluidje dat er een USB apparaat gevonden is. Ook komt er rechtsonderin de taakbalk het bekende plaatje van 'hardware veilig verwijderen'. Hierin staat ook dat het om een 'USB apparaat voor massaopslag' gaat.

Het probleem is alleen dat de harddisk niet wordt weergegeven in Deze Computer en Windows verkenner.

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie en Google, maar ik kan geen goed antwoord vinden.

Wat ik al gedaan heb:
- Verschillende USB poorten geprobeerd. Zoveel aan de voorkant van de behuizing als 'rechtstreeks' op het moederbord.
- Alles in de Black Box weer opnieuw aangesloten

Mijn specs:
Asus P5K-SE
Windows XP SP2

Alvast bedankt voor de reacties!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Configuratie scherm, computerbeheer, schijfbeheer,

en dan even een letter toekennen aan de hdd ?

(zoekertje imho)

[ Voor 4% gewijzigd door CrankyGamerOG op 01-07-2008 12:50 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

En de schijf staat wel weergegeven in Schijfbeheer? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-02 15:51

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

_the_crow_ schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:49:
En de schijf staat wel weergegeven in Schijfbeheer? :)
spuit 11 >:)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Cpt.Iglo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 16:09
Schijfbeheer was inderdaad de oplossing! Stom van me dat ik daar zelf niet op gekomen ben.. Ik merk ook wel weer dat ik veel te lang uit het computerwereldje geweest ben, ik moet me er toch maar weer even wat meer in gaan verdiepen :p

Volgens mij werkt alles nu weer naar behoren, hartelijk dank voor de reacties :)

Verwijderd

En wat nou als de schijf ook niet in schijfbeheer wordt weergegeven? Bij apparaatbeheer staat er bij mij "onbekend apparaat", terwijl die op de arabische XP in winkel wel gewoon werd herkend? Heb al in de bios dingen gewijzigd en via een hub aangesloten, maar niks helpt.

:(

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:33:
En wat nou als de schijf ook niet in schijfbeheer wordt weergegeven? Bij apparaatbeheer staat er bij mij "onbekend apparaat", terwijl die op de arabische XP in winkel wel gewoon werd herkend? Heb al in de bios dingen gewijzigd en via een hub aangesloten, maar niks helpt.

:(
chip defect,
drivers voor de chip afwezig/defect
schijf spint niet ver genoeg up om herkent te worden (lees stroom wens is >500mA)
FAT / NTFS tabel aanflarden,
Partitietabel niet correct of leeg.

Gewoon een paar schoten voor de boog waar je het mogelijk kunt zoeken.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Pagina: 1