[Exchange 2003] BCC mail wordt niet bezorgd

Pagina: 1
Acties:

• Draakje078
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-03-2024
Situatie:
  • Windows 2003 Small Business R2 Server met SP2
  • Exchange 2003 volledig up-to-date.
  • Outlook 2003
De e-mail wordt bij de provider weggehaald d.m.v. de POP3-connector.
Ze maken voor alle e-mailadressen gebruik van 1 account.
De POP3-connector moet dus gaan zorgen voor de juiste verdeling. Dit werkt goed op de BCC (Blind Carbon Copy) mails na.

History:
Voorheen heb ik gedraaid met een Windows 2000 server met Exchange 2000.
Hierop draaide de mail perfect, maar na zo'n 7 jaar moet dat ding toch eens vervangen worden.
Mijn voorganger heeft het systeem toen opgezet, maar helaas kan hij niet meer uitleggen hoe hij dit toen gedaan heeft.

Probleem:
De gebruikers ontvangen de mail niet als zij in BCC gemaild zijn.
Als de adressering in Aan, of CC staat zijn er geen problemen.

Reeds geprobeerd:Helaas heb ik hier niet de oplossing voor het probleem gevonden.
Heb ik iets over het hoofd gezien of moet ik extra software hebben?
Het moet kunnen werken, want dat heeft het ook op de oude server gedaan.

C2D 6750, 8GB DDR667, Asus P5K-SE

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:36

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Zoals hier boven staat is dat een beperking van de POP3 connector. Doordat er ge-bcc'ed wordt weet Exchange niet wie ge-bcc'ed moet worden dus wordt het niet afgeleverd.

Een andere beperking is dat als je een catch-all gebruikt en je 2 mensen op dezelfde domeinnaam in 1 mail zet ze allebei de mail 2x krijgen, bij 3 mensen 3x enz.
Dus als je een mail stuurt naar pietje@domein.nl en naar klaas@domein.nl dan zullen die beide de mail 2x krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door urk_forever op 01-07-2008 12:12 ]

Hail to the king baby!

• Draakje078
@Lier:
Die link had ik ook gevonden vandaar dat ik in mijn opening ook melden:
Heb ik iets over het hoofd gezien of moet ik extra software hebben?
@urk_forever:
Het geluk is dat de medewerkers allemaal zelfstandig werken en niet met elkaars klanten/contacten contact hebben. Hierdoor is het catch-all probleem niet van toepassing.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
Wij hebben ook een tijdje de POP3 connector gebruikt maar gebruiken nu bSMTP. Dat is ook de beste manier om dingen zoals BCC en CC goed te ondersteunen in Exchange.

Hail to the king baby!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

waarom ga je niet direct voor het zelf ontvangen van de mail ipv bij je provider? Dan heb je alles zelf in de hand wat betreft e-mail (vanaf jouw kant)

nu ben je nog afhankelijk van je provider en loop je tegen de beperkingen aan die bij popconnector komt...

ik heb het vermoeden dat er nog een extra stukje software wordt gebruikt op de oude server die de BCC afhandelt

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Draakje078
@urk_forever:
Is dit een kooplicentie of een huurlicentie (gevonden bij Interned Services)?

@Peluso:
Het gebeurt hier in de regio (Dordrecht) nog wel eens dat op vrijdagavond de stroom uitvalt, gezien het feit dat wij van maandag t/m vrijdag werken is voordat het maandag is de UPS helemaal leeg.
Dit heeft volgens mij tot gevolg dat de verzenders een melding krijgen dat de mailserver niet bestaat, en dat is niet zo leuk voor je klanten....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Draakje078 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:27:
@Peluso:
Het gebeurt hier in de regio (Dordrecht) nog wel eens dat op vrijdagavond de stroom uitvalt, gezien het feit dat wij van maandag t/m vrijdag werken is voordat het maandag is de UPS helemaal leeg.
Dit heeft volgens mij tot gevolg dat de verzenders een melding krijgen dat de mailserver niet bestaat, en dat is niet zo leuk voor je klanten....
Kwenie hoor, maar volges mijn is het niet zo dat de gehele regio Dordrecht regelmatig een weekend lang zonder stroom zit. Dus dat 220V probleem zou oplosbaar moeten zijn. Of je koopt een grotere UPS. Of je regelt bij je bSMTP provider een time out > 60 uur

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Draakje078
Offtopic @Brahiewahiewa:
In de Dordtse kil gebeurt het wel dat de stroom eraf vliegt en ook gelijk je aardlekschakelaar om. Dan zit de server praktisch een weekend zonder stroom.

Ontopic @Brahiewahiewa:
Hoe zit het precies met bSMTP? Dat is gewoon ter vervanging van je huidige ISP?

Verwijderd

Brahiewahiewa schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:22:
[...]
Kwenie hoor, maar volges mijn is het niet zo dat de gehele regio Dordrecht regelmatig een weekend lang zonder stroom zit. Dus dat 220V probleem zou oplosbaar moeten zijn. Of je koopt een grotere UPS. Of je regelt bij je bSMTP provider een time out > 60 uur
lol ik hoop dat zijn provider de server wel binnen 60 uur in de lucht heeft. Ik vermoed dat het antwoord was op de mogelijkheid om zelf te smtp te gaan babbelen met de mailserver.

Maar een grotere UPS kopen, lol dan mis je het idee van een UPS echt helemaal.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Draakje078 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:32:
Ontopic @Brahiewahiewa:
Hoe zit het precies met bSMTP? Dat is gewoon ter vervanging van je huidige ISP?
't Idee van bSMTP is dat je (huidige) provider nog steeds het mx record heeft voor je domain, maar dat de server van de provider zelf via SMTP probeert af te leveren (in plaats van af te wachten totdat jouw server 't via POP3 ophaalt). Daar zijn nog meerdere varianten in: de server kan 't gewoon proberen af te leveren, of alle mail queuen totdat er een ETRN of TURN commando wordt gegeven.

Als je provider enigszins kundig is, valt er wel met 'm te praten over wat in jouw specifieke geval de handigste oplossing zou zijn. Qua kosten zou 't niet veel mogen uitmaken; z'n mail server kan het allemaal vast wel en welke oplossing je ook kiest, het is een eenmalige verandering die de provider verder niets kost.
iis5_rulez brulde op dinsdag 01 juli 2008 @ 17:32:
[...]Maar een grotere UPS kopen, lol dan mis je het idee van een UPS echt helemaal.
Nou ja, een diesel generatortje dan ;)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:07
nm, te vroeg 8)

[ Voor 96% gewijzigd door _H_G_ op 02-07-2008 07:43 ]

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
bSMP is inderdaad een betere oplossing dan een POP3 connector. Zelf gebruik ik al jaren bSMTP en bij mijn ISP is het zo geregeld dat het niet uit maakt hoe lang mijn server down is, de mail wordt gewoon weer afgeleverd als ik online kom, vaak moet ik dan wel even een scriptje draaien (een ERTN commando geven dus).

• Draakje078
Als ik het goed begrijp zou iedere provider dus bSMTP moeten ondersteunen?
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om het met mijn provider op te nemen.
Moeten er nog aparte instellingen op de server bij ons aangepast worden, of wordt er bij een bSMTP pakket standaard software ervoor bijgeleverd?

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Draakje078 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:58:
Als ik het goed begrijp zou iedere provider dus bSMTP moeten ondersteunen?
Ik heb helaas nog geen tijd gehad om het met mijn provider op te nemen.
Technisch gezien kan iedere provider het ondersteunen. Maar er kunnen commerciële redenen zijn om het niet te doen. Het risico wat je loopt is - als je nu een particulier account hebt - dat je provider gaat zeggen dat je een zakelijk account nodig hebt, tegen het bijbehorende tarief. Dat kan tien keer zo duur zijn.
Moeten er nog aparte instellingen op de server bij ons aangepast worden, of wordt er bij een bSMTP pakket standaard software ervoor bijgeleverd?
Jouw Exchange server kan heel goed een ETRN commando geven, elke keer dat er mail verzonden wordt en/of op vaste tijdstippen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Draakje078
Het geluk dat ik heb is dat de hosting / domeinregistratie geregeld is bij een speciaal bedrijf daarvoor (http://www.ichthusict.org/).

Ik ga hun maandag of dinsdag even bellen, met de vraag wat hun voor mij kunnen betekenen.

Ik zal eens gaan google op dat ETRN-commando, en uitzoeken hoe dat precies werkt :)

Allemaal hartelijk dank!!!! _/-\o_ d:)b

Pagina: 1