Router vernaggelt verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 21:57
Laatst heb ik bij de Mediamarkt een goedkoop Belkin (Belkin draadloze G router) routertje gekocht, om toch maar eens aan de utp te kunnen downloaden. Hij heeft dan toevallig ook een wireless optie, maar die gebruik ik niet.
Nu is het probleem dat dit routertje de verbinding flink vernaggelt.

Als ik mijn PC direct aan de modem hang, haal ik met usenet een constante snelheid van 980kb/sec. Via de router echter schommelt de snelheid gigantisch en valt om de 5 sec de verbinding meestal weg. Ook bittorrent en MSN stoppen er af en toe mee.

Ik heb de router ook al opnieuw geconfigureerd, maar dit mocht niet baten. Is dit een gevalletje goedkoop (22 euro) is duurkoop, en kan ik dus beter gewoon een nieuw routertje halen, of is er een mogelijke andere oplossing te bedenken?

strava

Verwijderd

Probleem met torrents is dat ze veelal enorm veel connecties openzetten. Bij sommige goedkopere routers kan dit voor problemen zorgen. In mijn studentenhuis hebben wij ook een router van 20 euro staan, en dit ding klapt er altijd uit bij het downloaden via torrents....zet ik mijn reserve wrt54G er tussen, dan is er niks aan de hand....

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:46
Je kan de maximale upload van je verbinding wel instellen (echter zou ik wel met d.m.v. scheduler rekening houden met andere gebruikers, bijvoorbeeld 's nachts 90%/100% van de bandbreedte en overdag's 40%/50%), echter moet je dan gaan tweaken op hoeveel verschillende in- en uitgaande connecties het goed gaat. Het ligt ook aan de hoeveelheid cliënts op je verbinding.

Genoeg over te vinden hier op Tweakers en met Google.

[ Voor 25% gewijzigd door Jumpman op 01-07-2008 13:06 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 21:57
Thx, nieuwe router gehaald en geen problemen meer :)

strava