2 schermen , 2 VGA kaarten

Pagina: 1
Acties:

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 10:56

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb in mijn auto een 7" touchscreen welke altijd gebruikt werd ism de onboard SIS videokaart.
Het beeld werd altijd door middel van een Trust viewer gecloned op mn hoofdsteun schermen achter.

Nu is het de bedoeling om achter een ander beeld te krijgen dan voor, daarom heb ik een ATI 9000 PCI kaart genomen.
Deze heb ik geinstalleerd, en een resolutie van 800x600 gekozen.
(Native resolutie van mijn touchscreen is 640x480 ;( Dat betekend dat als ik de resolutie op 800x600 zet alles in Windows erg moeilijk leesbaar wordt.)
Dat was op zich geen probleem omdat de frontend programma die ik gebruik grote iconen heeft.

NU is het zo dat als ik met de ATI PCI kaart de resolutie op 800x600 zet het beeld op mn scherm dan verspringt. Beeld is in tweeen gedeeld. Onderkant klopt niet met bovenkant :(
Alleen resolutie terug op 640x480 zetten los dit op.
Ik zich zou ik deze resolutie zonder probleem kunnen gebruiken, alleen TV-out krijg ik dan niet aan de praat. (optie blijft grijs)

Nu loop ik met de volgende gedachten.

Touchscreen via de on-board kaart van beeld voorzien. Achterschermen aan de TV-out van de ATI kaart hangen.
Mijn vraag is dan, kan dit zonder enig probleem??

iRacing Profile Flickr

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
je kan op 1 grafische kaart ook 2 resoluties kiezen? zelfs als je cloned

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Drivers installeren?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
DenTeD123 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:48:
je kan op 1 grafische kaart ook 2 resoluties kiezen? zelfs als je cloned
Niet als je cloned, maar dat is niet relevant voor dit probleem. Helaas wordt de onboard videokaart meestal automatisch uitgeschakeld als er een andere videokaart aanwezig is. Maar er is natuurlijk heel makkelijk achter te komen: uitproberen.

Wel heel vreemd dat een resolutie van 640x480 niet gewoon samengaat met een TV-out. Misschien is het de moeite om een je probleem eens op de ATi site te melden.

specs

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ja, ik ga er tenminste er van uit dat het probleem veroorzaakt wordt door de resolutie (zag op de TVout FAQ ook al zo iets staan)

Toen ik gister de PCI videokaart geinstalleerd had (resolutie ging dan op 800x600) en later de PC in de auto terug geplaatst had, werden de achterschermen wel aangestuurt.
Maar omdat het beeld op de touchscreen niet uitzag heb ik dus drivers verwijder en later weer opnieuw geinstalleerd.
Toen werd de resolutie automatisch op 640x480 gezet waardoor het beeld weer goed was.
Sinds dien krijg ik geen beeld meer op de achterschermen.
Als ik naar de instellingen ga, dan is mn tweede scherm grijs.
Wel geeft de ATI contro center op de voorblad twee schermen aan, maar kan deze dus niet inschakelen.

Wat is trouwens de beste manier om de drivers te installeren.Moet ikde TV-out los halen,voor ik deze er op zet.
Of kan ik gewoon de kabel aan laten?

iRacing Profile Flickr

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Depep schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:02:
[...]

Niet als je cloned, maar dat is niet relevant voor dit probleem. Helaas wordt de onboard videokaart meestal automatisch uitgeschakeld als er een andere videokaart aanwezig is. Maar er is natuurlijk heel makkelijk achter te komen: uitproberen.
nee nee, ik heb mijn tv en mijn monitor ook aan 1 kaart hangen, gecloned, met verschillende resoluties. Waarom zou hij niet gewoon een grafische kaart kopen, en die dedicated erin hangen?

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Neem aan dat je mij bedoelt? Indien ja, dan kun je lezen dat ik een ATI PCI kaart genomen heb om de TV-out te kunnen gebruiken. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door seninha op 01-07-2008 13:01 ]

iRacing Profile Flickr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DenTeD123 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:10:
[...]

nee nee, ik heb mijn tv en mijn monitor ook aan 1 kaart hangen, gecloned, met verschillende resoluties.
Dat is niet mogelijk. Je kunt alleen klonen als je evenveel pixels gebruikt.
Pagina: 1