• ExTreme21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01 11:09
Ineens heb ik vreemde diepe krassen op mij beeldbuis Panasonic tv. :X
Deze krassen zijn erg goed te voelen met je nagel en vrij diep en breed (vergeleken normale krasjes)
ze zijn ultra recht en horizontaal. meer dikke kerven/groeven dan krasjes
tevens zitten de bovenste 2 precies 7.3cm vanaf de grote kras.

De tv staat op een zolder kamer waar bijna niemand komt dan alleen ik, aan het voeten
einde van me bed, met een klein looppaadje ertussen om het raam te openen.
Er kan niets tegen aan komen met normaal kamer gebruik of raam openen.
Tv word schoongemaakt met krasloosdoekje en speciaal spuitbusje.

Zelfs al zou ik me best willen doen dit na te bootsen, ik kan mij geen voorwerp bedenken
waarmee dit zou lukken 8)7 , per ongeluk of express (wellicht met slijptol en een ijzeren linaal en lijmklemmen en meetlat van 7.3cm) mijn huisgenoten (pa , ma , broertje) weten van niets

Wie o Wie heeft er enig idee hoe zo'n kras kan ontstaan?

Voorwerp idee, waarmee gekrast kan zijn? (met een priem kan ik het niet eens nadoen)
Of meer in de richting van productie fout, kras onstaan, weg gewerkt met spul en keert later terug, of beeldbuis onder spanning geplaatst en gaat scheuren, warmte en koudte verschil op zolder kamer?
Zodat ik garantie kan claimen.

De tv op foto is niet mijn tv en de lijnen zijn erin gesoept om het te showen

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/9531/panasonictj8.jpg

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Productiefout kan natuurlijk niet! Het kan niet zo zijn dat er 'spontaan' krassen in je beeldbuis ontstaan door productiefout. Post eens foto's van de krasen.

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11-2025
En wat wil je bereiken met dit topic? Dat wij gaan helpen met speuren naar de dader? :P

Ik snap het doel niet helemaal om hier een topic voor te starten. Als het om het verwijderen van die krassen gaat dan kan je beter dat vragen dan vragen naar de oorzaak.

Hoe diep is diep? en zijn de krassen goed te zien als het beeld aanstaat?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik had deze eigenlijk in de HK verwacht.... :+
heeft iemand hem niet lomp tegen je bed gezet, of is het door stofzuigen oid gemaakt?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Flowmo schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:33:
En wat wil je bereiken met dit topic? Dat wij gaan helpen met speuren naar de dader? :P
Meer krassen voorkomen? :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• ExTreme21
hier het slachtoffer:

Afbeeldingslocatie: http://img352.imageshack.us/img352/3822/panasonic2hd1.jpg

Het gaat er mij om of iemand enig idee heeft wat dit veroorzaakt en dit mogelijk is
bij beeldbuis tv's.
Kan iemand zich een voorwerp bedenken dat zulke rechte en diepe krassen zet. ik niet.
Als een persoon dit gedaan moet hebben, zouden de krassen toch niet waterpas op de behuizing zitten?
De tv is niet meer verplaatst sinds de aanschaf en om te reageren op het stofzuigen, deze is van kunstof/plastic. die maken mss haarkrasjes maar meer niet.

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
je moeder heeft in een overijverige poetsbui de tv omver geduwd, en deze is op je bedrand gevallen.
En ja, dit weet ik heel zeker. Dat heeft ze me gisteravond nog verteld! (doe inderdaad eens de echte foto's en laat dan ook ff je kamer zien.)

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-01 14:40

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Welke hoogte zitten ze? Als je spijkerbroeken draagt waar aan de zijkant (bij de zakken) van die klinknageltjes zitten zou dat al de boosdoener kunnen zijn...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• ExTreme21
Op dit moment zit ik op me werk, en dit was de enige foto in me telefoon.
Vanavond tussen 5 en 6 ben ik thuis, wil ik wel meer fotos plaatsen
van de situatie...

Stel dat me ma de tv op me bedrand duwde, dan verklaard het de andere
krassen niet (mocht me bedrand al bij het glas komen, want de kunstofbuizing steekt eroverheen aan de zijkant)

Spijkerbroeken vallen bij voorbaat ook al af. de streep zit hoger, en is te recht en te lang.

De krassen zijn ultra/recht/waterpas, mocht er een voorwerp per ongeluk tegen aan komen, zit deze streep niet over de volle breedte zonder maar een enkele golfje erin. tevens verklaart het niet de overige 3 strepen, en de 7.3cm verschil.

[ Voor 32% gewijzigd door ExTreme21 op 02-07-2008 20:03 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

ExTreme21 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:27:
...

De tv staat op een zolder kamer waar bijna niemand komt dan alleen ik, aan het voeten
einde van me bed, met een klein looppaadje ertussen om het raam te openen.
Er kan niets tegen aan komen met normaal kamer gebruik of raam openen.
Tv word schoongemaakt met krasloosdoekje en speciaal spuitbusje.

...
Ik denk dat je het daar moet zoeken

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-02 20:31

oXygeN

oftewel oxje...

Je zou natuurlijk ook even zelf je familie kunnen vragen of zij dit gedaan hebben

\o/

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-02 12:22
Het lijkt me niet dat iemand deze krassen opzettelijk of per ongeluk heeft gemaakt toen de tv op je zolder stond. Zoals je zelf al aangeeft zijn ze daar veel te recht en gelijkmatig voor. Als het een ongeluk was zouden de krassen veel ongelijkmatiger zijn en zou je waarschijnlijk nog andere schade zien. Als het opzet was moet iemand heel secuur tewerk zijn gegaan, en dan nog betwijfel ik of dit resultaat haalbaar zou zijn. Bovendien zou iemand in huis dan toch iets gemerkt moeten hebben van het geluid van het gereedschap ofzo.
Ik denk dat je inderdaad moet zoeken in de buurt van een vreemde fabrieksfout die slecht weggewerkt is, of een rare vervorming van het scherm door warmte- of vochtverschillen ofzo.
Of heb je toevallig een kat? :+

• ExTreme21
@ PhWolf
je vat het goed samen zo, de lijnen zijn er TE recht voor, zelf opzettelijk volgens mij niet haalbaar.
ja 2 katten, maar die laat ik amper binnen plus die zijn ook niet in staat rechte lijnen te trekken :+

@ oXygeN
Uiteraard heb ik me familie al ondervraagt en zeggen nee. maarja, thuis hebben we al last van kabouters, want ooit is de wasmachine knop afgebroken (hard plastic), en ook toen had niemand het gedaan.
Maar alsnog, als iemand dit wel gedaan heeft bij me tv, de lijnen zijn zo recht en secuur, dit is niet te doen zonder pro-tools te gebruiken EN dat niemand erachter komt, en dan laten we even terzijde waarom uberhaupt iemand die moeite zou nemen in de eerste plaats 8)7 (ik zou met een priem 1 groot kruis zetten, wil ik van iemand opzettelijk iets kapot maken ;) )

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn vriendin loopt snachts ook vaak dingen te doen die ze de volgende ochtend niet meer weet......

Verwijderd

gezien dat de krassen wel extreem recht zijn, dacht ik een een probleem met die metalenstabilisatiedraden in trinitron beeldbuizen. Wellicht door inwerken van temperatuurverschillen is daar iets gaan spannen. Vreemde is alleen dat de draden achter en niet voor de beeldbuis zitten.

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 16:10

Zyppora

155/50 Warlock

Gumball schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:29:
Mijn vriendin loopt snachts ook vaak dingen te doen die ze de volgende ochtend niet meer weet......
offtopic:
Minder alcohol geven :+

Ik vind het patroon ook een beetje vreemd, niet iets wat de eerste de beste malafide voorbijganger op het glas zou trekken. Staat er niet iets op de grond of zo waar die glasbak op gevallen zou kunnen zijn? Termperatuurverschillen lijken me een beetje vergezocht, lijkt me ook dat die twee die 7.3cm boven de grote zitten, ook een grote zouden moeten zijn als dat het geval was. Misschien een fabrieksfout/zwakke plek in het glas dat na een ferme tik die 'scheuren' opleverde?

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Modbreak:Laat dit eens. :/

Ik denk dat het er al op zat alleen tis je nooit opgevallen

Ik sluit me bij de post hierboven het zat er al maar door de warmte is het erger geworden.

Als deze 2 ook niet van toepassing zijn moet je toch echt even goed met je broertje praten.

Of je moeder tijdens het schoonmaken gebeurt

[ Voor 61% gewijzigd door NMe op 01-07-2008 18:16 ]

• ExTreme21
Hier zal ik nog even wat shots plaatsen:

(sorry had nog geen thumbnails, moet eerst eten nu)
http://img65.imageshack.us/img65/9659/kamerrs5.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/5066/dichtbij1tp6.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/8264/dichtbij2bl8.jpg
http://img65.imageshack.us/img65/6939/dichtbij3tf1.jpg

Het blijft erg vreemd dit, en toch, het lijkt onmogelijk met de hand express of per ongeluk
gemaakt te zijn, maar aan de andere kant, het ziet eruit als diepe krassen, en geen scheuren
van productie fout.

Heb de tv 2.5 jaar denk, en deze zaten er eerst niet in, als ik langs loopt vlekt het gewoon in me oog, dit is gewoon deze week gebeurt...

Bedankt voor alle reactie, hopelijk heeft iemand nog meer ideeen!

[ Voor 6% gewijzigd door ExTreme21 op 01-07-2008 18:19 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43

Dark

who tweaked the light?

Is die streep nou even lang als het tafeltje waar die tv op staat?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-02 21:49
ik denk dat je niet moet klagen; je hebt een airco :+

maarre, klinkt eerder als gevallen ja

you had me at EHLO

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je toevallig een airco op je kamer staan, die koude lucht heeft staan blazen op een warme tv (die was uitgezet)?

Zo ja, dan kan dat die scheuren verklaren :)

edit; zie nu pas de grote foto`s (lang leven de vele open tabs :P)... ik zou het probleem dus bij die airco zoeken ;)

Ter info: http://www.freepatentsonline.com/JP2000143263.html

[ Voor 36% gewijzigd door Michael Knight op 01-07-2008 18:58 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
Toch zou het ook van een stofzuiger ofzo kunnen komen, misschien waar wat metalen hoekjes uitstaken o.i.d.
Michael Knight schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:57:
edit; zie nu pas de grote foto`s (lang leven de vele open tabs :P)... ik zou het probleem dus bij die airco zoeken ;)
Dan zou je eerder gebogen 'barsten' krijgen daar de spaning op het glas niet gelijkmatig verdeeld is.

[ Voor 61% gewijzigd door DukeBox op 01-07-2008 19:11 ]

• ExTreme21
Heb inderdaad een airco op me kamer, maar het is zo snik heet, dat het net een ventilator lijkt en niet tegen de zon kan opboksen, tevens blaast hij niet naar de tv toe.

Het tafeltje is niet net zo lang als de kras (net iets langer dan het glas zelf), als het wel zo was, verklaarde het niet de andere strepen, precies evenver van de grote af.

De tv is ook nooit gevallen geweest, daar is hij ook veel ste groot voor, dan was er zeker aanzienlijk meer stuk geweest.

De krassen zijn, te diep om na te maken met priem of iets scherps, en te mooi/recht om per ongeluk gemaakt te zijn.

blijft echt klote dit... :X

offtopic: er staat steeds een advertentie hieronder om je krassen te laten repareren :+

[ Voor 7% gewijzigd door ExTreme21 op 01-07-2008 20:07 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:44
? Waar ? never mind.. was filter.

[ Voor 66% gewijzigd door DukeBox op 01-07-2008 20:25 ]

Pagina: 1