Ik ben op het moment bezig met een website die in het turks en het nederlands (en later ook andere talen) getoond moet worden.
Nu maak ik gebruik van zelfgemaakte language files die er ongeveer zo uit zien (even als quote, want als code worden de turkse tekens geconvert):
Als ik handmatig de tekens vervang in mijn language file worden ze goed weergegeven, maar aangezien de language file gruwelijk groot is (word) is dat niet echt een goede oplossing.
Nu heb ik geprobeerd om de soeciale tekens te replacen in mijn template class, net voordat de pagina gereturned word:
De hele site omzetten in ISO 8859-9 (die de tekens wel bevat) is geen optie, dus ik moet een manier zien te verzinnen om de tekens in de language file te replacen met de bijbehorende HTML codes. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik weet het niet meer...
Nu maak ik gebruik van zelfgemaakte language files die er ongeveer zo uit zien (even als quote, want als code worden de turkse tekens geconvert):
De site waar de lanuage file in gebruikt wordt is als UTF8 gecodeerd en alle teksten worden in de language file ook als UTF8 gecodeerd. Nu blijkt dat er 6 tekens zijn die niet in de UTF8 charset zitten en dus niet getoond worden.define( "_EDITDETAILS", utf8_encode("Bilgilerimi değiştir") );
define( "_ADDOFFER", utf8_encode("Promosyon ekle") );
define( "_MYBARTERS", utf8_encode("Kendi barter işlemlerime git") );
define( "_SHOWFAVORITES", utf8_encode("Tercihlere git") );
code:
1
2
3
4
5
6
| Ğ Ğ Uppercase "G" with breve accent İ İ Uppercase dotted "I" Ş Ş Uppercase "S" with cedilla ğ ğ Lowercase "g" with breve accent ı ı Lowercase dotless "i" ş ş Lowercase "s" with cedilla |
Als ik handmatig de tekens vervang in mijn language file worden ze goed weergegeven, maar aangezien de language file gruwelijk groot is (word) is dat niet echt een goede oplossing.
Nu heb ik geprobeerd om de soeciale tekens te replacen in mijn template class, net voordat de pagina gereturned word:
Maar blijkbaar replaced ie hiermee alle turkse tekens die hij niet kent (die 6 hierboven) met die HTML code. Geen oplossing dus.str_replace('Ş','Ş',$content);
De hele site omzetten in ISO 8859-9 (die de tekens wel bevat) is geen optie, dus ik moet een manier zien te verzinnen om de tekens in de language file te replacen met de bijbehorende HTML codes. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Ik weet het niet meer...