9800GX2 doet onder voor 8800GTX.

Pagina: 1
Acties:

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 19:31
Hallo.

Ik heb iets vreemds. En ik verbaas me er aardig over vandaar dat ik het maar even hier neerzet.

Ik had eerst een 8800GTX in mijn systeem. Deze werkte altijd prima. Maar in het motto van een tweaker wilt altijd sneller heb ik een 9800GX2 gekocht omdat deze op het oog beter lijkt te presteren in games zoals CoH ,Crysis en call of duty 4.

Nu schijnt dat mijn 9800GX2 toch een stuk slechter presteert als mijn 8800GTX. In games zoals Crysis en call of duty 4 krijg ik voornamelijk bij de stukken dat het erg druk is of ik een root uitzichtsveld heb last van framedrops.

neem call of duty 4. Afhankelijk van de map heb ik frames rond de 50 a 60 bij de grotere mappen. Nu lijkt dat niet laag. Maar hij loopt wel in het rood en hij gaat stotteren. Iets waar ik met mijn 8800GTX geen last van had. Crysis heeft precies de zelfde problemen.

Bij de wat kleinere mappen draait die prima op 125fps waar ik de max frames op heb gezet.
Het zit hem er dus in dat ik voornamelijk lage frames krijg wanneer het wat drukker wordt.

Ik vindt het behoorlijk vreemd. Ik weet dat de 8800GTX meer geheugen aan boord heeft. Maar call of duty op 1680x1050 met hoogste instellingen moet die toch echt wel normaal kunnen draaien met 2 GPU,s

Ik weet niet of ik iets verkeerd doe?

Wat heb ik zelf geprobeerd.

-nieuwe drivers
-chipsetdrivers opnieuw geinstalleerd
-gecontroleerd op SLI wel echt aan staat.
-Multi GPU enabled in cod4.

Ik gebruik driver 175.19

Ik heb een score van 18704 in 3dmark06 . in draai windows vista home premium 64bit met 4GB geheugen op 600Mhz. Daarnaast heb ik een Q6600 op 3.6ghz geclockt.
Als moederbord heb ik een Asus maximus formula.

Heeft iemand ook dit probleem? en hoe hebben jullie dat opgelost?

[ Voor 5% gewijzigd door ikbengoofy op 01-07-2008 09:37 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je moet ook niet de 175.19 driver geïnstalleerd hebben maar de 175.16 versie.

nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties'

inmiddels heeft nvidia van hun eigen site ook de 19 variant van de drivers verwijderd en is de 16 nog te downloaden

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:38:
je moet ook niet de 175.19 driver geïnstalleerd hebben maar de 175.16 versie.

nieuws: 'Nieuwe Geforce-drivers zorgen voor slechtere prestaties'

inmiddels heeft nvidia van hun eigen site ook de 19 variant van de drivers verwijderd en is de 16 nog te downloaden
nee je moet 177.41 installeren ;) .

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ Skybullet: die is voor de 9800GX2 niet WHQL en/of beta, en om nou helemaal die inf's te gaan modden en een minder werkende driver te krijgen is in mijn ogen het risico en de 'performance-boost' die je niet krijgt niet waard.

Ik heb het wel geprobeerd voor mijn 8800GT, maar de performance ging dusdanig achteruit dat ik 175.16 maar weer geïnstalleerd heb.

• ikbengoofy
Dat bericht heb ik helemaal over het hoofd gezien. Ik ga vanavond na werk weer snel 175.16 installeren. hopen dat de framedropt weg zijn!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

graag je bevindingen posten over hoe het werkt, en óf het gewerkt heeft, want als je nog steeds framedrops hebt ligt het waarschijnlijk ergens anders aan

• ikbengoofy
Zal ik doen. Ben over het algemeen niet erg tevreden over de GX2. ik had met de 175.16 ook vaak freezes kan ik me herrinneren. Voornamelijk als ik net een server in kom. Daarnaast worden die cores met deze buiten tempraturen al snel 90 tot 100 graden op full load. Ook niet iets om voor naar huis te schijven. Maar goed hij moet er tegen kunnen.

Vanavond 175.16 installeren en dan zal ik het even testen met call of duty op de mappen waar ik last had van lag. Hoop dat het dan opgelost is.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ik kan die 177.41 gewoon installeren op een SLI setup 9800GTX, lijkt me dat die driver dan ook op alle gforce9 series geinstalleerd kan worden, zonder *.inf files te modden...

Deze lijkt me toch het proberen waard, goed voor je e-penis door de physicX driver die je 3dmark Vantage flink boosten ;( , maar ook in Crysis melden ze, terwijl deze niet eens physicX gebruikt, een fps toename van 7-10 fps, dus dat kan nooit kwaad... :D

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:38:
@ Skybullet: die is voor de 9800GX2 niet WHQL en/of beta, en om nou helemaal die inf's te gaan modden en een minder werkende driver te krijgen is in mijn ogen het risico en de 'performance-boost' die je niet krijgt niet waard.

Ik heb het wel geprobeerd voor mijn 8800GT, maar de performance ging dusdanig achteruit dat ik 175.16 maar weer geïnstalleerd heb.
ik heb 177.41 geinstalleerd op mijn 8 serie kaart, met gemodde inf dus. Hierdoor krijg je helemaal niet een " minder werkende driver ". Ik heb hetzelfde gedaan met de vorige drivers 177.35 en 177.39. Werkte elke keren perfect en de performance van de 177.xx drivers is bij mij telkens al groter als de 175.xx serie.

WHQL /beta maakt geen drol uit. Als je moet wachten tot nvidia een whql op zijn site zet kun je wachten tot je grijs bent. Ik heb mij 8800 GTS al 1,5 jaar en heb telkens elke nieuw driver geprobeerd. of die nu geleakt was, of een beta of een WHQL . Het enige waar je tegenaan kan lopen is een driver die niet goed werkt, maar dan installeer je tog weer een andere :? .

@ TS : ik zou de 177.xx serie drivers een kans geven. ;)

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 10:25
Tis een probleem van de kaart denk ik. Ik heb ook 9800gx2 en last van dat gestotter.
Vooral in AoC is t erg, dan zijn het compleet freezes. Het lijkt heel erg op een datadoorvoer probleem, want zodra ik een paar X met de muis in het rond heb gedraait draait alles als een zonnetje totdat je weer omdraait 100M verderop weer dat gestotter. Nou weet ik dat AoC een veredelde beta is maar het is niet beperkt tot AoC.
Met de 177 drivers is het wel iets verbetert.
En met 90/100graden at load moet je echt iets doen aan je airflow of desnoods maar de zijkant eruit roppen want de mijne komt niet boven de 80graden en die is ook nog wat overgeklokt. Ik heb dan wel een 250mm fan in de zijkant voor veel frisse lucht.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik denk dat je een maandagochtend exemplaar hebt gekocht. ;) Hier werkt eigenlijk elke game perfect op de GX2. Wat ik in elk geval zou proberen is een aantal verschillende drivers uitproberen.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:40
Heb een paar weken geleden een nieuwe pc gekocht met een Gigabyte X48-DQ6 en een POV 9800GX2. Ik draai Vista 64 Bit business.

Ik ben "begonnen" met de 175.16 driver. Hier draaide het systeem perfect op. Ben toen voor de gein toch naar 175.19 gegaan. Hoewel men zegt dat 175.19 vertraagt ben ik dat niet tegengekomen. Wel crashte de 175.16 driver soms in CoD4. (Flikkerend beeld, daarna loopt het spel weer gewoon door, maar achteraf wel een melding dat de driver gecrashed was...) Voor de rest loopt CoD gewoon perfect!!!

Ik zie dat jij een X38 Chipset draait. (Praktisch hetzelfde als X48...) Zou je niet eens gewoon een complete clean install doen, en kijken hoe het dan draait? Mijn ervaring is met die Nvidia drivers, dat als je er een serie over elkaar heen installeert dat het geheel er niet stabieler\sneller op wordt...

Is het na je nieuwe install nog niet goed, dan gewoon de kaart omruilen...

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• ikbengoofy
We hebben alleen de zelfde problemen dus. Ik heb ook idd dat mijn beeld flikkert in cod4 even vast loopt. en daarna gewoon verder gaat zonder problemen. Als ik dan de game afsluit zegt die ook dat me driver eruit lag..

Bij AoC net zo. ook freezes...

Ik denk dat we hier echt me driverissues te maken hebben..

Ik heb toen ik mijn 9800GX2 ging installeren (toen ik na lang prutsen maar een nieuwe voeding heb gekocht om dat ding aan te kunnen sturen) al een geheel clean install gedaan. Vindt ik persoonlijk een fijner idee dat wanneer ik nieuwe hardware erin stop hem ff helemaal opschoon. Zo gebeurd met zo,n snelle pc en vista. met een uurtje staat vista weer geinstalleerd..

Over de warmte. Ik zit met mijn kamer mooi op de zon. This een klein kamertje waardoor mijn pc zo ongeveer ongewenst als centrale kagel werkt. Airflow is en 1400rpm 120m scythe voorin en achterin. (in out natuurlijk)

heb nogal een klein kastje. mss dat die het alsnog niet lekker kwijt kan.. weet het niet.

Ik ga is uitzoeken hoe ik dat doe met de 177 drivers. Kijken of dit de problemen verhelpt en of het snelheidswinst oplevert.

Ik heb overigens 175.19 er al af gehaald en heb nu 175.16 geinstalleerd. Niet echte de tijd gehad het goed te testen.

[ Voor 17% gewijzigd door ikbengoofy op 02-07-2008 14:17 ]

• T-mo-T
  • Laatst online: 14-05 23:44
Ik heb ook dezelfde problemen als hier beschreven. Cod flikkert even en loopt dan weer soepel, dan krijg ik als ik terugkom in Windows ook de melding dat de Display driver recovered is. In Battlefield 2 gebeurt dit ook, alleen loopt Battlefield dan volledig vast en kom ik terug in Windows met dezelfde melding.

Ik heb driverversie 7.15.11.7516 (weet niet precies welke dit is) en ik heb ook een X38 chipset met Windows Vista Home Premium 64 bit.

Ik ga volgende week even XPSP3 erop knallen misschien dat dat gaat helpen. :)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

T-mo-T schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 12:31:
Ik heb driverversie 7.15.11.7516 (weet niet precies welke dit is)
Ik weet het wel :P

als je die driverversienummer opdeelt krijg je:
7.15.11.7516 verplaatst de punt in het dikgedrukte gedeelte 2 naar achteren en je hebt 175.16

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:40
Overigens heb ik nog steeds 175.19 erop staan. Daarmee heb ik het probleem met het flikkerende beeld vooralsnog niet weer gehad.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• ikbengoofy
met 175.19 had ik dat flikkerende gedoe ook niet. Maar daar had ik weer zeer lage frames bij. Nu met 175.16 heb ik wel hogere frames maar heb ik dat flikkerende beeld + dat de frames nog altijd niet zijn wat je verwacht van een 9800GX2. Mijn 8800GTX doet het altijd nog beter.

Ergens denk ik mijn 8800GTX maar even terug tot nvidia met een goede driver komt die zonder enkele problemen de 9800GX2 goed aanstuurt.

Pagina: 1