Het wachtwoord van uw Windows Live ID opnieuw instellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:42
God weet waar ik dit neer moet zetten, dus als het hier niet goed staat verplaats het dan maar naar waar het wel moet :P.

Ik krijg steeds emailtjes van "Microsoft Klantenondersteuning (support@passport.msn.com)"
met als onderwerp "Het wachtwoord van uw Windows Live ID opnieuw instellen‏".
Ik heb dit nooit aangevraagd en zal hier verder ook niet op ingaan, maar heeft iemand dit toevallig ook? Of ben ik de enige?
Op google heb ik er niks over kunnen vinden, dus misschien is het ook wel gewoon officieel, ik vertrouw het alleen niet.

Laat maar horen als je hier ervaring mee hebt, en hoe je er vanaf komt want het is dodelijk irritant :S paar van die mailtjes per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Geen idee of ik het heb, die phising-mails komen automatisch in mijn Ongewenste Mail die ik niet lees. Ik stel voor dat jij hetzelfde doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Mja inderdaad, maar dat haat ik een beetje want soms komen belangrijke mailtjes er dan ook in. Maar kan hem inderdaad wel rapporteren als phising bericht. Alleen beetje vreemd want het email adres enzo lijkt goed officieel :P.. maarja wat is tegenwoordig nog officieel, irritante gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:42

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik heb dit nu al 2 keer meegemaakt en ook niks aangevraagd. Maar ik moest het na een bepaalde tijd veranderen, want kon niet meer op Live komen 8)7 Ik kon toen zelfs niet inloggen op Xbox Live!

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
sekeroglan schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:12:
Ik heb dit nu al 2 keer meegemaakt en ook niks aangevraagd. Maar ik moest het na een bepaalde tijd veranderen, want kon niet meer op Live komen 8)7 Ik kon toen zelfs niet inloggen op Xbox Live!
Huh, vaag.. ik heb nog steeds hotmail :S en kan nog gewoon in me msn en email komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Blueflame_Core schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:09:
Maar kan hem inderdaad wel rapporteren als phising bericht. Alleen beetje vreemd want het email adres enzo lijkt goed officieel
Ja, dan moet je kijken in de headers van de e-mail.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Kan zijn dat iemand de 'wachtwoord vergeten' formulier telkens invult met jouw gegevens. Dan krijg jij dat mailtje binnen. Gewoon negeren.
Wat betreft dat niet meer kunnen inloggen. waarschijnlijk een malloot die te vaak een verkeerd wachtwoord in vult waardoor het account tijdelijk wordt geblokkeerd. Naar hotmail.com gaan en daar inloggen, en vervolgens een captcha-code overtypen verhelpt dat probleem meestal.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Comgenie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:40:
Kan zijn dat iemand de 'wachtwoord vergeten' formulier telkens invult met jouw gegevens. Dan krijg jij dat mailtje binnen. Gewoon negeren.
Wat betreft dat niet meer kunnen inloggen. waarschijnlijk een malloot die te vaak een verkeerd wachtwoord in vult waardoor het account tijdelijk wordt geblokkeerd. Naar hotmail.com gaan en daar inloggen, en vervolgens een captcha-code overtypen verhelpt dat probleem meestal.
Kun je wel eens gelijk in hebben ja. Vraag me af wie het dan zou doen maar goed... ook 1 of andere malloot waarschijnlijk -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Bij Windows Live ID (https://account.live.com) kun je aangeven dat je wachtwoord iedere 72 dagen gereset moet worden, misschien heb je dit gedaan?

Verder, wat Comgenie zegt. Iemand die je password probeert te resetten, om je account te kraken. Een geverifieerd Hotmail-account is zeer waardevol voor spammers, ze hoeven dan niet de moeite te doen om een nieuw account te maken.

Met een bestaand account hebben ze ook meteen een lijst met werkende adressen: Messenger-contactpersonen, ontvangen en verzonden berichten, adresboek, noem maar op.

We are shaping the future

Verwijderd

Ben zelf zo stom geweest om wel te reageren hier op :| .

Nu krijgt iedereen uit mijn adres boek mails uit mijn naam van een chinees bedrijf :? .

Heb nu mijn wachtwoordt veranderd hoop dat het daarmee over is.

Iemand anders nog tips???

• Blueflame_Core
Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 18:02:
Ben zelf zo stom geweest om wel te reageren hier op :| .

Nu krijgt iedereen uit mijn adres boek mails uit mijn naam van een chinees bedrijf :? .

Heb nu mijn wachtwoordt veranderd hoop dat het daarmee over is.

Iemand anders nog tips???
Hou het even in de gaten, ben eigenlijk wel benieuwd. Ik zelf heb hier tegenwoordig geen last meer van dus was waarschijnlijk even een fase.
Pagina: 1