Toon posts:

Fritz!Box Fon WLAN 7170 'verliest' vast IP-nummer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
:) Ben al sinds een paar jaar lid van XS4ALL. Prima, prima alles. Heb net een nieuwe Fritz!Box Fon WLAN 7170 router in bruikleen gekregen. :D Super prima!.

:( Op één ding na: hij verlies na ongeveer 1,5 dag het statische IP-adres van mijn ethernet bridge (Linksys WET54g v3). Dit werkte altijd prima op mijn voorgaande router (Speedtouch 716). Het gekke is ook dat hij de naam van het de ethernet bridge niet 'oppakt' en bewaart in het overzicht van aangemelde apparaten.

Ik kan nergens op de Fritz!Box Fon WLAN 7170 vinden of en hoe ik de leasetijd van aangemelde(individuele) apparaten kan instellen. Heeft hier iemand ervaring mee? 8)7

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik begrijp het niet helemaal. Heb je de linksys nou met een static IP ingesteld of met een DHCP van de Fritzbox?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Vicarious,
De Linksys ethernet bridge heeft een static IP.

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:41

Simkin

Bzzzzz

Heb je in de router wel een reservation aangemaakt voor je apparaat? Hoeveel machines hangen er in je netwerk?

Verwijderd

Topicstarter
Hi Simkin,
Er hangen 4 apparaten DRAADLOOS aan de router. Bedoel je met een reservation dat de router uit een bepaalde range dynamisch IP-nummer toekent en dat uit een andere range de vaste IP-nummers moeten worden gehaald? Zoals bijvoorbeeld: 192.168.22.1 - 192.168.22.100 voor dynamisch en 192.168.22.101 - 192.168.22.254 voor vaste IP-nummers?

Als dit zo is dan begrijp ik het probleem. Ben ik alleen benieuwd hoe dat op dat apparaat zou moeten heten. Dan weet ik waar ik naar zoeken moet.

groeten,

Maus

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 00:56:
Hi Simkin,
Er hangen 4 apparaten DRAADLOOS aan de router. Bedoel je met een reservation dat de router uit een bepaalde range dynamisch IP-nummer toekent en dat uit een andere range de vaste IP-nummers moeten worden gehaald? Zoals bijvoorbeeld: 192.168.22.1 - 192.168.22.100 voor dynamisch en 192.168.22.101 - 192.168.22.254 voor vaste IP-nummers?

Als dit zo is dan begrijp ik het probleem. Ben ik alleen benieuwd hoe dat op dat apparaat zou moeten heten. Dan weet ik waar ik naar zoeken moet.

groeten,

Maus
Probeer Advanced Settings/System/Network eens ;)
Hoop dat ik de beschrijvingen juist heb want ik werk zelf met een Duitse versie.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Orakel,
Ik heb dat dus geprobeerd. DHCP van 20 t/m 100 en de ethernet bridge op 101 gezet. Ging 'n dag of twee goed en nu is 'ie weer pleite. Maakt dus eigenlijk helemaal niets uit, wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik word er lichtelijk onpasselijk van.

WIE KAN MIJ HIERUIT HELPEN??? WIE WET HET ANTWOORD??!!!

please...? :?

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 22:47:
Hoi Orakel,
Ik heb dat dus geprobeerd. DHCP van 20 t/m 100 en de ethernet bridge op 101 gezet. Ging 'n dag of twee goed en nu is 'ie weer pleite. Maakt dus eigenlijk helemaal niets uit, wat ik tot nu toe heb gedaan. Ik word er lichtelijk onpasselijk van.

WIE KAN MIJ HIERUIT HELPEN??? WIE WET HET ANTWOORD??!!!

please...? :?
Staat de bridge op infrastructure? Staat de gateway op de bridge op het IP adres van de Fritz!Box? Staat de netwerk mode juist?
Zomaar een paar, misschien overbodige, vragen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Staat de bridge op infrastructure? Moet die daar op staan, of juist niet?
De gateway op de bridge staat op het IP adres van de Fritz!Box.
Staat de netwerk mode juist? Waarop moet die dan staan en waar controleer ik dat?

Heb jij misschien ook zo'n Fritz?

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 21:34:
Staat de bridge op infrastructure? Moet die daar op staan, of juist niet?
De gateway op de bridge staat op het IP adres van de Fritz!Box.
Staat de netwerk mode juist? Waarop moet die dan staan en waar controleer ik dat?

Heb jij misschien ook zo'n Fritz?
De bridge moet op infrastructure staan. In de setup van de router kan je de netwerkmode op 802.1b of g zetten of mixed. Als je alles al op 802.1g hebt staan zou ik de router daar ook op zetten.
Ik heb een (Duitse) Fritz!Box 7270 omdat ik op een ISDN lijn zit, dus Annex B. Ik heb ook nog een Duitse 7170, eveneens Annex B.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi OrakelJos,
Ben even 'n tijdje uit de lucht geweest. Nee, niet wat je denkt: heb de hele tijd wel internet gehad. Vakantie en werk en zo. Mijn probleem is echter nog steeds hetzelfde, ondanks wat je me de laatste keer aanraadde.
Kijkend naar de posts viel mijn oog op de topic van Zwartoog: Dichtslibben internet/modem met Fritz!Box 7170 na ca. 18 uur van 8 aug 08. Dit lijkt er wel verdacht veel op, met wat ik heb. Als je in zijn verhaal nou eens die Linux vervangt door mijn DVD-speler die 24/7 verbonden is met mijn wireless ethernet bridge die continue aan staat?? Zou je daar dan nog iets meer kunnen?

Ben benieuwd naar je reactie!

Groeten

• OrakelJos
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:39:
Hoi OrakelJos,
Ben even 'n tijdje uit de lucht geweest. Nee, niet wat je denkt: heb de hele tijd wel internet gehad. Vakantie en werk en zo. Mijn probleem is echter nog steeds hetzelfde, ondanks wat je me de laatste keer aanraadde.
Kijkend naar de posts viel mijn oog op de topic van Zwartoog: Dichtslibben internet/modem met Fritz!Box 7170 na ca. 18 uur van 8 aug 08. Dit lijkt er wel verdacht veel op, met wat ik heb. Als je in zijn verhaal nou eens die Linux vervangt door mijn DVD-speler die 24/7 verbonden is met mijn wireless ethernet bridge die continue aan staat?? Zou je daar dan nog iets meer kunnen?

Ben benieuwd naar je reactie!

Groeten
Heb wel meerdere malen dit probleem gehoord in combinatie met eMule en Torrents. Het schijnt dan dat er teveel verbindingen gelijktijdig openstaan. Nieuwere firmware zou dat probleem verholpen hebben maar daar heb ik geen ervaring mee omdat ikzelf nooit jouw probleem heb gehad.
Pagina: 1