Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gamen op 2 beelschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb net voor eerste keer 2 beeldschermen. Ik zou graag op mij ene beeldscherm willen gamen en op het andere beeldscherm msn'nen, email kijken, etc. Ik heb al in sommige forums gelezen dat dit niet echt mogelijk is, maar zijn er ondertussen geen tools die het wel mogelijk maakt?

Graag zou ik nog wat leuke tips willen over 2 beeldschermen. Enige tool dat ik tot nu toe heb gebruikt is ultramon en werkt mooi! :)

Alvast bedankt.

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
wordt lastig, want een game vraagt altijd om je muis, dus moet je alt-tabben wil je naar je andere progs switchen.

Twee computers dus :P

Homey — Critics are those without skills to create.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

HEt hele probleem is inderdaad: hoe breek je muis los uit je spel. Gewoon kijken naar msn/mail is niet zo moeilijk.

Tenzij je uiteraard linux draait en daar met wat config een 2e toetsenbord aansluit. Maar gamen op linux was wellicht niet wat je bedoelde om dit doel te bereiken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een game zal (indien fullscreen) altijd de focus moeten hebben,omdat het anders minimaliseert.

• WeeJeWel
Of je speelt windowed, maar dat is wel erg lelijk.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wat je wel kan doen is met "full screen window" spelen.
Dus spelen in een window. maar dan een ten grote van het gehele spel.

Werkt niet echt prettig in shooters, maar werkt na wat wennen prima in BV. Supreme Commander of World of Warcraft
WeeJeWel schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:59:
Of je speelt windowed, maar dat is wel erg lelijk.
Wat bedoel je met lelijk :?

[ Voor 28% gewijzigd door heuveltje op 30-06-2008 22:03 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Terw_Dan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:57:
Een game zal (indien fullscreen) altijd de focus moeten hebben,omdat het anders minimaliseert.
Hellaas had EA met de red allert serrie nooit de focs vast. dus soms werd je aangevallen en zat je muis i je mail te vroeten

A Soldiers manual and a pair of boots.

• WeeJeWel
Twee balken bovenaan, je startbalk.. ik kom niet echt 'in' het spel, snap je? :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

WeeJeWel schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:11:
[...]

Twee balken bovenaan, je startbalk.. ik kom niet echt 'in' het spel, snap je? :)
startbalk op het andere scherm. dan heb je alleen 1 blauwe balk boven je spel. en die valt je na 5 minuten al niet meer op :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

tjah 2 pc's, 2 schermen en een KVM switchzal denk ik ook de beste oplossing zijn, zo krijg je niet die irritante geluiden van je MSN in je headset.
Je zal ook geen vertragingen of lag in je game krijgen doordat het even druk is op MSN.
En dan nog iets, sommige anti-cheat clients kennen zoiets als MSN-bot, om problemen te vermijden ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Ik game hier in windowed mode als ik een venster er naast wil om bijvoorbeeld iets op te zoeken. Werkt prima. Window gewoon zo groot mogelijk maken en als je er eenmaal inzit valt de rest bij mij niet meer op.

Verwijderd

WeeJeWel schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:11:
[...]

Veel games ondersteunen "fullscreen" windowed mode: zonder de balken dus. EVE online draait bijvoorbeeld fantastisch op die manier.

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04

pythagorasABC

A²+B²=C²

ik weet niet of het mogelijk is, maar kun je niet twee muizen aansluiten, en met een programma ervoor zorgen dat de ene muiscursor op je game-beeldscherm is en dat de andere op je mail-beeldscherm is?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Verwijderd

Topicstarter
Hoe game je fullscreen windowed mode?

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:40:
Door de optie in de game te selecteren? Ik heb het ook een tijdje gedaan met WoW en inderdaad ook Eve, gamen op de ene, m'n Firefox + Winamp + messengers op het secundaire scherm.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik game al jaren met 2 monitoren. Een monitor voor MSN et al, de ander meestal windowed games die de hele scherm in beslag neemt. Anders moet ik alt-tabben en inderdaad het spel minimizen. Daarom zoek ik ook altijd of het windowed op volle resolutie kan. Het ziet er niet lelijk uit vind ik, meestal move je het een beetje omhoog zodat de blauwe balk bovenaan de monitor is verdwenen. De startbalk is inderdaad op de andere monitor. Geen problemen. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:40:
Gewoon. Stel dat je monitor een resolutie van 1600x1200 heeft, dan stel je de game op windowed mode (of beter gezegd, 'niet fullscreen') met een resolutie van 1600x1200, dan neemt 'ie de hele monitor in beslag. Dat is windowed mode die je hele scherm in beslag neemt. Puur 'fullscreen windowed' bestaat natuurlijk niet, of het is fullscreen of het is windowed.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• UTwizard
Trinsec schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:46:
Puur 'fullscreen windowed' bestaat natuurlijk niet, of het is fullscreen of het is windowed.
Bestaat wel degelijk, WoW heeft bijvoorbeeld de optie 'Windowed' met als suboptie 'Fullscreen'. Dan haalt ie alle balken weg en speel je gewoon fullscreen zonder focus en dus kan je cursor 'het scherm uit'.

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 08:54
Trinsec schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:46:
Gewoon. Stel dat je monitor een resolutie van 1600x1200 heeft, dan stel je de game op windowed mode (of beter gezegd, 'niet fullscreen') met een resolutie van 1600x1200, dan neemt 'ie de hele monitor in beslag. Dat is windowed mode die je hele scherm in beslag neemt. Puur 'fullscreen windowed' bestaat natuurlijk niet, of het is fullscreen of het is windowed.
Fullscreen windowed bestaat wel, hierbij heb je de statsubalken etc niet, puur om een dual-monitor setup te faciliteren bij bepaalde spellen. (WoW zoals eerder genoemd is hier een voorbeeld van)

[ Voor 8% gewijzigd door Sanch op 01-07-2008 10:56 . Reden: typomonster :( ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar er zijn toch games die dat niet ondersteunen? Dan kan dat met codes die je bij eigenschappen met zetten etc.
Zoals -window (Helaas niet eens fullscreen window)
Maar er zijn toch vast meerdere codes dan dit, toch?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

UTwizard schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:51:
[...]

Bestaat wel degelijk, WoW heeft bijvoorbeeld de optie 'Windowed' met als suboptie 'Fullscreen'. Dan haalt ie alle balken weg en speel je gewoon fullscreen zonder focus en dus kan je cursor 'het scherm uit'.
He, cool, dat is dan nieuw voor me. :) Jammer dat ik geen WoW meer speel, anders had ik het zo weer even kunnen uitproberen. Toevallig nog meer games die dit ondersteunen? Maar dit lijkt me meer windowed met fullscreen-achtige trekjes, toch? Gewoon balken weghalen enzo.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
2 beeldschermen vragen natuurlijk ook om 2 muizen :p
Maar ff serieus, ik heb vroeger ook veel met 2 schermen gewerkt, met het idee msn/mail op scherm B en games op scherm A. Je kan tijdens het gamen wel kijken wie wat zegt op msn..maar om terug te praten moet je inderdaad alt-tabben.

• UTwizard
AgoNitE schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:41:
2 beeldschermen vragen natuurlijk ook om 2 muizen :p
Maar ff serieus, ik heb vroeger ook veel met 2 schermen gewerkt, met het idee msn/mail op scherm B en games op scherm A. Je kan tijdens het gamen wel kijken wie wat zegt op msn..maar om terug te praten moet je inderdaad alt-tabben.
En daar gaat het dus om, als je Fullscreen Windowed mode selecteert wat sommige games ondersteuen, dan hoef je dus geen Alt + Tab te gebruiken ;)

@ MsG hieronder: Dat kan kloppen, al zul je daar bij games als WoW echt niks van merken als je een beetje een fatsoenlijke PC hebt. Bij Shooters en dergelijke zal het veel meer aanwezig zijn, al is het al puur voor je gevoel.

[ Voor 16% gewijzigd door UTwizard op 01-07-2008 11:54 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:08

MsG

Forumzwerver

Mijn ervaring met windowed is wel dat het minder soepel loopt dan wanneer je echt full-screen non-windowed speelt. Ligt dat aan mij of klopt dat?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit in vredesnaam met (overige) hardware te maken :?

Dit is puur een kwestie van hoe software (app en/of OS) ermee omgaan. En gezien de topicstart en de plek waar je dit post lijk je daar in het geheel niet zelf naar op zoek gegaan te zijn - althans, "sommige forums" is wel heel makkelijk schrijven. Op GoT verwachten we dat je zelf inzet doet en als je er niet uitkomt je expliciet vermeldt waar je gekeken hebt, wat je vond en wat je zelf geprobeerd hebt. Daar is niets van terug te lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.