• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 12:16
Sinds kort heb ik mijn panasonic 46PZ80, geweldig werkelijk, maar nu wil ik hem nog ophangen.

Het moet gewoon een vaste muurbeugel zijn geen knik of iets.

Een bekende is natuurlijk: vogels vfw065
Maar ik vindt het zo eng dat die maar aan 1 railsje aan de muur hangt. Iemand ervaringen mee?

Een andere optie lijkt me: edbak pwb1

Voor mijn gevoel ziet dat er steviger uit met dubbele rails en meer afsteuning op de muur.

Iemand al ervaringen met beugels en/of alternatieven?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vogels all the way...

En daarna ga je rustig een paar honderd Euro omhoog bij het volgende (goede) merk.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Beugels zijn in het algemeen wel goed, ik zou mij meer zorgen maken over de pluggen en bouten die er bij zitten.

En over de muur, gestort beton is beter dan cellenbeton.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Eerder deze week deze aangeschaft: Athena Fixed XL

Het is dan wel geen bekend merk, maar je kunt er een olifant stabiel mee aan de muur hangen ;) (in mijn geval een 42PZ80).

Een enkele rail moet ook niet al te veel problemen geven, bij alle genoemde beugels is het frame zelf heus wel stevig genoeg en zal de montage aan de muur zelf het "zwakke" punt zijn. Dus lekker naar de bouwmarkt en zelf voor een paar euro een degelijke set pluggen en schroeven aanschaffen om alles aan te hangen.

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41
Ik heb goede ervaringen met Barkan

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Over muurbeugels gesproken. Hiernaar ben ik namelijk op zoek maar kan niet vinden wat ik wil. Geen idee of het wel bestaat.

Zoiets:
http://www.tvbeugels.nl/c...th=99_142&products_id=362

Maar dan ook in hoogte verstelbaar!!!

Bestaat dat?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Resistor schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:41:
Beugels zijn in het algemeen wel goed, ik zou mij meer zorgen maken over de pluggen en bouten die er bij zitten.

Voor cellen beton heb je speciale pluggen, je normale pluggen vallen gewoon in een gat. ;)
http://www.xella.nl/downl.../Bevestigingsmiddelen.pdf

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Resistor schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:41:

cellenbeton? :X je bedoeld gasbeton?

In beide gevallen ,als het een goede stevige (zoals normaal hoort te zijn) muur is, en daarbij ook de juiste pluggen (tip: Fisher) gebruikt, hoeft dat echt geen probleem te zijn.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tja... je hebt wel van die pluggen, maar dat heb ik nooit helemaal gesnapt. Toen ik die plug met een grote hamer in het geboorde gat ramde was ik eerder bang dat ik in de muursloeg dan dat de plug goed vast zat.

Zelfs in het voorbeeld hier bevestigd het moeilijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.xella.be/images/bel/rd_be/yt_chevilles.jpg

uiteindelijk gewoon grote schroeven gebruikt en er wat kit bijgespoten. Voelt net zo stevig als de muur. Blijkbaar heb je verschillende soorten gasbeton, en wat je hebt is niet uit te vinden >10 jaar na de bouw.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 12:16
Om er zelf op terug te komen,

heb het scherm toch maar niet op gehangen.

De muur waar hij aan moest komen is 7 cm dik en ongeveer 50 jaar oud.

Ik twijfelde dus eigenlijk niet zo aan de kwaliteit van de beugels, maar idd meer aan de kwaliteit van mijn muur.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je zou ook een stevige, ruime plank oid op de muur kunnen bevestigen die je met voldoende schroeven vast zet. Daarop monteer je dan weer de muurbeugel. Op die manier verspreid je de krachten beter.

Ik heb zoiets ook gedaan met mijn tft-scherm die op een slappe (kartonnen?) binnendeur gemonteerd zit. Zit oerdegelijk.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2mepvlh.jpg
en dat kun je natuurlijk zo mooi afwerken als je zelf wilt....

Bij jou zit er alleen een stenen muur onder (je kunt dus niet gewoon een schroef erin draaien), maar dan zou ik eerst voorboren en ook een plug erin doen. Dan heeft die schroef grip in de muur en in de plank.

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 11-09-2008 16:54 ]

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Check toevallig even dit topic omdat ik er ook nog eentje nodig had voor mijn LCD, net een EasyTwo Extra besteld bij de beugelknaller. Vind zo'n Vogel te duur, en mocht me LCD van de muur afpleuren valt ie altijd op me bed ;)

[ Voor 25% gewijzigd door NeoMe op 11-09-2008 16:54 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Ik heb er eentje van Vogels om mijn 32Inch op te hangen. Prima muursteun, jammer van het niet beweegbare gedeelte want schuin kijken vanaf een LCD geeft niet echt het gewenste beeld :P

Maar idd, gebruik degelijke pluggen en schroeven. Een gipsmuur kan, mits je dat maar netjes doet zoals hierboven (de draagkracht verdelen).

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:58

BCC

Een metalen strip langs de muur naar de grond toe werkt ook erg goed met slappe muren. De TV rust dan eigenlijk op de grond ipv aan de muur. Combineer dat met een MDF plaatje en je zit gebakken :)

[ Voor 16% gewijzigd door BCC op 11-09-2008 17:03 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:38
Sevenhunt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:35:
Om er zelf op terug te komen,

heb het scherm toch maar niet op gehangen.

De muur waar hij aan moest komen is 7 cm dik en ongeveer 50 jaar oud.

Ik twijfelde dus eigenlijk niet zo aan de kwaliteit van de beugels, maar idd meer aan de kwaliteit van mijn muur.
Keilbouten gebruiken, zelf ook oude muren van 50 jaar oud waar van dat grijze/zwarte spul uit komt als je gaat boren. Misschien een beetje overkill maar liever 2 euro voor een keilbout dan 1000 euro voor een nieuwe tv :)

Verwijderd

Waarom niet gewoon draadeind gebruiken met boutjes/ringen..???

> niet bekend is met keilbouten <

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2008 10:28 ]

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-11-2025
Kreeg dit weekend een tip van tv-boer:
in de achterkant van de tv zitten 4 M8 bouten (voor evt beugel). Koop bij de goede doe het zelf zaak 2 M8 bouten met oog, schroef die in de bovenste 2 gaten van de tv
2 M8 bouten met haak, schroef die in de muur
Schroef de 2 standaard bouten in de onderste 2 openingen van de tv
Hang de tv op aan de 2 haken. De onderste schroeven zorgen ervoor dat de tv niet schuin van de muur afhangt maar netjes recht hangt.
Op deze manier heb je de tv mooi vlak aan de muur en ben je voor een tientje klaar, met dezelfde kwaliteit ;)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En voor mensen die ongevraagd je tv willen lenen is het ook makkelijk, dan hoeven ze de tv enkel maar als een schilderij van de muur te halen ;)

Wij hebben hier geen dure LCD (ja, een kleintje in de camper, en die zit met 2 bouten door de voetplaat op de houder geschroefd), maar het lijkt mij wel logisch als de tv met minimaal 1 boutje vastzit aan de houder (die je met een klein rateltje vast moet zetten).

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Sevenhunt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:35:
Het is een verticale belasting, de plug wordt er dus niet uitgetrokken.
Desnoods zet je een moer aan de andere kant van de muur ;)

Veel mensen hebben geen idee hoe sterk een plug is: in mijn betonnen plafond heb ik dat ooit aan iemand "bewezen" door aan een 5 mm schroef in een 8 mm Fischer-plug (niet die huismerkmeuk!) te gaan hangen (met een klauwhamer). Waarna hij aan mij ging hangen. Geen probleem, en dat was een axiale trekbelasting!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
---RRR--- schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:05:
Over muurbeugels gesproken. Hiernaar ben ik namelijk op zoek maar kan niet vinden wat ik wil. Geen idee of het wel bestaat.

Zoiets:
http://www.tvbeugels.nl/c...th=99_142&products_id=362

Maar dan ook in hoogte verstelbaar!!!

Bestaat dat?
Een tijdje verdiept in televisies en muurbeugels en dit wordt de combinatie:
Panasonic TH-42PX80 plasma
Vogels EFWE 6455 (zie link in post hierboven)

Ik heb deze beugel net via internet besteld voor eur 396.99. Zodra alles op zijn plaats hangt geef ik mijn ervaring ermee. Ik ga ervan uit dat het een degelijke beugel is.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Mag ook wel voor dat bedrag, mijn 32'' hangt voor 45,- aan de muur en kan ik ook alle kanten op draaien ( extra two heet het ofiets )

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-02 14:15
---RRR--- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:12:
[...]

Een tijdje verdiept in televisies en muurbeugels en dit wordt de combinatie:
Panasonic TH-42PX80 plasma
Vogels EFWE 6455 (zie link in post hierboven)

Ik heb deze beugel net via internet besteld voor eur 396.99. Zodra alles op zijn plaats hangt geef ik mijn ervaring ermee. Ik ga ervan uit dat het een degelijke beugel is.
8)7 Die beugel is al bijna even duur als die tv zelf (ok 60% goedkoper)
Zelf wil ik over een maand of wat (als ik geld heb) ook een beugel kopen voor m'n PS50A550.
De VFW065 zou ok moeten zijn, maar die ziet er zoals de TS al aangaf minder stevig eruit als de EFW 6305. (die ook nog redelijk betaalbaar is (100-150 euri))

Laatst adviseerde iemand me om een beugel te nemen met slot (ter voorkoming van diefstal, althans poging tot diefstal, waarbij onhandige dief de tv laat vallen).
Heeft iemand tips voor een beugel met slot (en zijn die te betalen in vergelijking met met de VFW065/EFW6305?)

Star Citizen Referral Code

Pagina: 1