Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Kan iemand mij vertellen wat precies het verschil is met een leasebedrag incl brandstof of exclusief?

Ik heb net een aanbod gehad van 680 incl brandstof. wat houd dit nu precies in? geen tankpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:15

rg-mohwa

Phoe Hé

Inclusief betekend dus er WEL bij. Dus neem aan dat je dan zowel zakelijk en prive mag tanken op de kosten van de baas. correct me if a'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

rg-mohwa schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:32:
Inclusief betekend dus er WEL bij. Dus neem aan dat je dan zowel zakelijk en prive mag tanken op de kosten van de baas. correct me if a'm wrong
Prive is niet per definitie inbegrepen maar wel inderdaad brandstof voor zakelijk gebruik.

Overleg dus met je fleetmanager/manager/directeur wat er precies onder brandstof wordt verstaan. Bij de ene maatschappij mag je er (pak 'm beet) 12K per jaar prive mee rijden binnen NL, bij de andere 15K per jaar en ook tanken in het buitenland. etc. etc.

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2008 21:34 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 20:24
Er is geen echt verschil tussen incl en excl brandstof, behalve in de prijs. Benzine duurder, auto kleiner dus. En soms hoe meer kilometers er ingeschat worden voor je, hoe minder het bedrag dat over is voor de auto.

Wij hebben ook bedragen inclusief brandstof, maar ik vind het een stom systeem. Het verandert te snel met de huidige Bos belastingen en olie schommelingen, zodat je per week een andere auto kunt kiezen...

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Jiriki schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:37:
Er is geen echt verschil tussen incl en excl brandstof, behalve in de prijs. Benzine duurder, auto kleiner dus. En soms hoe meer kilometers er ingeschat worden voor je, hoe minder het bedrag dat over is voor de auto.

Wij hebben ook bedragen inclusief brandstof, maar ik vind het een stom systeem. Het verandert te snel met de huidige Bos belastingen en olie schommelingen, zodat je per week een andere auto kunt kiezen...
Ging er eerlijk gezegt vanuit dat gewoon een vaste afspraak net zoiets als hypotheekrente :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

rg-mohwa schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:39:
[...]

Ging er eerlijk gezegt vanuit dat gewoon een vaste afspraak net zoiets als hypotheekrente :S
Klopt ook wel...

Alleen als je "nu" een aanbod krijgt van 680+brandstof of over een maand 680+brandstof en wetende dat de brandstofprijs stijgt, kan je dus over een maand een kleinere/goedkopere auto leasen... Dat is wat 'ie ongeveer bedoelt. Daarna is het net als je hypotheekrente dat gedurende de looptijd er geen aanpassing meer plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Maar als het inclusief brandstof is mag ik dan zelf weten wat ik wil qua brandstof? of juist niet? (voel me echt dom op dit gebied)

Want voor 680 kan je zeg maar een civic hybrid leasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Van die 680 moet je nog wel een bedrag aftrekken voor brandstof. Dat betekent incl. brandstof bij een leaseprijs. Je netto leasebedrag ligt dus behoorlijk lager.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:41:
Maar als het inclusief brandstof is mag ik dan zelf weten wat ik wil qua brandstof? of juist niet? (voel me echt dom op dit gebied)

Want voor 680 kan je zeg maar een civic hybrid leasen..
als je alleen een bedrag afspreekt. mag je doorgaans alles rijden binnen dat bedrag. Vaak kan duurder ook nog, maar dan moet je vaak bijleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
P_de_B schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:43:
Van die 680 moet je nog wel een bedrag aftrekken voor brandstof. Dat betekent incl. brandstof bij een leaseprijs. Je netto leasebedrag ligt dus behoorlijk lager.
Verklaar je nader? ik snap em niet 8)7 En op google kan ik ook niet veel vinden (iets met bomen en bos)

http://directlease.nl/DLNl/details.do?carTypeId=1981

€652 incl brandstof @ 30.000 pj bij 4 jaar

[ Voor 20% gewijzigd door Imperium op 30-06-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:45:
[...]

Verklaar je nader? ik snap em niet 8)7 En op google kan ik ook niet veel vinden (iets met bomen en bos)

http://directlease.nl/DLNl/details.do?carTypeId=1981

€652 incl brandstof
P_de_B bedoelt: Je mag een auto (met brandstof) leasen voor 680 euro.
Dit houd dus in dat je een auto kan kiezen van bijvoorbeeld 500 euro en de rest moet je betalen voor brandstof (aan de leasemaatschappij dus) ....Nu weet ik of deze getallen in de buurt komen maar dit snap ik ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:32

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:45:
[...]

Bij een leasebedrag van €680 exclusief brandstof kun je een auto uitzoeken voor €680.
Bij een leasebedrag van €680 inclusief brandstof gaat een deel naar de brandstof (bv. €200), waardoor je maar voor €480 aan auto mag uitzoeken. Vaak kom je dan dus op een kleinere auto uit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Bij de auto van de link die je hierboven gaf. gaat het net wat anders want deze heeft geen brandstof nodig blijkbaar. Maar dat betekend dat je 450 euro Exclusief BTW gaat betalen, En Inclusief 518. dus kan je nog een paar extra opties kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ah maar hoe kom ik daar achter dan? ik mag 12.000 km p/j prive maken. (waarvoor ik dus geen brandstofkosten voor betaal? ja bijtelling maar verder niks toch?)

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 30-06-2008 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:54:
Ah maar hoe kom ik daar achter dan? ik mag 12.000 km p/j prive maken. (waarvoor ik dus geen brandstofkosten voor betaal? ja bijtelling maar verder niks toch?)
die Civic hybride gebruikt toch geen brandstof. Of word ik nou gek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:54:
Die brandstofkosten hebben (in principe) niets te maken met je prive-rijgedrag, tenminste bij de meeste werkgevers niet. De leasemaatschappij hanteert twee soorten prijzen: de kale prijs, en de prijs incl. brandstof (dus ook de brandstof voor de zakelijke km's) gebaseerd op het aantal km dat je werkgever heeft afgesproken (bijv. 30.000 km/jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
rg-mohwa schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:57:
[...]

die Civic hybride gebruikt toch geen brandstof. Of word ik nou gek 8)7
Je bent gek ;)

Bij snelheden boven de 50 (geloof ik) km/uur rijdt de auto gewoon op benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
P_de_B schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:06:
[...]

Die brandstofkosten hebben (in principe) niets te maken met je prive-rijgedrag, tenminste bij de meeste werkgevers niet. De leasemaatschappij hanteert twee soorten prijzen: de kale prijs, en de prijs incl. brandstof (dus ook de brandstof voor de zakelijke km's) gebaseerd op het aantal km dat je werkgever heeft afgesproken (bijv. 30.000 km/jaar).
ahh ok. hoe kom ik er dan achter voor welk bedrag ik uiteindelijk naar kan kijken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:07:
[...]

ahh ok. hoe kom ik er dan achter voor welk bedrag ik uiteindelijk naar kan kijken dan?
Dat ligt aan het type auto, het afgesproken aantal km en het soort brandstof. Bij een VW Fox op diesel zul je logischerwijs minder brandstof betalen dan een Touareg V8 op benzine. Ik gok dat je ongeveer zo'n 500 euro aan moet houden voor de kale leaseprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
maar voor 500 kale leaseprijs (incl brandstof dus) vind je niks op leasesites, of moet je dan op 500 excl brandstof zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jawel hoor, kijk maar: http://directlease.nl/DLNl/showfindprice.do

Daar kun je aangeven of het incl. of excl. brandstof moet zijn. Je moet dus gewoon je 680 euro invullen en aanvinken dat dat incl. brandstof is. Je moet wel het type brandstof weten, dat maakt nogal uit. Er zijn werkgevers die perse diesel willen, of alleen benzine beneden x km/jaar.

reken je trouwens niet rijk met de standaard instelling van 20.000 km/jaar voor 60 maand. Dat heeft bijna geen werkgever. Reken eerder op 40.000/48 maand oid.

[ Voor 18% gewijzigd door P_de_B op 30-06-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

Ja ik ben gek !! :+

maar misschien heb je Hier wat aan daar staat het wat uitgebreider beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
P_de_B schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:14:
Jawel hoor, kijk maar: http://directlease.nl/DLNl/showfindprice.do

Daar kun je aangeven of het incl. of excl. brandstof moet zijn. Je moet dus gewoon je 680 euro invullen en aanvinken dat dat incl. brandstof is. Je moet wel het type brandstof weten, dat maakt nogal uit. Er zijn werkgevers die perse diesel willen, of alleen benzine beneden x km/jaar.

reken je trouwens niet rijk met de standaard instelling van 20.000 km/jaar voor 60 maand. Dat heeft bijna geen werkgever. Reken eerder op 40.000/48 maand oid.
Oke, maar als ik dus 680 incl brandstof invul kan ik dus de civic hybrid zien. mag ik er dan vanuit gaan dat ik die kan leasen? want daar komt je text een beetje op neer :D

ik doe inderdaad 40.000km en 48 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:18:
[...]

Oke, maar als ik dus 680 incl brandstof invul kan ik dus de civic hybrid zien. mag ik er dan vanuit gaan dat ik die kan leasen) want daar komt je text een beetje op neer :D
Als je alleen naar de prijs kijkt bij deze aanbieder wel. Het kan best zijn dat je werkgever afspraken heeft met een andere, duurdere leasemaatschappij of andere leasevoorwaarden (bijv. vervangend vervoer, winterbanden) die het ook weer duurder maken. Ook hebben bepaalde werkgevers strenge eisen aan het type auto etc. De enige die je met zekerheid kan vertellen of het lukt is je nieuwe baas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Aha ok. ik krijg met enkele dagen mn contract e.d over de post. daar zal ook wel het overzicht bijzitten neem ik aan eerst een voorloopauto en dan een leasebak. (voorloop auto is toch als je een auto hebt besteld om te wachten tot hij geleverd is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Imperium schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:23:
(voorloop auto is toch als je een auto hebt besteld om te wachten tot hij geleverd is?)
of de auto die je krijgt tot je proeftijd/tijdelijke contract is verstreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Ik krijg een jaarcontract dus zal eerst wel een jaar een voorloopauto krijgen dan denk ik.. maargoed desondanks was ik erg nieuwsgierig :)

Thanks voor de info!

[ Voor 8% gewijzigd door Imperium op 30-06-2008 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Ik las dat je nogal neigt naar de Honda Hybride; informeer tzt even of de leasemij daar een aktie voor heeft. Sommige maatschappijen bieden dat ding goedkoper aan omdat ze een statement willen maken naar milieuvriendelijker rijden en dan is er dus een mogelijkheid dat je die bak (zeg 750 per maand incl brandstof) bij bepaalde maatschappijen wel voor 650 incl brandstof kan krijgen.

Dit geldt trouwens voor bijna alle auto's die tegenwoordig de A-certificering en/of lage bijtelling hebben; er wordt redelijk mee gestunt (zowel op de particuliere als zakelijke markt) dus jezelf eens goed laten informeren op/door werk is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 07:54

mulder

ik spuug op het trottoir

Wat je kan leasen ligt compleet aan welk leasebedrijf je werkgever en het ligt daar boven op in sommige situaties ook nog eens aan de werkgever wat wel en niet kan en hoeveel het kost, wat de 'extra' services zijn, of je in het buitenland mag tanken etc etc. Sites als Direct Lease zijn leuk om te kijken, maar zolang je de voorwaarden niet kent kan het nog wel eens een teleurstelling zijn ;)

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Thanks ik zal het in mn achterhoofd houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 23:36
Reken wel op een levertijd van ruim een half jaar bij die Honda, wat de verkoper je ook op de mouw speldt. Dat was ook een minder prettige verrassing toen ik het contract had ingediend. Het blijft echter een mooie auto voor het geld. Zeker als je ziet hoeveel het scheelt ten opzichte van een Golf of Leon, welke niet groter zijn. (al moet ik zeggen wel meer beenruimte voorin)

[ Voor 6% gewijzigd door PHiXioN op 01-07-2008 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-04 18:12
\\off topic

Kan iemand zijn rij ervaring met de Honda Civic Hybride delen?
Ik lees dat er een 1.3 motor in, is het dan nog wel mogelijk om fatsoenlijk in te halen? :X

[ Voor 12% gewijzigd door Nimoleda op 01-07-2008 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
lvisser87 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:00:
\\off topic

Kan iemand zijn rij ervaring met de Honda Civic Hybride delen?
Ik lees dat er een 1.3 motor in, is het dan nog wel mogelijk om fatsoenlijk in te halen? :X
Prima wagen, geen sportbak, maar voor NL wegen is dat uitstekend te doen.
P_de_B schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:07:
[...]

Je bent gek ;)

Bij snelheden boven de 50 (geloof ik) km/uur rijdt de auto gewoon op benzine.
Je vergist je met de prius. Die rijdt hoofdzakelijk electrisch, behalve als er meer vermogen wordt gevraagd of als de batterijen op zijn.
De Civic is een benzinewagen met een electrische hulpmotor. Die electromotor zal juist gaan helpen als er meer vermogen nodig is.

[ Voor 39% gewijzigd door Kurios op 01-07-2008 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Kurios schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:06:
[...]

Prima wagen, geen sportbak, maar voor NL wegen is dat uitstekend te doen.
En kan je wat meer vertellen over de rijprestaties? Ik wil bijvoorbeeld een beetje vlot van de 120 naar 140, is dit te doen of.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

lvisser87 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:14:
[...]

En kan je wat meer vertellen over de rijprestaties? Ik wil bijvoorbeeld een beetje vlot van 120 naar 140, is dit te doen of.. ?
Ik zou iig eerst een proefrit gaan maken als ik jou was.
En bekijk dan vooral de prestaties wanneer de batterijen op zijn. Ik hoor daar niet al te beste ervaringen mee.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
DeeJee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:18:
[...]

En bekijk dan vooral de prestaties wanneer de batterijen op zijn. Ik hoor daar niet al te beste ervaringen mee.
Een proefrit moet er sowieso komen, ik moet straks rond de 50 a 60k gaan rijden dus een goede auto is wel belangrijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En staar je niet blind op die 14% bijtelling regeling rond hybrides. Er zijn ook kleinere auto's die goedkoper zijn dan de hybrides. En bedenk je ook dat als je geen leaseauto anders die 680 euro bruto bij je loon op zou krijgen en dat je geen bijtelling betaald. Als je dan kiest bijv. voor OV abbo dan gaat er misschien iets van 250 bruto van die 680 af en de rest krijg je naast je salaris.

Een nieuwe auto is leuk, maar bedenk goed de consequenties.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:23:
En staar je niet blind op die 14% bijtelling regeling rond hybrides. Er zijn ook kleinere auto's die goedkoper zijn dan de hybrides. En bedenk je ook dat als je geen leaseauto anders die 680 euro bruto bij je loon op zou krijgen en dat je geen bijtelling betaald. Als je dan kiest bijv. voor OV abbo dan gaat er misschien iets van 250 bruto van die 680 af en de rest krijg je naast je salaris.

Een nieuwe auto is leuk, maar bedenk goed de consequenties.
Ja en bedenk dat je voor je privekm een auto wil hebben, dat je deze zelf zal moeten kopen, bedenk ook dat de verwachting is dat de brandstofprijzen nog verder zullen stijgen en dat je met een leaseauto+tankpas 'gratis' tankt. Een auto in eigen beheer zal je zelf alle privekm moeten betalen.

Tuurlijk zijn er kleinere auto's dan de Honda Civic en Toyota Prius, maar dan rij je wel een kleinere auto voor ~hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Als je dagelijks veel kilometers maakt, of in de file staat wil je toch graag een auto hebben met wat luxe (airco) en een onderhoudscontract zonder zorgen. Ik geef graag die vierhonderd euro per maand uit voor brainless in je auto stappen zonder je druk te hoeven maken om brandstof, onderhoud, anwb, afschrijving, verzekering, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:27:
...Ik geef graag die vierhonderd euro per maand uit voor brainless in je auto stappen zonder je druk te hoeven maken om brandstof, onderhoud, anwb, afschrijving, verzekering, enzovoorts...
Juist, ik ga bijvoorbeeld een roadtrip door Europa doen deze zomer, de diesel moet ik dan wel voorschieten, maar krijg ik gewoon terug. Plus dat ik weet dat als er iets is met de auto dit allemaal voor mij wordt geregeld. Gister voor een beurt, breng auto weg, krijg andere auto mee, en 's avonds staat mijn auto weer tiptop blinkend voor mij klaar :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Kurios schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:11:
[...]

Ja en bedenk dat je voor je privekm een auto wil hebben, dat je deze zelf zal moeten kopen, bedenk ook dat de verwachting is dat de brandstofprijzen nog verder zullen stijgen en dat je met een leaseauto+tankpas 'gratis' tankt. Een auto in eigen beheer zal je zelf alle privekm moeten betalen.

Tuurlijk zijn er kleinere auto's dan de Honda Civic en Toyota Prius, maar dan rij je wel een kleinere auto voor ~hetzelfde geld.
Die kleinere auto's bedoel ik ook niet... ik bedoel er mee te zeggen dat de hybrides standaard niet de goedkoopste zijn.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Falcon schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:34:
[...]

Die kleinere auto's bedoel ik ook niet... ik bedoel er mee te zeggen dat de hybrides standaard niet de goedkoopste zijn.
Ik weet het niet hoor, een VW Polo is duurder dan een Civic Hybrid... en de civic is toch wel een stuk groter.

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• controller_35
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-02-2023
Wat je ook kan doen is de betreffende werkgever vragen welke type auto je je moet voorstellen bij deze lease-klasse.

Zo moeilijk is het toch niet... als je je zelf moet verdiepen in de lease-contracten die zij gaan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mulder schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 15:56:
[...]
Gister voor een beurt, breng auto weg, krijg andere auto mee, en 's avonds staat mijn auto weer tiptop blinkend voor mij klaar :*)
Dat is bij elke normale garage toch het geval? Lijkt me niet specifiek lease gerelateerd :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Gizz schreef op zondag 06 juli 2008 @ 12:31:
[...]

Dat is bij elke normale garage toch het geval? Lijkt me niet specifiek lease gerelateerd :)
'Gratis'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja toch? In ieder geval de eerste paar jaar wel als je gewoon naar de merkgarage gaat.

Bij onze ford-garage kregen we altijd een fiësta mee als leenauto (hadden zelf een focus). Nu gaat deze auto (9 jaar oud) naar een garage die alle merken doet, en dan krijgen we een leenauto of ze komen de focus zelfs thuis halen en brengen (ok, het zijn wel vage kennissen van ons).

Nu als tweede auto een nieuwe Daihatsu erbij en daar krijgen we ook standaard een leenauto van de Daihatsu dealer/garage de eerste 3 of 5 jaar, ben het even kwijt. We hebben zelfs een leenauto gekregen toen onze nieuwe Daihatsu nog niet afgeleverd was, omdat we een tweede auto nodig hadden om drie weken mee naar Zuid Frankrijk te gaan.

Allemaal gratis (nuja, dat zit natuurlijk wel ergens in verwerkt want auto's zijn niet gratis), en allemaal non-lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder

mulder

ik spuug op het trottoir

Ja ok, de leenauto, ik bedoelde meer de hele ervaring van onderhoud en service wat mij niks extra kost. Mooie van leasen is imho dat de leasemaatschappij moet zorgen dat ik ten alle tijde een werkende auto onder m'n kont moet hebben. Ik zie dat echt als een voorrecht ook al kost het mij genoeg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-06 13:25

_Arthur

blub

Kosten van leenauto's worden gewoon door de dealer/garage doorberekend aan de leasemaatschappij. Het lijkt 'gratis' te zijn, maar iemand betaald er toch echt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-06 00:56
DeeJee schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:18:
[...]

:? :? Waarom bekijken als de batterijen op zijn? :? Dat gebeurd in de praktijk namelijk bijna nooit. Ik rij nu bijna een half jaar redelijk intensief in de Civic (25000km tot nu toe) en ik ben er meer dan tevreden over. Het is inderdaad geen snelheidsmonster, maar bij het stoplicht trek je er in ieder geval toch bijna iedereen uit ;). Daarbij zijn tussensprintjes zeker goed te doen, zeker als je de automaat even op de S stand zet ;).

Al met al een prima auto met veel luxe voor weinig geld. Wil je 180 over de snelweg, dan moet je hem niet pakken nee, maargoed, dan moet je eigenlijk helemaal niet auto rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Ik heb van mijn nieuwe werkgever een bruto leasebedrag gekregen. Zijn de bedragen op directlease.nl ook bruto prijzen of zijn deze netto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-05 16:29
Bij mij is het een beetje anders, ik heb geen leasebedrag maar ik kan een auto overnemen van een collega. Deze heeft als nieuwwaarde (kenteken via 2020) €23.872,-

Nu heb ik eens zitten tellen en betaal ik € 497,42 (1/12 x 25% x €23.872) bruto bijtelling p/m. Stel, ik verdien €1800,- bruto per maand. Is het dan €1800 - €497,42 = bruto maandsalaris?

Kun je de teruggave over het bruto bedrag maandelijks terugvragen bij de Belastingdienst?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee en een beetje advies heb ik dus eigenlijk wel nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jouw inkomen wordt voor het bepalen van de inkomstenbelasting verhoogd met die 497 euro. Dat betekent dat jij maandelijks een bedrag van 497 * 42% = 208 euro netto minder salaris krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
P_de_B schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:28:
Jouw inkomen wordt voor het bepalen van de inkomstenbelasting verhoogd met die 497 euro. Dat betekent dat jij maandelijks een bedrag van 497 * 42% = 208 euro netto minder salaris krijgt.
Het gaat dus netto er af, het is niet dat ik het bruto bedrag maandelijks moet missen en het moet terug vragen bij de Belastingdienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Nee, de werkgever houdt het bedrag direct in van je loon.

Jij bent denk ik in de war met (oa.) hypotheekrenteaftrek. Dat moet je zelf jaarlijks verrekenen met de belastingdienst, maar kun je alvast maandelijks terugvragen. Enkele jaren geleden werd de leaseauto wel rechtstreeks met de belastingdienst verrekend. Dat is dus veranderd nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
P_de_B schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 09:45:
Nee, de werkgever houdt het bedrag direct in van je loon.

Jij bent denk ik in de war met (oa.) hypotheekrenteaftrek. Dat moet je zelf jaarlijks verrekenen met de belastingdienst, maar kun je alvast maandelijks terugvragen. Enkele jaren geleden werd de leaseauto wel rechtstreeks met de belastingdienst verrekend. Dat is dus veranderd nu.
Helder, erg helder! Ik dacht dat het inderdaad 'hetzelfde' was geregeld zoals de hypotheekrenteaftrek. Erg bedankt voor je duidelijk en concreet antwoord!
Pagina: 1