Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IS] Hard- en software gevraagd voor Oeganda

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
Waarvoor?
Met een groep van 5 mindervalide (waaronder enkele voormalige mis(s)es van de Mis(s) Verkiezing voor jonge vrouwen met een handicap van SBS6) en 5 buddies (waaronder ik) gaan wij midden augustus naar Oeganda. De BEHOD-stichting is bezig een centrum op te richten om mindervalide personen in Oeganda een beter leven te geven. Dit door deze mindervalide personen computertraining te geven. Hiermee wordt hun kansen in het leven daar enorm vergroot. Als mindervalide persoon beland je in Oeganda al snel in de goot van de samenleving met alle ellende van dien.

Door met mindervalide personen uit Nederland te gaan willen wij laten zien en merken dat het leven met een handicap heel goed mogelijk is. In Oeganda wordt een handicap vaak als een vloek of zonde gezien, er zal wel iets zijn gebeurd in de familie wat niet door de beugel kan of de goden zijn je niet goed gestemd.

Oeganda
Behoort tot de 50 armste landen ter wereld (zogenaamd 4e wereld land)
2/3e van de begroting van Oeganda bestaat uit ontwikkelingssamenwerkingsgeld.
Nederland is na Kenya en België de grootste afnemer van goederen uit Oeganda.
Meer op https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/ug.html

Huidige ICT-situatie
Het centrum heeft 15 Compaq Pentium III's gekregen uit Nederland. Deze worden bij elke les opnieuw geïnstalleerd omdat deze anders gestolen worden. Door spanningsuitval en -pieken is verschillende hardware al gesneuveld. De computers staan niet in een netwerk. Een Oegandees is opgeleid tot systeembeheer.

Wat is nodig?
Wie heeft nog oud materiaal liggen en wil dit gratis ter beschikking stellen? Een foto van je materiaal ter plaatse kan als aandenken (of bewijs als je achterdochtig bent ;)) nadien gestuurd worden. Het zou geweldig zijn als wij de volgende spullen mee kunnen nemen:

- UPS (spanningsbeveiliging)
- Beveiligde verdeeldozen
- 100(0)Mbit 20-poorts Switch of hub (aanleg UTP-netwerk)
- Geheugen voor een PIII
- IDE-schijven
- Voedingen (als vervanging van de doorgebrande of als reserve)
- DVD-speler of schrijver (maakt media inkomsten mogelijk)
- Computertools (netwerktang en schroeverdraaiers en dergelijke)
- Educatieve software (Engelstalig, typeles, Microsoft Office, webdesign, accounting, etc.)
- Beveiligingsdraad en sloten voor de computers

Voorwaarde
Let op! Oeganda heeft een Britse stekker!
Wij vliegen met KLM dus mag ieder van ons (naast allerlei rolstoelen, krukken en andere handicapattributen) circa 20 kilo meenemen. Er is helaas geen budget voor additionele bagagevrijstelling (dit is 30 EUR per kilo voor Oeganda).

Hoe aan te leveren?
Plaats wat je kunt missen op dit forum en ik neem contact met je op.

Hyves
http://buddyreis-oeganda.hyves.nl

De werkvakantie wordt georganiseerd door:
Afbeeldingslocatie: http://www.stipvoorstip.nl/images/blog/yuub.gifAfbeeldingslocatie: http://www.kilroytravels.nl/NR/rdonlyres/3CA638AD-F038-41BF-A9AA-D5E06DC74A74/0/FGFlogouitgekadert.jpg

Gesponsord door: Xplore

Ps. hou het bij materiaal wat je kunt leveren en maak er geen discussiestuk van over internationale samenwerking.

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59

Mentalist

[avdD]

Heb je eigenlijk toestemming van een moderator voor dit topic? Lijkt me wel verstandig voor een topic als dit.

Anyway, ik zou in de startpost zetten wat het voltage daar is. Britse stekker is niet zo'n probleem, dan prop je gewoon een andere kabel in je voeding. Maar die moet dan wel het vereiste voltage aankunnen.

En hoe groot moeten die harde schijven zijn minimaal? En moederborden of complete systemen hoef je niet? (staan niet in je lijst)

Overigens heb ik er mijn twijfels bij of het een goed idee is om die mensen met (dure) MS-software te leren werken. Zou misschien wat zijn om hier ook een topic over in SG te starten, want ik denk dat veel mensen er toch wel wat over zouden willen zeggen.

Verder, waar moet eventuele hardware naartoe: NL of BE? En betaal jij de verzendkosten dan of is de verwachting dat de gever dat doet? (ik weet het niet, het staat niet in de startpost, daarom vraag ik 't) Of kom je het ophalen?

Ook zou ik wat foto's beloven van die misses, ik denk dat het dan een stuk sneller storm zal lopen in dit topic. :+ Ik wens jullie iig veel succes. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 30-06-2008 22:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Hey, leuk topic.

Ik woon en werk in Engeland en we hebben denk ik nog wel het e.a. te schenken. Stuur me een pm hoe we dat kunnen regelen. We hebben een aantal Dells machines, Pentium IV, misschien een aantal servers. Ide schijven, netwerktang, etc. Laat het me weten.

Ik zal een lijst maken van wat we hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Saab op 30-06-2008 22:54 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je eigenlijk toestemming van een moderator voor dit topic? Lijkt me wel verstandig voor een topic als dit.
Idd...

Ondanks goede doel is dit gewoon iets wat in V&A (onder 'gevraagd') hoort en niet hier. Over afwijken van regels valt in bijzondere gevallen te praten, maar dan wel vooraf.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.