Toon posts:

Western Digital schijf (RMA) opnieuw en opnieuw defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Western Digital WD3200AAJB 320 GB schijf is laatst defect geraakt. Vervelend, maar kan gebeuren. Deze schijf zat in een Toshiba behuizing als externe USB schijf. Van Toshiba geen garantie, want meer dan een jaar oud. Van WD wel garantie, dus opgestuurd via een RMA. De vervangende schijf had echter hetzelfde defect, ook een defecte leeskop.

WD heeft me daarop via een nieuwe RMA een schijf toegestuurd, vandaag ontvangen maar ook defect! Nu zal ik dit melden bij WD, maar komt dit vaker voor? Het is opnieuw een recertified disk. Op voor een derde RMA waarschijnlijk, hopende dat die wel zal werken. Kan dit ook komen door de laptop waar deze op wordt aangesloten? Ik denk van niet, maar ja je gaat twijfelen....

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Hoe constateer je dat de hardeschijf defect is, voor hetzelfde geld is het de behuizing (interface) die de problemen veroorzaakt, aangezien er driemaal achtereen hetzelfde probleem ontstaat. Iets meer informatie over de fout zou welkom zijn, anders kunnen we weinig zinnigs zeggen over dit specifieke geval en heeft dit topic weinig waarde. Voor ervaring met Western Digital hardeschijven of externe behuizingen zijn wel andere (bestaande) topics te vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 30-06-2008 22:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
De eerste schijf is door Western Digital defect bevonden, een defecte leeskop. De schijf startte niet meer op. De tweede startte ook niet op, met een helpdesk medewerker telefonisch ook geconcludeerd dat deze defect was. Nu treedt dus weer hetzelfde symptoom op, wat toeval/pech zou kunnen zijn, maar wellicht wat anders.

Opnieuw dus een tikkend geluid bij het aanzetten van het apparaat met de nieuwste schijf. Ik heb geen andere PC om in te testen.

Verwijderd

Probeer dan eens bij een vriend in de PC je HDD direct aan het mobo te hangen (zonder die behuizing)? Ik zou eerder gaan denken dat het de behuizing is waar een kortsluiting aanzit. Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad met een externe harde schijf behuizing (ben ff het merk vergeten), gaf ook telkens een error bij het lezen, bleek achteraf gewoon de IDE-kabel van de behuizing stuk te zijn.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:36
Ik heb ook iets dergelijks gehad met een externe hard disk. Bleek aan de voeding te liggen: de hard disk kreeg onvoldoende stroom. Dus ik zou 'm ook eens inbouwen in een pc.

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-02 11:53
Mijn persoonlijke ervaring met Western Digital schijven is dat ik er altijd tevreden over ben geweest.
Echter hebben hier ondertussen inc. RMA's ook al 10 WD's de revue gepasseerd.

De betrouwbaarheid van de schijven heb ik dus een gemengd gevoel over, ze presteren over het algemeen goed vooral de SATAII WD xxxGB SE16 met 16 MB Cache ben ik zeer tevreden mee, echter heb ik al welgeteld twee schijven opgestuurd naar de RMA afdeling van Western Digital en al twee keer een RMA moeten indienen bij de webshop (cool-prices) waar ik ze besteld had.

Dus monitor ik ze maar eens in de zoveel tijd met Crystal Disk Info om te kijken of ze nog in orde zijn. (SMART Fan laat het bij mij onder Vista x64 afweten)

discogs

Pagina: 1