Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Bij opstarten knipperende cursor

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:07

TF

bla bla

Topicstarter
Gister heb ik mijn laptop netjes afgesloten. Toen ik heb vandaag weer wou opstarten ging hij netjes door de bios heen, maar op het moment dat hij Vista moet starten staat er links-bovenin een knipperende cursor. Hij start verder niet meer op.

De schijf doet het nog prima als ik boot met een CD. ik heb werkelijk waar geen idee waar te zoeken. Als ik google, kom ik alleen maar bij inrelevante onderwerpen.

Iemand een idee voor ik de install opnieuw doe? wat ik liever niet doe uiteraard

Verwijderd

Is het nog mogelijk om op een of andere manier een back-up te maken zo verlies je geen gegevens en kun je toch gewoon een clean-instal doen. Maar misschien is het een veel kleiner probleem.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je probeert in veilige modus te komen, wat gebeurd er dan?

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
TF schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:58:
Gister heb ik mijn laptop netjes afgesloten. Toen ik heb vandaag weer wou opstarten ging hij netjes door de bios heen, maar op het moment dat hij Vista moet starten staat er links-bovenin een knipperende cursor. Hij start verder niet meer op.

De schijf doet het nog prima als ik boot met een CD. ik heb werkelijk waar geen idee waar te zoeken. Als ik google, kom ik alleen maar bij inrelevante onderwerpen.

Iemand een idee voor ik de install opnieuw doe? wat ik liever niet doe uiteraard
wat bedoel je met 'een cd'?

Zie je de harddisk waar Vista op is geïnstalleerd wel in de BIOS?

Fotosite

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Start op met je Vista DVD, je kan dan ergens ervoor kiezen om een reparatie uit te voeren. Op mijn laptop duurde dat ongeveer 10 minuten en daarna was het probleem verholpen en kon ik weer normaal opstarten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• TF
  • Laatst online: 09:07

TF

bla bla

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:01:
Als je probeert in veilige modus te komen, wat gebeurd er dan?
veilige modus, daar zit hij nog niet. Hij probeert zijn mbr aan te spreken maar mogelijk kan hij deze niet uitlezen

Met BootCD bedoel ik een bootcd waarmee ik een backup van de bestanden kon maken.

De Vista DVD is een image van HP, ik zal eerst een een checkdiskje doen vanuit de bootcd

edit: checkdisk is dik bezig nu .... vind allemaal rare dingen. .

[ Voor 17% gewijzigd door TF op 30-06-2008 21:05 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:26

ThaHandy

Discovery Channel

grote KICK :)

Ik heb hier een soortgelijk probleem met een acer 7520 laptop

Na de post screen blijft het hangen bij een knipperende cursor.

Vista recovery geprobeerd,
chkdsk
Bootrec.exe /fixmbr
rebuld BCD ook geen effect.

HD is gewoon toegankelijk ect

als je Google waarom het die knipperde cursor geeft (waarom wil het niet verder) geef geen resultaat

dit is een eerste probleem met vista (XP user hier :P )

Ik sta op het punt om vista opnieuw te installeren, iemand die mij kan helpen?
Pagina: 1