Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Vage problemen met internet

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 20:18
Beste mensen,
Sinds een tijdje (toen ik probeerde een gratis programma te zoeken wat iPod overzet naar de pc) heb ik een aantal hele wazige problemen met het internet:

Ik maak gebruik van Windows XP SP2.

Symptomen:
- Google werkt niet (nu als alternatief Live search, want ook Yahoo werkt niet, is toch anders)
- Een aantal andere websites worden geblokkeerd
- Bij IE (gebruik meestal Firefox) krijg ik constant last van pop ups, ongeacht welke website. Vaak ook dezelfde
- Lijkt ook vaak op javascript gebaseerde pagina's te blokkeren en dingen als bij vliegwinkel.nl
- Verder is het internet erg traag... Zo'n speedtest programma geeft aan dat het nog steeds 5Mbit is, zoals gewoonlijk, maar in de praktijk meestal erg langzaam, dat was niet daarvoor. Ook vaak faalt de computer de pagina te laden.
edit: - Windows Automatische updates wordt automatisch uitgeschakeld

Dus wat kan het zijn? Een virus? Ik heb McAfee al een paar keer de computer laten scannen, maar hij kan niks vinden. Wel kreeg ik een keer een melding van een Trojan Horse, maar die scheen te zijn verwijderd, aldus McAfee. Iemand enig idee, want het belemmert ontzettend?

[ Voor 3% gewijzigd door masser120 op 01-07-2008 09:45 ]

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Klinkt als een virus. Kun je eens een online-scan doen, ipv de McAfee te gebruiken die geïnstalleerd is. Het kan natuurlijk ook zijn dat je McAfee door het virus geblokkeerd wordt en onmogelijk op de locatie van het virus kan zoeken.

Houd ook je internetverbinding (data-hoeveelheden) in de gaten en vooral de upload kant. Misschien ben je nu wel als een zombie in het wereldwijde web aanwezig en is je trage verbinding het gevolg van het onderdeel zijn in een Bot-net.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• masser120
Ik heb Kapersky laten scannen. Inderdaad. De grote boosdoener lijkt Trojan.Win32.Monderc.gen te zijn. Dit zit in een aantal dll bestanden in system32. Geen enkele andere computer heeft die dll bestanden. Aangezien ik nog niet gevonden heb hoe Kapersky die dll'tjes zou kunnen verwijderen, kan ik dat gewoon handmatig doen en dan de computer resetten en kijken of het gewerkt heeft?

Edit: behalve dan dat de computer me zelfs in veilige modus niet toestaat de dll's te verwijderen
Dan maar via een andere computer door de hdd in te bouwen? Kan ik ook een gewone McAfee scan doen die Virussen wel uit zichzelf kan verwijderen

[ Voor 24% gewijzigd door masser120 op 01-07-2008 10:25 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

masser120 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 09:44:
Ik heb Kapersky laten scannen. Inderdaad. De grote boosdoener lijkt Trojan.Win32.Monderc.gen te zijn. Dit zit in een aantal dll bestanden in system32. Geen enkele andere computer heeft die dll bestanden. Aangezien ik nog niet gevonden heb hoe Kapersky die dll'tjes zou kunnen verwijderen, kan ik dat gewoon handmatig doen en dan de computer resetten en kijken of het gewerkt heeft?

Edit: behalve dan dat de computer me zelfs in veilige modus niet toestaat de dll's te verwijderen
Dan maar via een andere computer door de hdd in te bouwen? Kan ik ook een gewone McAfee scan doen die Virussen wel uit zichzelf kan verwijderen
In veilige modus scannen is sowieso al beter, het allermooiste is booten van een live-cd en dan scannen.
Want dan worden geen modules geladen van je windows, dit maakt de scan het meest betrouwbaar.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• masser120
chromeeh schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:26:
[...]

In veilige modus scannen is sowieso al beter, het allermooiste is booten van een live-cd en dan scannen.
Want dan worden geen modules geladen van je windows, dit maakt de scan het meest betrouwbaar.
Mwah nee... Harde Schijf ingebouwd in andere computer, nog een keer gescand met McAfee, weer niet gevonden! Of Kapersky is gewoon veel beter, of McAfee doet iets niet goed...

Hoe dan ook. Ik ben erachter gekomen dat het telkens dll bestanden zijn met een 'random naam' (meestal met een grootte rond de 314kb of 90kb, maar soms ook compleet anders), die allemaal zijn toegevoegd vanaf 22 juni 2008. Gewoon al die dll's verwijderen dan maar? (uiteraard wel backup)

Edit: huh? de stroomkabel van de harde schijf wil niet loslaten! Wat ik ook doe hij laat niet los! Het is zo'n verlengde stekker. Bij Antec cases krijg je een casefan die in drie stappen in te stellen is, deze is aangesloten op zo'n hdd power connector. Deze kan je dan vervolgens nog ergens insteken, maar hij laat niet los! :(

[ Voor 18% gewijzigd door masser120 op 01-07-2008 13:36 ]

• -Gabriel-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 16:12
ik heb precies hetzelfde probleem hier. Eerder ging internet intens langzaam, viel de explorer telkens uit, kreeg foutmeldingen bij het opstarten en kon haast geen programma's openen.. Kaspersky vond wel wat, maar kon er niets aan doen. Toen hitman geprobeerd in veilige modus. die vond aardig wat, maar toen wilde die helemaal niet meer opstarten daarna. Gelukkig kon ik toen wel via windows taakbeheer de explorer als nog openen. Toen Kaspersky wederom gedraaid. Die vond toen weer wat, en het zou nú ook worden verwijderd na een restart. De pc startte weer normaal op, en alles werkt nu weer. maar als ik met kaspersky een critical areas scan doe, bleef die meldingen geven, die dan zogenaamd worden verwijderd na een reboot. Na een paar reboots verdwenen de meldingen ook, en alles lijkt nu wel weer te werken. Alleen hij blijft meldingen geven over het feit dat de automatische updates zijn uitgeschakeld (waar de TS het ook al over had). Dus misschien nog niet helemaal weg? Is TS al wat verder?
Pagina: 1