Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden de SAP-ers onders ons van SAP.
Ik ga misschien in de SAP wereld stappen als consultant, waar ik dus eerst 8 weken SAP opleiding krijg.
1- Moet je sterk economisch ingesteld zijn?(veel van boekhouden kennen?)
2- Ik heb al wel met Navivision gewerkt in school, maar dat was vooral client side gericht, aankopen/verkopen/boeken/... van die dingen, en dat interesseerde me niet zo veel.
3- Is SAP moeilijk en stresserend om te leren, en later mee te werken?
4- Wat juist het takenpakket inhoudt, ik wil me vooral richten op implementatie/ installatie / configuratie van sap op een systeem/server.
5- Is SAP over het algemeen een aan te raden job?
6- Ik woon in belgie, en als ik het zo bekijk ligt het meeste SAP werk in Brussel, in het begin is dat wel ok, maar over een paar jaar zoek ik het wel liever dichter bij huis. Is het moeilijk om werk te vinden in SAP in limburg(belgie)?

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 19:22 ]

Verwijderd

1) Bedrijfskundig inzicht is kritisch om de klantvraag te begrijpen wanneer je met modules (FI, CO, MM, SD, PP, PM, CRM, BI, APO, ABAP/4 enzovoorts gaat werken) maar veel minder van belang wanneer je de techniek erachter gaat werken: oftewel SAP Basis / Netweaver techniek / databases;
2) Als functional consultant of applicatiebeheerder moet je je kunnen verplaatsen in de processen en denkwijze van de reguliere gebruiker en de onderneming;
3) SAP is nooit eenvoudig en verandert snel en vereist continu zelfstudie / cursussen / bijhouden van literatuur & nieuwsbrieven & websites. Nieuwere versies en ontwikkelingen volgen elkaar vrij snel op en de meeste klanten stellen goede kennis van zaken op prijs. Of het moeilijk en vermoeiend is hangt er vanaf of je een SAP voorkeur en interesse hebt of juist niet.
4) Dan zul je een technische achtergrond combineren met SAP Basis / Netweaver (techniek) / databases enzovoorts.
5) SAP is alleen aan te raden als je flexibel bent en echt een voorliefde voor de SAP technologie hebt of kunt ontwikkelen. Het vergt veel om goed te zijn in SAP.
6) Als SAP consultant extern zul je altijd flexibel moeten zijn om overal in BE, de EU en zelfs wereldwijd te werken. Ik ken Belgisch Limburg niet maar in NL Limburg zijn een aantal zeer grote SAP omgevingen (met name DSM maar ook SAPPI als ik me niet vergis) en talloze middengrote en kleinere SAP omgevingen. Na een paar jaar extern zul je ook snel naar een interne rol overstappen om zo het reizen en de steedse nieuwere techniek te minderen.

Succes!

Verwijderd

De starter van het onderwerp heeft de discussie naar Atos Origin verplaatst. Dit onderwerp kan dus worden verwijderd.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:35
Lijkt me een prima plan aangezien daar al goede info te vinden is :)

Dit topic is gesloten.