Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ford Fusion en Renault Megane: Zelfde klasse?

Pagina: 1
Acties:

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Morgen start ik bij mijn nieuwe werkgever en vandaag werd daarom mijn voorloopauto afgeleverd: Een Ford Fusion. Ik krijg straks als lease-auto een Renault Megane. Er is mij verteld dat ik als voorloopauto een vergelijkbare auto uit dezelfde klasse als een Renault Megane zou krijgen.

Bij ons bedrijf kan het een aantal maanden duren voordat je je lease-auto krijgt, dus ik zou hier een aantal maanden in moeten rijden. Ik rijd ongeveer 1000 km per week, dus ik verwacht wel een beetje comfort. Ik keek raar op toen er ineens een Fusion voor mijn deur stond. Dit lijkt me wel een klasse lager dan een Megane, of zie ik dat verkeerd?

...less is more

• Johpie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 18:30
Volgens mij valt de megane in dezelfde klasse als de focus. Waar de fusion direct tegenover staat is me niet helemaal duidelijk, want volgens mij is de clio kleiner?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Fusion is een fiesta voor bejaarden.

Maw hoge instap maar nog steeds niet groot.

.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Fusion is vergelijkbaar met de Modus van Renault, maar het is vrij normaal dat je voorloopauto een klasse lager is, omdat huren nu eenmaal duurder is.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

C-Max zou ik eerder in de klasse van de Megane schalen. Een Fusion is inderdaad een Fiesta met een scheet. Ik vind 't baggerdingen met een rammelend hardplastic dashboard en herniastoelen. Sterkte zou ik zeggen. :P

Volvotips.com

• funk-e
pfff, vanavond even een eindje gereden.

:X wat een k*t-auto!

Ik had na 15 minuten rijden al last van mijn rug en die stoelen zijn echt té smal.
Na het zitvlak versteld te hebben zat het wel veel beter, maar lange afstanden zijn niet te doen. Verder is alles in de auto van cheap-ass plastic. Het kraakt en piept (auto is van 3 juni 2008). En daarbij is hij ook nog eens enorm traag. Heb al even met mijn werkgever gebeld. Hij gaat kijken wat hij kan doen.

Voor de mensen die een Fusion willen aanschaffen heb ik maar 1 tip: Niet doen!

...less is more

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Voor de mensen die een Megane willen aanschaffen heb ik maar 1 tip: Niet doen!
;)

Als ik toch zie hoeveel problemen mensen in m'n omgeving met Renaults hebben...

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• funk-e
Hydraulik-Phunk schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 01:45:
[...]

;)

Als ik toch zie hoeveel problemen mensen in m'n omgeving met Renaults hebben...
Haha, daar kan ik nog niets over oordelen. Ben echt geen Renault-fanboy ofzo. Sterker nog: ik heb nog nooit in een renault gereden. :D We hebben namelijk geen keuze qua lease-auto (niet als Junior iig). Maar een megane lijkt me nog altijd beter dan een fusion.

...less is more

Verwijderd

Moet je eens in een Laguna II gaan rijden :')

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een voorloop auto is meestal een huurauto... een stapje kleiner is heel gebruikelijk.

Maar niet zo fijn :)

Huurauto's zijn eigenlijk altijd van die emotielose saaie en afgeragte auto's ...

Verwijderd

Beide auto's zijn om te huilen. Qua comfort is de laguna nog steeds beter natuurlijk en ach, je weet het, als het ding weer een keer langs de weg stilstaat kan je het jezelf verloven wat later op je werk te verschijnen. Tegen baas; m'n kuch rammel kuch leasebak had het wat moeilijk...
Pagina: 1