• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik ben dus gisteren over gegaan naar Vista, woeptiedoe. Via MSDN een SP1 UK Home Premium 32b gekocht en werkt als een tierelier. Nu heb ik de volgende bij dit geval belangrijke specificaties:
  • P5K
  • E6750
  • 8800GTX
  • 320GB
  • Noctua fans (met gele lijn)
Ja allemaal leuk en aardig :O ... maar onder XP gebruikte ik 1 tool en dat was Speedfan 4.34 final en die las uit:

- P5K (helaas alleen chipset temp, vCore en bios batterij :Z) / E6750 (drie temps :/ ?) / 8800GTX / 320GB

Ik heb mijn fans aangesloten op de chassis fan 1 en 2 header, maar hiervan krijg ik helemaal geen readings ... baal ik wel van eigenlijk. Maar enfin. Vista erop en SpeedFan erop ... nu zie ik ineens niet meer de temp van de 8800GTX en de Harddisk :| ? Ook kan ik SpeedFan niet automatisch laten opstarten omdat ik een melding krijg dat dit niet mogelijk is...

Dus ik proberen om 4.35 beta te gebruiken, werkt prima, maar ook die gegevens niet terug. Onder apparaatbeheer heb ik alle drivers geïnstalleerd, ATK virtual en chipset drivers inclusief. Nu heb ik drie, of nee vier, vragen:
  1. Waarom werkt het ineens niet meer onder Vista?
  2. Is er een tool die dit allemaal fatsoenlijk en simpel doet?
  3. Kan die tool ook gewoon bij opstarten geladen worden of moet dat iedere keer handmatig :/ ?
  4. Waarom leest mijn moederbord / software die fan speeds niet uit ... betaal ik daarom 17 euro per fan |:( ?
Alvast kneiter bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 18:54

Dima_2005

T.net-verslaafde

1. Bij mij werkt het ook niet
2. Voor snelheden van fans, nee, je kan wel de temperaturen loggen met HWMonitor. Misschien kun je TPFanControl proberen (http://www.tpfancontrol.com/)? Ik weet niet of dat helpt. Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee.
3. Je kan hem gewoon in de map startup plaatsen (start->all programs>startup)
4. Dat kan ook aan je moederbord liggen, heb je wel de nieuwste BIOS en ondersteunt jouw moederbord wel dat soort controle (PWM dacht ik)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Al geprobeerd speedfan als admin te draaien?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Cassius
  • Niet online
Gizz schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:21:
Al geprobeerd speedfan als admin te draaien?
Bedankt, dit hielp ietwat, mijn harde schijf is nu terug :) ! Als ik de .exe in de opstart map gooi krijg ik een melding dat dit niet zomaar kan bij herstart. Ook zegt hij wel "Found nVidia GeForce 8800GTX" en daarna begint hij een ISA bus te scannen; maar helaas geen temperatuur beschikbaar van de G80 :( . Omdat ik dus geen fan speeds zie heb ik dus ook -0- fan control wat resulteert in herrie.

Ik heb wel de laatste bios voor mn bord, maar of het bord native even PWM ondersteunt durf ik niet te zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Cassius op 30-06-2008 19:31 ]

De meeste mensen deugen!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb ook een P5K. Heb voorheen Vista32 gedraaid en nu Vista64 en onder beiden krijg ik alle readings behalve mijn videokaart (G92 GTS). Ik zie de snelheid van allevier mijn fans en kan ze ook allevier regelen, verder temps van CPU, System, 2xHDD, 4xCore en waardes voor +3,3V, +5V en +12V. Ook automatisch opstarten is geen probleem.

Je kunt Lavalys Everest proberen, die leest zo'n beetje alles uit wat je maar wil en kan ook automatisch gestart worden. Ultimate editie is niet gratis maar volgens mij moet er wel een gratis versie te krijgen zijn. Everest leest bij mij in ieder geval ook de GPU en GPU ambient uit.

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 01-07-2008 00:11 ]

• Cassius
  • Niet online
KneoK schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:10:
Ik heb ook een P5K. Heb voorheen Vista32 gedraaid en nu Vista64 en onder beiden krijg ik alle readings behalve mijn videokaart (G92 GTS). Ik zie de snelheid van allevier mijn fans en kan ze ook allevier regelen, verder temps van CPU, System, 2xHDD, 4xCore en waardes voor +3,3V, +5V en +12V. Ook automatisch opstarten is geen probleem.

Je kunt Lavalys Everest proberen, die leest zo'n beetje alles uit wat je maar wil en kan ook automatisch gestart worden. Ultimate editie is niet gratis maar volgens mij moet er wel een gratis versie te krijgen zijn. Everest leest bij mij in ieder geval ook de GPU en GPU ambient uit.
Dus ook alle fans, al zijn ze onder de 1000rpm? En ook alle voltages :/ ? Heb je er iets bijzonders voor moeten doen, een tip die helpt? Ik ga nu everest proberen.

De meeste mensen deugen!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Ik merk dat de fanspeeds onder de 1000rpm gewoon 0 als waarde opleveren, alles daarboven wordt wel netjes uitgelezen.

• Cassius
  • Niet online
Heb nu Everest Ultimate 4.5 geïnstalleerd en dat werkt op zich goed. Heb nu alle temps terug :) !

Ik krijg alleen weer meer readouts onder admin mode, maar dan werkt hij niet met automatisch opstarten terwijl het anders wel gewoon silent gebeurd. Nu moet ik of twee keer continue klikken of hij start niet op :o ? Eens kijken of ik daar een lokale reg-fix voor kan vinden ofzo. Verder lijkt het erop dat dit het wel even uit moet houden zo! Ik heb dus hetzelfde, onder de 1000rpm geen uitlezing ... wel jammer als je een stel 800rpm fans hebt :/ ...

De meeste mensen deugen!

Pagina: 1