Hey medetweakers,
Ik ben dus gisteren over gegaan naar Vista, woeptiedoe. Via MSDN een SP1 UK Home Premium 32b gekocht en werkt als een tierelier. Nu heb ik de volgende bij dit geval belangrijke specificaties:
... maar onder XP gebruikte ik 1 tool en dat was Speedfan 4.34 final en die las uit:
- P5K (helaas alleen chipset temp, vCore en bios batterij
) / E6750 (drie temps
?) / 8800GTX / 320GB
Ik heb mijn fans aangesloten op de chassis fan 1 en 2 header, maar hiervan krijg ik helemaal geen readings ... baal ik wel van eigenlijk. Maar enfin. Vista erop en SpeedFan erop ... nu zie ik ineens niet meer de temp van de 8800GTX en de Harddisk
? Ook kan ik SpeedFan niet automatisch laten opstarten omdat ik een melding krijg dat dit niet mogelijk is...
Dus ik proberen om 4.35 beta te gebruiken, werkt prima, maar ook die gegevens niet terug. Onder apparaatbeheer heb ik alle drivers geïnstalleerd, ATK virtual en chipset drivers inclusief. Nu heb ik drie, of nee vier, vragen:
!
Ik ben dus gisteren over gegaan naar Vista, woeptiedoe. Via MSDN een SP1 UK Home Premium 32b gekocht en werkt als een tierelier. Nu heb ik de volgende bij dit geval belangrijke specificaties:
- P5K
- E6750
- 8800GTX
- 320GB
- Noctua fans (met gele lijn)
- P5K (helaas alleen chipset temp, vCore en bios batterij
Ik heb mijn fans aangesloten op de chassis fan 1 en 2 header, maar hiervan krijg ik helemaal geen readings ... baal ik wel van eigenlijk. Maar enfin. Vista erop en SpeedFan erop ... nu zie ik ineens niet meer de temp van de 8800GTX en de Harddisk
Dus ik proberen om 4.35 beta te gebruiken, werkt prima, maar ook die gegevens niet terug. Onder apparaatbeheer heb ik alle drivers geïnstalleerd, ATK virtual en chipset drivers inclusief. Nu heb ik drie, of nee vier, vragen:
- Waarom werkt het ineens niet meer onder Vista?
- Is er een tool die dit allemaal fatsoenlijk en simpel doet?
- Kan die tool ook gewoon bij opstarten geladen worden of moet dat iedere keer handmatig
? - Waarom leest mijn moederbord / software die fan speeds niet uit ... betaal ik daarom 17 euro per fan
?
De meeste mensen deugen!