HP Compaq 8710w T7700 downgrade probleem

Pagina: 1
Acties:

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 15:37
Hallo allemaal.

Mijn vriendin heeft zich onlangs deze laptop gekocht. Aangezien Vista er origineel opzit is er een downgrade naar Xp uitgevoerd (allemaal zonder probleem) enkel zie ik nu bij apparaatbeheer één onbekend apparaat.

Intel(R) ICH8M-E LPC Interface Controller - 2811

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en wat het precies inhoudt?

ik dacht eerst dat het een driver was die ik vergeten was maar het zou blijkbaar om een missend programma gaan. Voor ik echter verder pruts had ik graag eerst jullie raad gevraagd.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Dat je een SATA controller + SATA HDD hebt.

Windows XP heeft daar normaal gesproken geen ondersteuning voor en je laptop heeft ook geen floppy drive.

De oplossing is dus om eerst de SATA Driver te downloaden van de Intel site. Dan nLite downloaden en gebruiken. Daarmee kun je deze SATA drivers bij Windows XP setup inbakken. Dan je Windows XP + SATA CD branden. Dan moet het wel lukken.

Google maar, of zoek op GoT want dit probleem is zo vaak voorgekomen...

• Ekfad
GENETX schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:44:
Dat je een SATA controller + SATA HDD hebt.

Windows XP heeft daar normaal gesproken geen ondersteuning voor en je laptop heeft ook geen floppy drive.

De oplossing is dus om eerst de SATA Driver te downloaden van de Intel site. Dan nLite downloaden en gebruiken. Daarmee kun je deze SATA drivers bij Windows XP setup inbakken. Dan je Windows XP + SATA CD branden. Dan moet het wel lukken.

Google maar, of zoek op GoT want dit probleem is zo vaak voorgekomen...
Had ff gegoogled en was het probleem idd al tegengekomen maar er werden zoveel oplossingen aangeboden dat je alles toch even met een korreltje zout neemt. En hier op GOT is er 1 topic waar er een gelijkaardig probleem besproken wordt maar met andere extentie. Ik verpruts niet graag mijn setup van dag 1 dus vraag ik het liever voor ik alles naar de knoppen help :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Sorry, ik heb je hele bericht verkeerd gelezen :+

Dacht dat het ging om het installeren wat vaak mislukt ivm SATA. Ik zou gewoon eerst even een herstelpunt aanmaken. Daarna kun je gewoon de Intel driver opzoeken en installeren.

Daar kan niks mee gaan. Mocht je de verkeerde driver hebben dan wordt ie niet geinstalleerd. Mocht het dan wel mis gaan dan heb je nog de veilige modus en je herstelpunt. Maar dat laatste lijkt me niet mogelijk.

Een laatste ding: Computeren is DOEN! Er kan namelijk eigenlijk weinig mis gaan, juist als je zelf twijfelt of het mis gaat kan het mis gaan is mijn ervaring.

• Ekfad
Probleem is opgelost

Ik heb het softpaq progje van HP gedownload (zie hun wereldwijde website en na een zoekopdracht) en vervolgens de security pack en blijkbaar is het apparaat nu herkent.

Bedankt!