[Acer Travelmate 4400]DVD/CD-RW/DVD+RW drive kapot

Pagina: 1
Acties:

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Hallo,

Zoals de titel al zegt is de DVD/CD-RW/DVD+RW drive van mijn laptop kapot. Het gaat om een Acer Travelmate 4400 die ondertussen 3 jaar oud is.

Het begon met een paar keer een foutmelding tijdens het branden en daarna deed hij niets meer, branden werkt niet meer en wanneer ik er een CD in doe herkent hij deze niet. Conclusie is dus dat hij defect is.

Nu is mijn vraag wat verstandig is? Ik heb even wat op internet rondgekeken maar om een nieuwe DVD/CD-RW/DVD+RW drive te kopen ben ik snel 100 euro kwijt, iets wat ik nogal een flinke investering vind voor een 3 jaar oude laptop waar ik ook een beetje op uitgekeken ben (te kleine harde schijf, weinig geheugen etc)

Is het misschien verstandiger om een nieuwe aan te schaffen? (was dit eigenlijk pas van plan over een half jaartje) Probleem bij het aanschaffen van een nieuwe is dat ik eigenlijk maar een budget van 600 euro heb en er in de toekomst wel Diablo III op wil kunnen spelen.

Iemand goede tips? Zat zelf te denken om misschien goedkoop een CD-RW drive te kopen aangezien ik toch weinig met DVD doe, maar de vraag is of dit ergens te krijgen is.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Een nieuwe slimline DVD RW drive hoeft niet zo duur te zijn, bijv. de Samsung SN082H 8x DVDRW Slim Type, bulk is voor rond de 39,00 incl. btw te vinden. Kijk ook even op de Tweakers pricewatch.

Hij zal waarschijnlijk niet helemaal mooi naadloos aansluiten met de buitenkant van je laptop behuizing, maar evt. kan je het frontje van je oude overzetten als e.e.a. ongeveer gelijk zit (positie knoppen).

Als je het zeker wilt weten neem je de oude DVD drive mee naar de winkel en vergelijk je de afmetingen. In een Travelmate 200x en 400x past bijv. een slimline NEC DVD drive prima (alleen zijn die weer wat duurder dan die van Samsung, rond de 55,00).

• OneUp
39.00 valt inderdaad wel mee, dan kan ik nog ff de tijd overbruggen alvorens een nieuwe laptop te kopen.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• OneUp
Iemand nog andere suggesties?