Infinity Cascade 9 kopen bij Pioneer A6 verst.?

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:09
Hoi allen,

Onlangs heb ik een Pioneer A-A6-J versterker gekocht en hiermee mijn oude speakers kapot gespeeld (ze waren erg oud en de conus ophanging was poreus geworden kennelijk).

Nu moeten de speakers natuurlijk vervangen worden en zag ik onlangs de Infinity Cascade 9 ergens staan voor een leuke prijs. Kan iemand me wat meer vertellen over de speakers? zoals gebruikers ervaringen, geluidsbeleving en natuurlijk is een mening over de combinatie ook welkom.

Ik geef de voorkeur voor een stereo installatie en geen surround dus ik zal er geen subwoofer of rears bijkopen.
Mochten me nog meervragen te binnen schieten wip ik wel weer even langs ;)

(Spec versterker: pioneer A-A6-J )

Gebruik: Muziek (alle genres) en films

Alvast bedankt!

• Lynx
Kwam overigens voor een extreem zachte prijs een paar Dali 104's tegen.
Wat ik kan vinden op internet zijn die absoluut niet slecht.
Ik weet dat het een shit vergelijking is, maar ik twijfel nog tussen een (voorlopige) goedkopere optie of alles nieuw kopen....

meningen over deze speakers?

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-02 03:17
Zijn volgens mij prima speakers. Ik heb jaren tevreden gedraaid op een set Dali Blue 3003 die nu in de V&A staan en deze zijn weliswaar ouder, maar volgens mij op wat bi-amp aansluitingen en nieuwe tweeter na vergelijkbaar.
Ik moet de eerste Dali zuil nog tegenkomen die slecht klinkt in ieder geval ;) Je zult in ieder geval fatsoenlijk geluid krijgen waar je weer een tijdje mee vooruit kan.
Wat is trouwens een extreem zachte prijs en wat zou je nieuwe uitgeven? Dat maakt ook nog wel wat uit voor het antwoord op je vraag.

Als je naar de gebruikerstevredenheid kijkt op deze site zit het wel goed met de geluidskwaliteit:

http://www.audioreview.co...4/PRD_120904_1594crx.aspx

[ Voor 28% gewijzigd door mac1987 op 01-07-2008 02:10 ]

• Lynx
Dali's zijn 150 euro als set

de infinity's stonden voor ongeveer 400 per stuk.

heb de Dali's nu op proef. 20 minuten geluisterd. bas lijkt wat ongecontroleerd maar overall lijken het aardige speakers voor de prijs.

en 800-1000 euro is wel wat meer :)

• mac1987
Tja, voor dat prijsverschil zou ik het gewoon proberen. In het ergste geval verkoop je die Dali's voor hetzelfde bedrag of een tientje minder. Heb je voor tien euro toch de zekerheid dat je de goede keuze maakt.
Heb je trouwens ooit de Blue Series gehoord? Er staan diverse 606's op internet (oude Blue Series) voor ongeveer hetzelfde bedrag en soms zie je ook de nieuwe Blue Series staan voor een schappelijk bedrag.
Het is jammer dat je niet echt bij mij in de buurt woont anders zou je een keer langs kunnen komen om de 3003's te horen.

• Lynx
zit voornamelijk wat echte muzikale stukken te luisteren nu.
Ben uit eten geweest dus heb niet tijd gehad om te luisteren.
Maar ben wederom van mening dat ze op dat gebied erg sterk zijn.
Het groffe dreun geweld is niet perfect maar gewoon luistermuziek zijn ze behoorlijk zuiver en sterk.

• mac1987
Dat zijn ook precies mijn bevindingen met de Blue 3003 ;)
Hoewel een stukje rock of dance zeker niet slecht klinkt komen ze toch beter tot hun recht bij bijvoorbeeld de Hell Freezes Over dvd van de Eagles (en dan met name de akoustische versie van Hotel California _/-\o_ )
Pagina: 1