Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een W2K3 server/pc die als FTP/Mail/Web server dient.
Nu wilde ik hier graag een programma oid op installeren zodat ik ALTIJD een RDP connectie kan maken.
Daarmee bedoel ik dat ik tijdens het booten/installeren van iets buiten Windows om ook via RDP kan meekijken.
is dit mogelijk?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
heb je LogMeIn al geprobeerd?

Fotosite

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus ook in het BIOS? Ik zou zeggen: kijk even rond, gegeven je hardware. Welke opties ken je? Of bedoel je gewoon als service? Da's out-of-the-box functionaliteit, wat werkt er niet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je een server of een PC? Want veel server-fabrikanten bieden ook de mogelijkheid om een extra verbinding (ILO/DRAC/whatever) naar de server te laten lopen zodat je er altijd bij kan (tenzij natuurlijk het stopcontact het begeven heeft).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Logmein heb ik draaien, maar dat is alleen RDP als Windows opgestart is.
Ik wil ook graag het bootscherm zien, als dat mogelijk is

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:49:
Dus ook in het BIOS? Ik zou zeggen: kijk even rond, gegeven je hardware. Welke opties ken je? Of bedoel je gewoon als service? Da's out-of-the-box functionaliteit, wat werkt er niet?
Ik heb gewoon een oud pctje, P4 2gb geheugen, en een PCI netwerk kaartje.
Mijn kennis van servers is niet zo heel groot, dus misschien vraag ik wel iets onmogelijks.

Maar mijn bedoeling is :

Ik heb een niet zo'n grote kamer dus een nog kleiner bureautje.
Nu wilde ik op die server een dualboot maken. Maar daar moet dus W2K3 een keer voor opnieuw geinstalleerd worden. Om dat doen kan ik gewoon de hele zooi naar benede slepen en er een monitor aan hangen. het leek mij handiger om via "iets??" een verbinding te kunnen maken en zo te monitoren wat mijn pc doet.

Sommige servers hebben idd een extra poort voor rdp oid, helaas heb ik dat niet.

Maar er zijn wel mogelijkheden voor?

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:18
Misschien niet direct een antwoord op je vraag... maar heb je weleens gedacht aan het draaien van virtuele machines op je host systeem ipv dual boot? Je hebt wel wat overhead van je host OS (afhankelijk van wat voor OS het is kan dat acceptabel zijn...)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:27
De enige mogelijkheid (voor zo ver ik weet) is een kvm switch die over het netwerk te besturen is. Je kan nl geen software draaien als je pc nog niet geboot is, dus kom je automatisch in hardware oplossingen

Laurens-Jan Merkx

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:17:
[...]Maar er zijn wel mogelijkheden voor?
Niet dat ik weet. Sterker nog; in de tijd dat je hier aan het posten bent, had je 2003 al draaiend gehad. ;)

Laat ik ervanuit gaan dat als er al apparatuur is die voldoet aan je wensen, dat je dat een mooie duit geld gaat kosten.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat jij zoekt is een soort iLO functionaliteit; iets waar zover ik weet wel losse kaartjes voor te krijgen zijn.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

[...]
Nu wilde ik op die server een dualboot maken. Maar daar moet dus W2K3 een keer voor opnieuw geinstalleerd worden. Om dat doen kan ik gewoon de hele zooi naar benede slepen en er een monitor aan hangen. het leek mij handiger om via "iets??" een verbinding te kunnen maken en zo te monitoren wat mijn pc doet.

Sommige servers hebben idd een extra poort voor rdp oid, helaas heb ik dat niet.

Je zou wellicht (bijv. op eBay) kunnen kijken naar een eenvoudige goedkope tweedehands KVM over IP switch.

[ Voor 134% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 18:26 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:25:
Je zou wellicht (bijv. op eBay) kunnen kijken naar een eenvoudige goedkope tweedehands KVM over IP switch.
KVM over IP werkt dus alleen als je je NIC kan laten geloven dat 'ie een vast IP heeft. Veel huis-tuin-keuken-NIC's kunnen dat niet.

Zoals ik eerder aangaf moet er gezocht worden naar consumentenoplossingen die gelijkwaardig zijn aan DRAC/ILO maar daar heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Verwijderd

MAX3400 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:27:
[...]

KVM over IP werkt dus alleen als je je NIC kan laten geloven dat 'ie een vast IP heeft. Veel huis-tuin-keuken-NIC's kunnen dat niet.
Ik ben al een tijdje op zoek naar deze switch tweedehands, om mijn server te besturen overal vanaf mijn LAN (buiten een OS om). Maar begrijp ik het nu goed, dat dat waarschijnlijk om die reden niet zal gaan werken met bijv. een onboard netwerkcontroller van een Asus mainboard?

Edit hieronder @MAX3400: Tnx voor de uitleg, dat is dan idd. iets om rekening mee te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 22:19 ]

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:46:
[...]

Ik ben al een tijdje op zoek naar deze switch tweedehands, om mijn server te besturen overal vanaf mijn LAN (buiten een OS om). Maar begrijp ik het nu goed, dat dat waarschijnlijk om die reden niet zal gaan werken met bijv. een onboard netwerkcontroller van een Asus mainboard?
Nee, dat ding moet wel werken want dan geef je namelijk (voor zover ik het plaatje en de korte webpage lees) het device een IP-adres.

Misschien dat ik ook anderen niet goed begrepen heb maar er zijn namelijk KVM-over-IP switches waar je dus een specifieke NIC/controller voor in je PC moet hebben zitten die dan net als ILO reageert. Oftewel; beeld, toetsen en muis gaat vanaf de switch naar die PC over 1 Cat5e kabel. En dat werkt dus met 99% van de PC's thuis weer niet.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:04

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb van Fujitsu-Siemens wel eens een insteekkaart gezien met een eigen IP adres, waarmee je dus het scherm ook kunt overnemen van de BIOS. Die kaart krijgt dus eerst een IP adres, en daarmee kun je dus verbinding maken, waarna je dus eigenlijk de hele pc kunt overnemen.

Die kaartjes zijn alleen nogal duur...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat zijn dus wat HP ILO kaarten noemt. 300 eur kosten ze geloof ik. Ik zou niet weten als ILO kaarten in niet HP systemen ook willen werken. In zou voor jou geval naar het gratis product VMWare server kijken.

You don't need eyes to see, you need vision

• Twinlife
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2021
[...]

Ik heb gewoon een oud pctje, P4 2gb geheugen, en een PCI netwerk kaartje.
Mijn kennis van servers is niet zo heel groot, dus misschien vraag ik wel iets onmogelijks.

Maar mijn bedoeling is :

of je sleept een monitor naar boven en installeert Windows opnieuw...

Fotosite

Pagina: 1