Het zou makkelijk zijn in de pricewatch om bepaalde categoriën te kunnen vermijden. Als ik bijvoorbeeld een diskdrive wil opzoeken, maar ik wil geen OEM, en ik wil de retails mooi op prijs geordend hebben. Op het moment gaat dat nogal moeilijk, volgens mij zou dit simpel op te lossen zijn door er een vakje bij te zetten om aan te vinken?
Als je in de rechterkolom kijkt zie je als het goed is 'verkoopstatus' staan. Daar kun je filteren op o.a. OEM en retail.
^^ heel mooi maar ik kan niet zoeken zodat ik alleen de retail versies bovenaan krijg, en dat ze ook nog op prijs gerangschikt zijn volgens mij.
Maar ik bedoelde dat ook slechts als voorbeeld. Als ik nu bijvoorbeeld een moederbord zoek en ik wil er geen van MSI in de lijst hebben? Ik denk dat ik dat niet kan bepalen op het moment.
Maar ik bedoelde dat ook slechts als voorbeeld. Als ik nu bijvoorbeeld een moederbord zoek en ik wil er geen van MSI in de lijst hebben? Ik denk dat ik dat niet kan bepalen op het moment.
Kies voor "merk" of "fabrikant" en je kunt kiezen voor "not", "or", etc.
In het geval van merk kun je geen 'not' aangeven. Met de crtl ingedrukt in Windows, of Command op de mac kun je echter ook bepaalde merken wel en bepaalde merken niet selecteren... dan heb je hetzelfde effect 
http://tweakers.net/price...eMin=0&scoreMax=5&x=0&y=0
of erger:
of erger:
[ Voor 51% gewijzigd door Randal Peelen op 30-06-2008 23:25 ]
Opzich zou dat systeem wel wel gebruiksvriendelijker mogen worden gemaakt imho, ctrl inhouden vind ik niet erg handig in ieder geval. Het gaat nogal snel fout met een misclick en als er veel opties zijn moet je nog scrollen door het vakje ook, zeker met een touchpad is de juiste selectie krijgen dan niet makkelijk. Maar dat is misschien meer iets voor LD.
Er zijn dan nog altijd elementen die ik niet kan elimineren. Ik kan bijvoorbeeld in moederbord interface niet kiezen dat mijn bordje 4 RAM slots moet hebben.
Zo kunnen er nog enkele verbeteringen worden aangebracht.
Zo kunnen er nog enkele verbeteringen worden aangebracht.
Je kunt ook niet kiezen voor een rode, gele, blauwe of groene pcbSedative schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 02:24:
Er zijn dan nog altijd elementen die ik niet kan elimineren. Ik kan bijvoorbeeld in moederbord interface niet kiezen dat mijn bordje 4 RAM slots moet hebben.

Nu ben ik geen (pricewatch) devver en ik doe dus geen (definitieve of in naam van t.net)-uitspraken maar érgens houdt het natuurlijk ook gewoon op. Maak je selectie zo klein mogelijk a.d.h.v. de criteria die je wél kunt invoeren en maak aan de hand daarvan dan je keuze. Kwestie van de (overgebleven) opties even nalopen. Je topictitel zegt het eigenlijk al: elimineer zoveel mogelijk, overhouden doe je aan het eind van de rit toch wel (totdat je teveel elimineert
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 01-07-2008 02:51 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Het zal altijd een afweging tussen selectiemogelijkheden en bruikbaarheid blijven. Als je op een gegeven moment zoveel opties doormoet dat het sneller is om handmatig door de productlijst te bladeren dan gaat het het doel voorbij.
Daarnaast heb je ook nog een gewone text-based search die - als je hem goed gebruikt - behoorlijk specifieke resultaten geeft.
Daarnaast heb je ook nog een gewone text-based search die - als je hem goed gebruikt - behoorlijk specifieke resultaten geeft.
.
[ Voor 98% gewijzigd door PcDealer op 01-07-2008 17:15 . Reden: Pagina was toch niet refresht na klikken op PW ]
De vraag of je zaken kunt uitsluiten in een search hebben we inmiddels wel beantwoord. Welke zaken dat zijn en welke zaken we nog missen blijft echter altijd een heikel punt. Suggesties hierover zijn altijd welkom, maar ga er van uit dat de crew daar als dagelijkse gebruikers van de database in de regel aardig kijk op heeft en dat het altijd wikken en wegen is
.
[ Voor 7% gewijzigd door Randal Peelen op 01-07-2008 20:37 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.