[Macbook Pro] Studentenkortingen / Afbetalingen

Pagina: 1
Acties:

• Cammeliac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-12-2025
Hallo allemaal,

Omdat ik zometeen naar een andere school ga en daar de ICT opleiding ga volgen, heb ik verplicht een laptop nodig voor mijn studie. In deze laptop moet in ieder geval minimaal 2 GB werkgeheugen in zitten. Na het kijken in allerlei winkels, reviews lezen en na OS X uitgeprobeert te hebben op mijn PC, ga ik voor een Macbook Pro.

Maar, het enige probleem bij studenten is vaak geld. Bij mij dus ook, zijn er dus manieren om een Macbook Pro te kopen op afbetaling? Of zijn er eventuele kortingen te vinden?

Ik heb gekeken bij de afbetalingsfunctie bij Apple, maar daar snap ik dus helemaal niets van.

Dus, kom vooral met leuke suggesties, links. etc. ;)

M.v.g. Joey

PS. Het "instapmodel" van de Macbook Pro (15", 2,4 GHz) is trouwens meer dan genoeg voor mij. :)

Verwijderd

Je hebt toch nog een paar weken om te werken? Als je weinig geld hebt, waarom dan toch een Macbook waar je ook nog eens een retail Windows versie voor zal moeten kopen?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 17:12 ]

• Cammeliac
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:10:
Je hebt toch nog een paar weken om te werken?
Dat wel, maar ik ben ook een mens, ik ga niet al mijn geld opzij leggen voor een laptop.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:37
Op de apple site krijg je als student +- 150 euro korting. :) Zelf ook gebruik van gemaakt.

ook kan je per maand afbetalen, bij apple.nl, maar uiteindelijk betaal je dan wel flink meer.

[ Voor 35% gewijzigd door ZpAz op 30-06-2008 17:13 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan geld lenen bij de IBG wat je pas na je studie hoeft terug te betalen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Cammeliac schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:11:
[...]

Dat wel, maar ik ben ook een mens, ik ga niet al mijn geld opzij leggen voor een laptop.
Maar als mens zijnde had je waarschijnlijk ook wel kunnen opzoeken dat je bijvoorbeeld bij de IB-groep goedkoop kan lenen.. Of misschien bij ouders (of andere familieleden).

Wat ik bedoel te zeggen is: het is onverstandig om leningen aan te gaan voor zoiets 'vluchtigs' als een laptop/computer. Voor hetzelfde geval wordt de laptop je tweede schoolweek gestolen en ben je nog maanden bezig om de laptop af te betalen terwijl je hem niet eens meer hebt....

"Bezint eer ge begint"

Lenen moet je pas doen als het echt noodzakelijk is. Als jij een laptop zou kunnen kopen maar dan 4 weken niet zou kunnen uitgaan of tijdens het uitgaan maar een biertje kan drinken, dan is het het nog waard om die 4 weken gewoon iet uit te gaan IMHO

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 17:17 ]

Verwijderd

En bovendien, als het 'instapmodel' al meer dan genoeg is, dan is een macbook misschien ook al meer dan genoeg.

Zelfde chipset, zelfde cpu (op die 100 mhz'jes komt het ook niet). Alleen grafische kaart verschilt (en alu vs polycarbonaat en verlicht toetsenbord). Maar voor een traditionele ict opleiding (beetje code kloppen) hoef je niet de gpu uit de mbp te hebben.

1799 blijft veel geld :s zelfs als je nog een paar maand kan werken. In België mag je als student jaarlijks maximum 2500 euro verdienen (weet niet of er in NE ook een dergelijke regeling is) maar minus de macbook blijft daar maar 700 euro meer van over om tijdens de studie wat extra'tjes te kunnen veroorloven.

Mijn advies: koop nooit hardware op afbetaling. Slecht idee en slechte gewoonte. Pas je eisen aan aan de grootte van je budget. Dan moet je maar met iets minders doen, kan prima. Dus macbook of tweedehands mbp

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:37
In nederland mag je max 10.000 per jaar +- bij verdienen, daarboven vervalt het recht op studiefinanciering.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

Je kunt ook kijken naar een ADC (Apple Developer Connection) daarmee kun je 20% korting krrijgen. Dat scheelt op een mbp van 1799 - 1439.2 = 360 euro. Dan moet je wel nog 69€ betalen voor de ADC, maar daar krijg je wel een hoop voor terug.

Misschien is dit een optie?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-02 23:07
beste dat je kan doen: eerste zorgen dat je het geld heb, en het dan pas uit geven

op termijn dingen afbetalen = altijd meer betalen

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Niet lenen is inderdaad het beste advies dat er is.

Het is ZO verleidelijk maar ik denk dat je toch een beetje een vervelend gevoel hebt wanneer je beseft hoelang en hoeveel je afbetaalt.

Als je dan echt moet lenen, doe het bij IBG zoals hierboven aangegeven.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
€ 12.916,17 bruto mag je in 2008 als student bijverdienen (bron)

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02 16:13

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

www.surfspot.nl

Jammer dat ik sinds vandaag een college-dropout ben hehe

If it aint fixed, it's broken.

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Veel resellers bieden ook iPay aan. Hiermee betaal je het systeem in 10 termijnen+€39,95 administratiekosten. Alleen zal je aanvraag hoogstwaarschijnlijk niet goedgekeurd worden als student.

Er zijn ook resellers die het 'oude' model MacBook Pro nog aanbieden. A-Mac heeft bijvoorbeeld het 15" model voor €1399,- in de aanbieding, zo zullen er vast wel meer zijn...

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Een MBP is gewoon een erg dikke laptop. Ik werk fulltime en voor mij (en veel anderen!) is dat ook een flinke zak geld waar hard voor gewerkt moet worden. En vervolgens roep jij als student dat een "instapmodel" MBP 'wel genoeg' is en je eigenlijk niet al je geld voor een laptop aan de kant wilt leggen? Wat dan? Moet ie uit de lucht vallen ofzo? Ik vind het nogal arrogant klinken. Elk normaal mens werkt hard ervoor.

Discussie over lenen is niet nodig, want daarover heeft iedereen een andere mening. Naar mijn idee is een lening prima (in sommige situaties), maar doe dat wel met verstand en weet vooraf wanneer je iets terugbetaald hebt en wat de risico's zijn.
Maar ik vind het nogal stom dat je er nu pas achterkomt dat je een laptop nodig gaat hebben en zo te horen nog niks gespaard hebt. Als je niet met geld om kunt gaan, dan moet je niet lenen.

De zomer komt eraan dus ik zou zeggen; ga veel werken en leg 75% van je inkomsten aan de kant voor een laptop. Als je bij aanvang van je studie tekort komt kun je altijd nog een bedrag lenen. Reken wel uit wanneer je terugbetaald hebt en ga goed met je geld om.

• Cammeliac
Tom schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:46:
Een MBP is gewoon een erg dikke laptop. Ik werk fulltime en voor mij (en veel anderen!) is dat ook een flinke zak geld waar hard voor gewerkt moet worden. En vervolgens roep jij als student dat een "instapmodel" MBP 'wel genoeg' is en je eigenlijk niet al je geld voor een laptop aan de kant wilt leggen? Wat dan? Moet ie uit de lucht vallen ofzo? Ik vind het nogal arrogant klinken. Elk normaal mens werkt hard ervoor.
Ik kijk tot nu toe gewoon naar de mogelijkheden. Ik heb nog niet besloten om voor de MBP te gaan, maar ik zag het als een zeer goede optie. Ik wil wel veel geld aan de kant schuiven, maar niet de volle 100%. Sorry heren, ik ben kieskeurig. :X

Graag wil ik wel iedereen bedanken, voor suggesties etc. :)

Ik heb nog een vraag of de Macbook Pro wel de geschikte optie voor me is, Het is natuurlijk een prachtige laptop maar vergeleken met prijzen van de normale Macbook wel duur. ;(

Nogmaals. Ik heb voor mijn studie alleen doorgekregen om minimaal 2GB aan werkgeheugen te hebben. Mijn huidige laptop heeft maar een 80GB hardeschijf en die krijg ik haast amper vol. Ik zal BootCamp of VMware moeten gebruiken voor een aantal schoolapplicaties, en ik zal een Office Pakket gebruiken (iWork of Office for Mac). Ik game haast niet (misschien een keer FIFA, maar dat vereist niet zoveel), en ik hou er wel van om thuis een filmpje te kijken op mijn laptop.

Een optie voor een gewone MacBook zit er zo te zien ook wel dik in. Wat zijn de verschillen tussen een 15" 2,2GHz Macbook Pro en een 2,4 GHz Macbook (wit/zwart maakt niet uit).

Wat zou dus de goede/perfecte optie voor me zijn? Dit wordt mijn eerste Mac, en ik wil er graag lang mee door. Maar dat vertrouw ik wel van Apple. O-)

Alvast bedankt voor jullie hulp tot nu toe,
Joey

• Tom
  • Niet online

Tom

Cammeliac schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:19:
[...]

Ik wil wel veel geld aan de kant schuiven, maar niet de volle 100%. Sorry heren, ik ben kieskeurig. :X
Niet de volle 100%, maar wel de meer-dan-volle 107% (in een gunstig geval!)? Want dat is namelijk het bedrag dat het je aan het eind van de rit gaat kosten aan rente. Uitgaande dat je het volledige bedrag gaat lenen. Ik geloof dat je in de Apple Store zo'n 6% studentenkorting krijgt. Dus die gooi je min of meer weg omdat je geld wilt lenen zodat je alsnog het volledige bedrag (zoals in de normale Store vermeld) gaat betalen.

Op een laptop van 1700 euro is dat 120 euro aan rente, los van administratie-/poliskosten.

Verwijderd

Gezien je budget gewoon een macbook. Die kan je tenminste wél in een keer betalen (1000 tikt heel wat makkelijker weg dan 1800) en voldoet prima aan wat je wil.

Zoals ik hierboven al eens zei, het zijn net dezelfde laptops, op een paar comfort en premium eigenschappen na.

Processor en chipset zijn nagenoeg gelijk (je zal alleszins geen verschil merken). Enige wat verschilt is het gebrek aan een goede grafische kaart in een macbook. Maar de onboard chip die er in zit voldoet prima voor gewoon werk. Multimedia, LICHT spelletje en al de rest. Exposé en alles wat je wil, daar is die onboard chip meer dan snel genoeg voor. Dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Nu moet je beslissen of 13" genoeg is (wat mij betreft wel) en of het sterke polycarbonaat (wat mij betreft een pluspunt) opweegt tegen de alu behuizing van de mbp. Houd er rekening mee dat je als student die laptop vaak heen en weer zal gaan slepen tussen practica en kamer en bib en groepswerk, enz.. Dat kan wel eens gaan vervelen als het dan telkens een 15" flap is van 3.2 kg.

Ik ken iemand met een gewone macbook, en hij haalt die altijd met een grote smile boven, itt die mensen die een gigantische dell of acer moeten heen en weer slepen.

Verlicht toetsenbord, enz.. het hangt maar van je voorkeur af.

Ik zou zeggen, niet nadenken, gewoon een macbook halen. De grote touchpad alleen al is een gigantisch selling point tov gelijkaardige windows laptopjes. De macbook behoudt z'n waarde beter (ook leuk als student, na drie jaar kan je vrij pijnloos een upgrade in huis halen). Sterk, duurzaam...

Als student heb je ook 6% korting, dus een macbook komt je op 1000 euro. Koop daarbij nog een mooi 22" tft scherm a 230 euro (wat me als student heel wat leuker lijkt om een filmpje op te kijken met collega's en vrienden, leuker in elk geval dan met 5 naar eenzelfde brak 15" laptopscherm te moeten kijken) en dan ben je samen nog goedkoper uit dan een macbook pro. Van het verschil kan je geleidelijkaan leuke accessoires kopen. (apple toetsenbordje, mouse, leuke speakers... ) Net zo belangrijk voor een aangename computerervaring (geloof me, uit ervaring!)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:34
Bij Utwente kun je een renteloze laptoplening afsluiten, misschien moet jij ook eens kijken wat bij jou opleiding mogelijk is.

Lenen voor een laptop is helemaal niet raar, veel studenten doen dat, maar zorg dat het wel lukt met zo min mogelijk rente/bij je ouders

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02 17:31

Mad_Demon

de dokter

Heb zelf vorig jaar gebruik gemaakt van de 10x regeling van Apple. Werkt perfect, kon de hardware meteen meenemen en na 10 maanden was de handel afbetaald. Niks mis mee om je spullen op afbetaling te kopen als student. Mits je natuurlijk weet dat je de boel kan afbetalen met je bijbaan!

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je hebt het over die 2GB regel. Je weet dat je in je Macbook 4GB kunt stoppen? ;)

Lenen lijkt me trouwens echt heel dom. Als je het geld niet hebt moet je het niet kopen, simpel is dat ;).

🌞🍃

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Cammeliac schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:19:
(heel verhaal)
Een optie voor een gewone MacBook zit er zo te zien ook wel dik in. Wat zijn de verschillen tussen een 15" 2,2GHz Macbook Pro en een 2,4 GHz Macbook (wit/zwart maakt niet uit).

Wat zou dus de goede/perfecte optie voor me zijn? Dit wordt mijn eerste Mac, en ik wil er graag lang mee door. Maar dat vertrouw ik wel van Apple. O-)
Gewoon de goedkoopste MacBook. Processorsnelheid merk je niks van, RAM en HDD kun je zelf goedkoper upgraden als je merkt dat je het nodig hebt. Enige mogelijke minpiunt is dat je geen DVD's kunt branden (kom op Apple!) maar of je dat nodig hebt is nogal persoonlijk (ik niet iig).

Zoef

• MR_VIPER
  • Laatst online: 06-02 13:17

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Waarom niet, net zoals je nu al gedaan hebt op je gewone computer, een windows laptop met OSX86 erop?

*empty*

Verwijderd

Zelf zou ik niet zozeer weten waarom je voor een MacBook Pro zou gaan als je de videokaart niet zozeer nodig hebt. Ik ben in het bezit van een MacBook en deze doet zijn werk uitstekend. Moet er wel bij opmerken dat het ding erg kras en scheur gevoelig is. Moet er binnenkort voor de 2e keer mee terug omdat er weer een scheur in de behuizing is gekomen.

Mocht je toch een Pro willen raad ik je aan even bij a-mac te kijken: http://www.a-mac.nl de vorige generatie Pro's is daar afgeprijsd.

• Cammeliac
MR_VIPER schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:32:
Waarom niet, net zoals je nu al gedaan hebt op je gewone computer, een windows laptop met OSX86 erop?
Omdat toch een paar functies niet werken op een OSx86. Bijvoorbeeld het draadloos internetten. En dat heb ik wel echt nodig. En zeg eerlijk, het is mooier om een echte Apple te hebben (design, etc.) dan een lelijke, illegale en neppe OSx86.

Verwijderd

Tom schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:29:
[...]

Niet de volle 100%, maar wel de meer-dan-volle 107% (in een gunstig geval!)? Want dat is namelijk het bedrag dat het je aan het eind van de rit gaat kosten aan rente. Uitgaande dat je het volledige bedrag gaat lenen. Ik geloof dat je in de Apple Store zo'n 6% studentenkorting krijgt. Dus die gooi je min of meer weg omdat je geld wilt lenen zodat je alsnog het volledige bedrag (zoals in de normale Store vermeld) gaat betalen.

Op een laptop van 1700 euro is dat 120 euro aan rente, los van administratie-/poliskosten.
En dan nog, voor andere dingen kan het. Maar ik vind het gevoelsmatig bitter om na een half jaar nog steeds 'de volle pot' te betalen voor hardware waar al nieuwe versies van zijn uitgekomen. Op 10 maand speelt dit minder, maar op bvb 2 jaar betaal je toch met tegenzin verder af voor hardware die in feite al verouderd is.

Uiteraard, het maakt (op die 7%) onder de streep niets uit, maar gevoelsmatig is het best waardeloos. En dat geldt voor alle hardware. Dus ook daarom dat ik zei: hardware nooit op afbetaling kopen! (los van het feit dat als je dat op afbetaling moet kopen, je in feite niet kapitaalkrachtig genoeg bent, omdat je 'gadgets' niet in één keer kan betalen en om je tegen jezelf te beschermen)

Daarnaast: op tien maand komt het neer op 180 euro per maand!! Dat is wat je ongeveer betaalt voor een goedkope studentenkamer in belgië. Dus het is net alsof je maandelijks niet één maar twee keer huur moet betalen voor een tienmaandencontract (toevallig net even lang). Vind het maar niets eigenlijk...

• MR_VIPER

MR_VIPER

Cammeliac schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 12:07:
[...]

Omdat toch een paar functies niet werken op een OSx86. Bijvoorbeeld het draadloos internetten. En dat heb ik wel echt nodig. En zeg eerlijk, het is mooier om een echte Apple te hebben (design, etc.) dan een lelijke, illegale en neppe OSx86.
Dat wireless niet wil werken klopt niet. Ligt aan de adapter die je hebt. Dat je het doet voor het design. Tjah. Met beperkt budget moet je toch ergens keuzes maken. In jouw geval zou ik dan kijken naar een Windows Laptop die redelijk compatible is. En die zijn er inmiddels aardig wat. Misschien werkt niet alles 100% maar de meeste kunnen toch wel de basisfuncties aan.

Maar goed je gaat dus voor design. Tjah dan dus duur. Als ik je verhaal zo lees maak je dus geen doordachte keuze.

*empty*

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebben wij in NL niet een back to school actie zoals in de VS wel het geval is? Back to School. Zit zelf te wachten tot (of?) het in NL begint om vervolgens een Macbook aan te schaffen.

• Frietsaus
  • Niet online
Zeker weten een normale MacBook. Ik doe zelf een ICT opleiding en werk veel met virtuele machines (VMware) en iWork/Office op een MacBook. Daar heb je geen MacBook Pro voor nodig in elk geval. Met virtuele machines is 2GB wel een 'vereiste' want Leopard gaat hard op z'n gat met 1GB als je virtuele machines draait.

Is je opleiding ICT op MBO niveau? Grote kans dat je school dan bij Slim! is aangesloten, dan krijg je 10% korting.
Maar goed je gaat dus voor design. Tjah dan dus duur. Als ik je verhaal zo lees maak je dus geen doordachte keuze.
Sorry, maar OSx86 vind ik ook geen doordachte keuze. Ik (en ik denk de topicstarter ook) moet tijdens mijn opleiding kunnen bouwen op mijn MacBook en ik wil niet ineens problemen krijgen door een update of iets anders. Ook wil ik persoonlijk dat het gewoon werkt na een install en niet dat ik nog 10 jaar bezig ben met het aanpassen van kextbestanden en plist bestanden. Daarbij mag het er ook wel een beetje goed uitzien allemaal. Maar hij moet zichzelf natuurlijk niet in de geldproblemen jagen.

[ Voor 19% gewijzigd door Frietsaus op 01-07-2008 16:41 ]

• MR_VIPER

MR_VIPER

Frietsaus schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 16:28:
Zeker weten een normale MacBook. Ik doe zelf een ICT opleiding en werk veel met virtuele machines (VMware) en iWork/Office op een MacBook. Daar heb je geen MacBook Pro voor nodig in elk geval. Met virtuele machines is 2GB wel een 'vereiste' want Leopard gaat hard op z'n gat met 1GB als je virtuele machines draait.

Is je opleiding ICT op MBO niveau? Grote kans dat je school dan bij Slim! is aangesloten, dan krijg je 10% korting.

[...]

Sorry, maar OSx86 vind ik ook geen doordachte keuze. Ik (en ik denk de topicstarter ook) moet tijdens mijn opleiding kunnen bouwen op mijn MacBook en ik wil niet ineens problemen krijgen door een update of iets anders. Ook wil ik persoonlijk dat het gewoon werkt na een install en niet dat ik nog 10 jaar bezig ben met het aanpassen van kextbestanden en plist bestanden. Daarbij mag het er ook wel een beetje goed uitzien allemaal. Maar hij moet zichzelf natuurlijk niet in de geldproblemen jagen.
Er stond als enige voorwaarde 2Gb intern geheugen. Derhalve zou je dus makkelijk een windows machine kunnen nemen. Het is niet gezegd dat voor die opleiding OSX nodig is. Derhalve met het kostenplaatje meegerekend keek ik naar een andere optie die prijs gunstiger zou zijn. Zeker omdat word aangegeven dat geld wat problematischer is. Derhalve vind ik dan ook dat het geheel niet goed doordacht is. Als je dan toch OSX wil draaien en je hebt weinig geld voor de hardware kun je ook naar andere oplossingen kijken. Als je toch voor merendeel je opleiding in Microsoft omgevingen doet waarom dan geen Windows based systeem met OSX86 ernaast voor eigen gebruik.

*empty*

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ging er ook niet van uit dat voor die opleiding Mac OS X nodig is, ikzelf heb eigenlijk ook een Windows laptop nodig voor school maar heb mijn Windows laptop toch maar aan mijn ouders gegeven omdat ik zo tevreden was met mijn iMac. Maar de topicstarter moet maar even kijken wat hem het beste uitkomt. :)

Verwijderd

Dit is wat ik heb gedaan als student:

- 2 jaar geleden Macbook basis model (met 1gb) gekocht voor de studie.
1100e

- Een half jaar later 2gb in gestopt ipv de 1gb die er in zat. Loopt een stuk soepeler met veel programma's open. En een externe HD.
2x 40e + 100e

- Twee maand geleden mezelf getrakteerd op een 20" monitor omdat serieus werken op een 13" scherm toch een beetje benauwd is.
220e

Totaal: 1500e

En dan heb je een veel geilere setup dan een Macbook Pro die dus ook nog 300e meer kost.

EDIT: En gamen doe ik lekker op een console.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 23:44 ]

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

Japie.G

Colour Classic

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:42:

Sluit ik me volledig bij aan!

Dit is wat ik heb gedaan als student:

- 2 jaar geleden Macbook basis model (met 1gb) gekocht voor de studie.
1100e

- Een half jaar later 2gb in gestopt ipv de 1gb die er in zat. Loopt een stuk soepeler met veel programma's open. En een externe HD.
2x 40e + 100e

- Twee maand geleden mezelf getrakteerd op een 20" monitor omdat serieus werken op een 13" scherm toch een beetje benauwd is.
220e

Totaal: 1500e

En dan heb je een veel geilere setup dan een Macbook Pro die dus ook nog 300e meer kost.

EDIT: En gamen doe ik lekker op een console.
dat is volgens mij wat velen doen, alleen gruwelijk irritant dat aple in het goedkoopste model geen dvd brander heeft zitten. Afzetterij imho, die dingen kosten echt helemaal niets meer. maar dat buiten beschouwing gelaten zou ik het volgende doen:

goedkope macbook (outdated model misschien)
- zelf max geheugen in stoppen (veel goedkoper zelf te doen dan dat apple dat doet)
- geheugen echt nodig in OSX, merk je echt!
- mooie sleeve erbij halen om macbook te beschermen

thuis op je bureau een 22 inch scherm en een USB hubje
- in die usb hub een tobo + muis stoppen

Als je thuis komt hang je je macbook aan het scherm, je plugt 1 usb kabeltje in je macbook en je hebt een volwaardige desktop opstelling voor filmpie/spelletje

Als je naar school gaat, kabeltjes eruit laptop in de sleeve en gaan met die banaan!

Al met al kost het inderdaad minder dan de macbook pro en je hebt een pracht van een setup!

edit:
zelfs nu ik geen student meer ben gebruik ik dit setupje nog elke dag met heel veel plezier! 8)
bewijs net gemaakt 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.vluggejapie.nl/fotografie/setupje.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Japie.G op 02-07-2008 19:35 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• Tom
  • Niet online

Tom

Nette setup inderdaad :)

• Cammeliac
Oke jongens, ik heb mijn besluit genomen. Het wordt gewoon een Apple Macbook. die ik via mijn school in termijnen kan betalen. Welke versie het wordt weet ik nog niet, maar dat zal ik besluiten in de mogelijkheiden die me mogelijk gegeven worden, en aan het maandbedrag wat er betaald moet worden.

Ik ben vooral overgehaald door de laatste twee posts met als laatste een voorbeeld daarvan. Dat je van je Macbookje een ware desktop Mac kan maken. Met als laatste een prachtig voorbeeld dmv een foto. :D Dat wil ik dus ook!

Ik heb mijn leraar zojuist gemailt en zodra ik een reactie terugkrijg laat ik het jullie hier horen.

Bedankt voor jullie hulp!
Joey,

[ Voor 3% gewijzigd door Cammeliac op 02-07-2008 22:16 ]

Verwijderd

Laatste twee? }:|

Ik zei bijna twee dagen geleden al hetzelfde...
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 00:35:

Als student heb je ook 6% korting, dus een macbook komt je op 1000 euro. Koop daarbij nog een mooi 22" tft scherm a 230 euro (wat me als student heel wat leuker lijkt om een filmpje op te kijken met collega's en vrienden, leuker in elk geval dan met 5 naar eenzelfde brak 15" laptopscherm te moeten kijken) en dan ben je samen nog goedkoper uit dan een macbook pro. Van het verschil kan je geleidelijkaan leuke accessoires kopen. (apple toetsenbordje, mouse, leuke speakers... ) Net zo belangrijk voor een aangename computerervaring (geloof me, uit ervaring!)
;)

Anyway, goede keuze (enige keuze in jouw geval) Nog steeds jammer van de afbetaling, maar goed, als je dat per se wil. (1000 euro zou toch wel moeten lukken na wat zomerwerk) Maar jij je zin. Betaal maar zo vlug mogelijk af, want over een paar maand zal je toch balen als je blijft betalen aan je hardware ;)

• Dnc1n
  • Laatst online: 18-11-2025
ik zou lekker voor het 2e model macbook gaan, die vind ik persoonlijk de beste prijs kwaliteit verhouding hebben, voor minder dan 200 euro krijg je een grotere hardeschijf, geheugen wat aan je wensen voldoet, en ook niet onbelangrijk een dvd-brander. zit je op ongeveer 1100 euro met studentenkorting. Niet gek dacht ik.
Als je dit vergelijkt met vergelijkbare premium notebooks (sony vaio bijv.) dan is dat eigenlijk net zo duur als alternatieven.
Je krijgt er gewoon een degelijk en vernieuwend product voor terug. Ik heb totaal geen spijt ervan.

Verwijderd

Bij de internationale Apple site zie ik dat daar de studentenactie inhoud een gratis Ipod Nano of Touch (300$ rebate). Wellicht interessant daar op te wachten.

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
Via SurfSpot krijg je 8% korting op artikelen uit de Apple store.
Misschien moet je even wachten tot je studie begint, dan krijg je login gegevens.
In principe is je MacBook snel geleverd.

Verwijderd

Hoe controleren ze die studentenkorting?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Je moet een inlogcode hebben voor SurfSpot ;)
Pagina: 1