[ROUTER] Telnet Cisco 1601

Pagina: 1
Acties:

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Een collega van mij zit even vervelend te doen, door een aantal dingen niet te vertellen, misschien kan ik door jullie help hem even voor l*l zetten;

Ik kan via een serial kabel in de configuratie komen van de cisco router. Op het hoogste security niveau. Nu is het password van een telnet sessie (VTY ?) veranderd, alleen ik weet niet waar het menuutje zich bevindt waar ik dit moet veranderen. Wie weet het ?

Ik dacht trouwens wel dat het niet zo uitmaakt welke type je hebt, de menu structuur om dit aan te passen zal wel bij elke ongeveer hetzelfde zijn.

Alvast bedankt!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
console kabel --- router

hyper terminal starten

ENable

SHow Run

dan krijg je de running config, staat het password wel in.

oke oke het is mischien wel encrypted maar daar zijn wel wat progjes voor om dat te ontcijferen en die heb ik nu ff niet bij de hand.

als je eenmaal zover bent kun je natuurlijk ook ff een nieuwe password er in zetten maar ik weet niet of dat de bedoeling was.

• martijnn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:07
Het was inderdaad de bedoeling om dit even te veranderen. Maar om het te veranderen hoef je toch niet het oude password te weten ?

Mocht je het uit je hoofd weten wat de stappen zijn, dan graag!

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Nee als je het Enable password hebt is het genoeg.

stappen weet ik zo niet precies.

maar volgens mij is het.

ROUTER>Enable

ROUTER#conf t
Enter configuration commands, one per line. End with CNTL/Z.
ROUTER(config)#line vty 0 4
ROUTER(config-line)#password new password

ik heb het niet geprobeerd, ik zit niet met een console kabel verbonden maar zoiets zou het moeten zijn.