“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)
Nee, dat gaat niet.......bart0l0meus schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:34:
Hallo,
Ik zit met een vraag waar meerdere mensen mee zitten.
Ik heb namelijk een autoradio met 4 x 40Watt.
Is het mogelijk om Links van Channel A en B te verbinden? en Recht van Channel A en B?
Zodat ik dus 2 x 80Watt heb?
Misschien met een diode?
“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)
Nee, dat kan alleen met "bridgable" autoversterkers. Mijn pioneer heeft dat. Maar Dat zit wss niet in een autoradio.
DAMN:D
ZO jammer dat ik dan maar de helft van het muziekvermogen kan gebruiken:(
Zo werkt het natuurlijk niet helemaalbart0l0meus schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:50:
DAMN:D
Je kunt een 2x2Watt versterker vinden/kopen die veeeeeeeeeele malen harder klinkt dan jou 2x40watt (zelfs 2x80watt) versterker (en nog veel beter ook........
)
Duik maar eens in de materie, genoeg te vinden op het grote boze internet........
Duik maar eens in de materie, genoeg te vinden op het grote boze internet........
Ook dat werkt zo niet helemaalkaajee schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:23:
Je kunt een 2x2Watt versterker vinden/kopen die veeeeeeeeeele malen harder klinkt dan jou 2x40watt (zelfs 2x80watt) versterker (en nog veel beter ook........)
(tenzij die 2x40 Watt niet echt is)
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Met een transformator kan het wel maar dat is duur, niet praktisch en eigenlijk gewoon een prutsoplossing.
Overigens is het verschil tussen 40 watt en 80 watt maar 3 dB, dat hoor je nauwelijks.
Overigens is het verschil tussen 40 watt en 80 watt maar 3 dB, dat hoor je nauwelijks.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
Nee het kan niet. En, die 4x40 watt radio zal iets van 10/12 watt per kanaal "echt" kunnen leveren. Ik zou daar dus geen waarde aan hechten.
Wise enough to play the fool
Dat was niet echt men vraag en dat weet ik ook wel!kaajee schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:23:
Je kunt een 2x2Watt versterker vinden/kopen die veeeeeeeeeele malen harder klinkt dan jou 2x40watt (zelfs 2x80watt) versterker (en nog veel beter ook........)
Maargoed, helaas, het scheelt idd maar 3dB.
toch bedankt!
Topic mag gesloten worden!
Hoezo zo werkt dat zo niet?Barry|IA schreef op maandag 30 juni 2008 @ 18:04:
[...]
Ook dat werkt zo niet helemaal
(tenzij die 2x40 Watt niet echt is)
Ik zeg alleen maar dat ik een 2x2watt versterkers kán laten horen die harder klinkt dan die 2x40waat auto-versterker. KÁN!
Een 2x2watt klasse A buizenversterker bijvoorbeeld zal veel 'harder' klinken.......
Mjah ik snap alleen niet echt wat de TS opschiet met een klassa A buizenversterker.... het gaat over een auto neem ik aankaajee schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:34:
[...]
Hoezo zo werkt dat zo niet?
Ik zeg alleen maar dat ik een 2x2watt versterkers kán laten horen die harder klinkt dan die 2x40waat auto-versterker. KÁN!
Een 2x2watt klasse A buizenversterker bijvoorbeeld zal veel 'harder' klinken.......
sowiesow is dat 2 watt van die klasse A ook maar relatief, want hoeveel meer moet je er wel niet instoppen voordat je er 2 watt uit krijgt?
Dan klopt het nog steeds niet. Het vermogen van een versterker bepaald samen met de gevoeligheid van de speaker de geluidsdruk. Of je dit vermogen uit een klasse A, A/B, D of T haalt maakt niks uit.kaajee schreef op maandag 30 juni 2008 @ 19:34:
[...]
Hoezo zo werkt dat zo niet?
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Pagina: 1