Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 18:41

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Bestaat er voor particulieren (dus niet zakelijke bellen) een z.g flat feen abbo mobiel bellen? dus niet internet...

Wat ik vindt op google is wel een introductie in Duitsland maar verder geen berichten en ook geen onderzoek daartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:47

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/4068 ? Bedoel je dit?

Google zoekactie die ik heb gebruikt: http://www.google.nl/sear...ee%22+mobiel+bellen&meta=

[ Voor 50% gewijzigd door Falcon op 30-06-2008 16:22 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Nee: via Google ben ik dus terecht gekomen op "E-Plus introduceert onder BASE eerste 'flat fee' voor mobiel bellen .." aangezien je dit artikel alleen kan op vragen door een betaald abbo te nemen.
ben ik dus verder gaan zoeken en kwam bij http://www.base.be/01/MyD...005_BASE_unlimited_nl.pdf
en
http://www.hotfrog.nl/FullPressRelease.aspx?id=1979

maarja dit is allemaal onderling binnen dezelfde provider bellen voor een flat fee.
Wat ik dus wil is naar welke telecom aanbieder (vast en online) dan ook onbeperkt bellen tegen een flat fee. (Wat ik eigelijk wil is onderzoeken of dat mogelijk is, ondernemersplan maken, en samen met een aantal vermogende zaken relaties dit gaan opzetten maar dit terzijde..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als je dit artikel leest van nuzakelijk -> http://www.nuzakelijk.nl/...an-de-mobiele-telefoontik, dan is het zeker interresant om dit te gaan opzetten. Wel hebben ze het hier over het bellen over mobiele internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Falcon schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 08:13:
Als je dit artikel leest van nuzakelijk -> http://www.nuzakelijk.nl/...an-de-mobiele-telefoontik, dan is het zeker interresant om dit te gaan opzetten. Wel hebben ze het hier over het bellen over mobiele internetverbinding.
Ja ik heb het artikel ook gelezen zo als hij de nabije toekomst schets zo zie ik het ook wel. Maar volgens mij moet het kunnen een flat fee via de gsm masten en niet via internet/wifi/wimax achtige applicatie's. Ik heb verhalen gehoord van account/sales/product- managers van een aantal providers dat de tarieven per tik kunstmatig hoog worden gehouden om aan minimaal 40% marge te kunnen komen! Maw wanneer je nu een lagere marge aanhoud, tarief p/tik omlaag bijsteld en onbeperkt. Dan zal mijn inziens aan het eind van de rit meer gaan verdienen dan de 40% marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Dat weet ik niet.. bron? ...

Maar waar ik vooral naar zou kijken is, wat gaat het jou kosten om gebruik te maken van andermans gsmnetwerk? Want even zelf zo'n netwerk opzetten, dat gebeurt niet zomaar.

En mocht je het wel over internetverbinding willen doen, gaat dit niet via de huidige providers. Deze hebben namelijk de meeste poorten dicht zitten waar je mee kunt bellen (skype, etcetra). Als je lef hebt laat een nieuw progje ontwikkelen die over een onbekende poort contact maakt met jouw telecombedrijfserver en dat je daarvandaan flat fee abbo's gaat aanbieden.
Dit houd in dat je klanten ten alle tijden een internetverbinding (zonder datalimiet, dus t-mobile) nodig hebben en daarnaast een flatfee-abbo van jouw bedrijf. Wel handig want ze kunnen het dan ook voor hun vaste telefoon gebruiken ala skype.

1. Via al bestaande GSM netwerken. Netwerkkosten zullen hoog zijn (denk aan hoe debitel gebruik maakt van andere netwerken voor hun klanten) en daarnaast bied je een flatfee abbo aan. Minder winst.
2. Zelf een GSM netwerk neerleggen en flatfee abbo aanbieden. Hele grootte investering en onderhoudkosten zorgen voor een lagere winst.

Ik zou zeggen... laat maar links liggen :D

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon op 01-07-2008 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:02
Falcon schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:48:
Dat weet ik niet.. bron? ...

Maar waar ik vooral naar zou kijken is, wat gaat het jou kosten om gebruik te maken van andermans gsmnetwerk? Want even zelf zo'n netwerk opzetten, dat gebeurt niet zomaar.

En mocht je het wel over internetverbinding willen doen, gaat dit niet via de huidige providers. Deze hebben namelijk de meeste poorten dicht zitten waar je mee kunt bellen (skype, etcetra). Als je lef hebt laat een nieuw progje ontwikkelen die over een onbekende poort contact maakt met jouw telecombedrijfserver en dat je daarvandaan flat fee abbo's gaat aanbieden.
Dit houd in dat je klanten ten alle tijden een internetverbinding (zonder datalimiet, dus t-mobile) nodig hebben en daarnaast een flatfee-abbo van jouw bedrijf. Wel handig want ze kunnen het dan ook voor hun vaste telefoon gebruiken ala skype.

1. Via al bestaande GSM netwerken. Netwerkkosten zullen hoog zijn (denk aan hoe debitel gebruik maakt van andere netwerken voor hun klanten) en daarnaast bied je een flatfee abbo aan. Minder winst.
2. Zelf een GSM netwerk neerleggen en flatfee abbo aanbieden. Hele grootte investering en onderhoudkosten zorgen voor een lagere winst.

Ik zou zeggen... laat maar links liggen :D
Ik heb een keer Fring getest op mijn HTC TC icm een Telfort unlimited data abbo en dat werkte wel, dat wil zeggen, de delay was zo hoog (ik heb Sip en Skype getest) dat je er niks aan hebt maar het werkte wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
Het houdt me toch bezig en ben verder gaan neuzen. Na tweetal telefonische gesprekken met de OPTA (kosten verhaal e.d) en verdere pizza/bier/wijn brain wave sessie te hebben gehouden is nu mijn volgende stap achter komen wat de valkuilen/voordelen/mogelijkheden zijn om als mobile virtual network operator op te gaan treden. Wat het mij zal gaan kosten als ik bandbreedte ga inkopen bij de grote jongens (KPN, Tele2, Vodafone of Vanco?). Hun (of 1) deelgenoot maken van mijn plannen zodat ik minder barricades op mijn weg zal vinden. Vermarkten (doelgroep bepaling, kosten enz..) killer ap ontwikkelen die op elke mobi/pda werkt en die gebruikt maakt van de beschikbare bandbreedte om te bellen, sms, foto's internet enz..

Goh begin nu echt op dreef te komen. Ga maar es bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eGo2K
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 18:49

eGo2K

De vraag .. (zie sig)

jefjef schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:29:
Het houdt me toch bezig en ben verder gaan neuzen. Na tweetal telefonische gesprekken met de OPTA (kosten verhaal e.d) en verdere pizza/bier/wijn brain wave sessie te hebben gehouden is nu mijn volgende stap achter komen wat de valkuilen/voordelen/mogelijkheden zijn om als mobile virtual network operator op te gaan treden. Wat het mij zal gaan kosten als ik bandbreedte ga inkopen bij de grote jongens (KPN, Tele2, Vodafone of Vanco?). Hun (of 1) deelgenoot maken van mijn plannen zodat ik minder barricades op mijn weg zal vinden. Vermarkten (doelgroep bepaling, kosten enz..) killer ap ontwikkelen die op elke mobi/pda werkt en die gebruikt maakt van de beschikbare bandbreedte om te bellen, sms, foto's internet enz..

Goh begin nu echt op dreef te komen. Ga maar es bellen.
Al uitgezocht voor je:

Kosten zo'n 250.000 p/j plus royalty per klant.

... die alle andere vragen overbodig maakt: BIERTJUH?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:08

Kettrick

Rantmeister!

Mogelijk heb je iets aan deze site : http://www.teleena.com/ :)

• jefjef

jefjef

learning by doing

Topicstarter
@eGo2K

Dank, neem aan dat dit de globale kosten zijn

@RoeLz

Ook dank! vanavond doornemen.

Ik ben bang gezien de prijzen oorlog die nu woedt bij de reguliere providers dat dit geen haalbare kaart zal gaan worden. Maar ga toch verder uit zoeken daar ik het zeker wil weten...
Pagina: 1