Dat weet ik niet.. bron? ...
Maar waar ik vooral naar zou kijken is, wat gaat het jou kosten om gebruik te maken van andermans gsmnetwerk? Want even zelf zo'n netwerk opzetten, dat gebeurt niet zomaar.
En mocht je het wel over internetverbinding willen doen, gaat dit niet via de huidige providers. Deze hebben namelijk de meeste poorten dicht zitten waar je mee kunt bellen (skype, etcetra). Als je lef hebt laat een nieuw progje ontwikkelen die over een onbekende poort contact maakt met jouw telecombedrijfserver en dat je daarvandaan flat fee abbo's gaat aanbieden.
Dit houd in dat je klanten ten alle tijden een internetverbinding (zonder datalimiet, dus t-mobile) nodig hebben en daarnaast een flatfee-abbo van jouw bedrijf. Wel handig want ze kunnen het dan ook voor hun vaste telefoon gebruiken ala skype.
1. Via al bestaande GSM netwerken. Netwerkkosten zullen hoog zijn (denk aan hoe debitel gebruik maakt van andere netwerken voor hun klanten) en daarnaast bied je een flatfee abbo aan. Minder winst.
2. Zelf een GSM netwerk neerleggen en flatfee abbo aanbieden. Hele grootte investering en onderhoudkosten zorgen voor een lagere winst.
Ik zou zeggen... laat maar links liggen
[
Voor 3% gewijzigd door
Falcon op 01-07-2008 13:49
]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"