Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VISTA] Ingelogd als administrator maar geen rechten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn power opties wijzigen voor Vista. Nou weet ik dit allemaal wel te vinden en heb ik reeds een pc met Vista de power options gewijzigd. Echter bij de andere pc krijg ik een melding te zien dat ik geen rechten heb om bepaalde opties te wijzigen (zoals het aanzetten van sleep na een bepaalde tijd). UAC heb ik lang geleden uitgeschakeld en volgens mijn inlog account behoort tot de admin group. Anyway, daarna de built-in administrator account maar aangezet en vervolgens ingelogd met dit account. Krijg ik wederom dezelfde melding. Iemand een idee waarom ik, ingelogd met de built-in administrator account, nog steeds geen rechten heb om de power options te kunnen wijzigen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De Administrator in Vista is tegenwoordig administrator-af totdat (via UAC) de gevraagde security tokens ook toegevoegd worden.
Wat gebeurt er als je vanuit een elevated commandprompt (cmd As Administrator) met de commandline powercfg utility wijzigingen doorvoert?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Bepaalde commando's werken maar als ik de sleep timeout wil activeren
(powercfg -setacvalueindex 8c5e7fda-e8bf-4a96-9a85-a6e23a8c635c 238c9fa8-0aad-41ed-83f4-97be242c8f20 29f6c1db-86da-48c5-9fdb-f2b67b1f44da 0)

Dan krijg ik de volgende response:
"Group policy override settings exist for this power scheme or power setting."

Blijkbaar mag ik met mijn administrator account niet zijn eigen power options aanpassen :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Duidelijk toch? :)
Er is een group policy van kracht (en dat geldt voor alle lokale accounts) die jouw gewenste instellingen overruled.
Of een stuk software die die bewuste settings als registry entries heeft aangemaakt.

Dat komt vaker voor bij laptops, waarbij door de leverancier bepaalde 'powersaving' tools worden geïnstalleerd - Acer heeft daar bijvoorbeeld nog wel eens een handje van.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device