Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] NTLDR is missing

Pagina: 1
Acties:

• jeetn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo,

Sinds gisteren kan ik mijn laptop niet meer opstarten. Ik kreeg volgende melding:

code:
1
2
3
Windows kan niet worden gestart omda het volgende bestand ontbreekt of beschadigd is:
<windows-hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Installeer dit bestand opnieuw

Na te zoeken op google zag ik dat dit kon worden opgelost door het commando fixboot uit te voeren.

Echter nadat ik dat commando had uitgevoerd en opnieuw opstart kreeg ik deze melding:

code:
1
2
NTLDRS is missing
Press any key to restart

Ik heb al geprobeerd om het bestand NTLDR en ntdetect.com te kopieren van de cd naar c:\

Heb ook al fixboot en fixmbr geprobeerd, maar ik blijf telkens dezelfde melding krijgen...

Iemand die weet hoe je dit moet oplossen?

Mijn laptop is een Acer Aspire 5684 met Intel Core Duo Processor T5600 (1,83GHz) en 2GB ram

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hier is wel wat te vinden

Helaas een probleem wat vaker voorkomt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vaak 'n probleem met de harddisk. Probeer 'ns 'n chkdsk /f uit te voeren vanaf 'n PE-disk o.i.d.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• jeetn
Mss nog handige info:

Als ik in de recovery kom dan sta ik op:

c:\

Voer ik hier dir uit dan zie ik enkel deze info:

Bootex.log
ntldr
ntdetect.com

Der is serieus iets fout...

Als ik chkdsk /r doe in de recovery krijg ik de melding:

code:
1
Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

@magic_nl: mss zeer domme vraag, maar wat is een PE disk?

• Meijuh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-03 21:08
Kopieer vanaf de windows cd uit de map i386 de volgende twee bestanden:
Ntldr
Ntdetect.com

en plaats deze in de partitie van je harde schijf waarvan windows normaal boot ( waarschijnlijk C:\)

Maak nu een bestand boot.ini met daarin de volgende tekst:
code:
1
2
3
4
5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Je moet wel even goed opletten of partition(1) ook verwijst naar de goede partitie, waarschijnlijk heeft je laptop meerdere partities, waarschijnlijk is C = 1, D = 2 etc.

Succes, je kunt trouwens het beste opstarten van de windows CD en dan op R drukken.

edit: Professional vervangen door Home als je Windows XP Home hebt natuurlijk

[ Voor 10% gewijzigd door Meijuh op 30-06-2008 16:56 ]

Asus EN8800GTS, Asus P5E, Intel E8400, 2x500gb Spinpoint (raid0), Zalman HP 600 watt, cnps 9500 led, creative xfi music, 4x1gb hyperX PC2 8500

• jeetn
Ik kan het bestand boot.ini niet aanmaken in die recovery.

Geprobeerd met "edit" en met "copy con", maar kan geen bestand aanmaken... Ook gekeken om het bestand op stick te zetten en dan proberen om zo het bestand te kopieren, maar lukt ook niet...

Hoe moet ik het dan doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

bootcfg /rebuild intikken in de recoveryconsole en de aanwijzingen volgen :)

Maar als je disk het dreigt te begeven zou ik eerst een backup maken van je bestanden voordat je iets anders gaat doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jeetn
Dat is net het probleem...

Als ik in die recovery het commando dir ingeef, dan wordt niets gevonden... Enkel de bestanden die ik van die cd heb gekopieerd naar de C map...

Volgens mij is die info zo te zien al weg... Kan er toch niets van lezen...

Als ik die bootcfg /rebuild uitvoer krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Controleren van alle schijven op Windows-installaties.

Een ogenblik geduld, dit neemt enige tijd in beslag...

Fout: kan de schijven niet controleren op installaties van Windows. Deze
fout wordt mogelijk veroorzaakt door een beschadigd bestandssysteem dat 
controle door Bootcfg verhindert. Gebruik chkdsk als u schijffouten wilt opsporen.

Let op: deze bewerking dient te worden voltooid om de opdrachten /add of
 /rebuild te kunnen gebruiken.

Ik doe dan chkdsk /p (om controle te doen ook ofzo):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Het serienummer van het volume is 0000-0000

het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.

10344 kB totale schijfruimte.
7040 kB beschikbaar.

4096 bytes per cluster
2586 clusters in totaal op schijf.
1760 beschikbare clusters op schijf.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

www.nu2.nu/bartpe < daarmee kun je met een normale XP CD je eigen rescue CD maken.
Dan kun je van daaraf booten en diskchecks doen (en als de disk nog benaderbaar is je spullen recoveren).

De Recovery console start normaal gesproken in \Windows, dat de RC daar niet in start en je vanaf de root van je schijf ook geen Windows map ziet betekent in ieder geval niet veel goeds.

Vergeet die fixboot/bootcfg/kopie-acties maar even.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 30-06-2008 19:39 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jeetn
Die link werkt niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even "bartpe" verwijderen en opnieuw proberen? Of kijk even op http://www.nu2.nu/bootablecd/

No offence maar ietsjes harder nadenken om een CD te vinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Joran

<3 natalee

Ik denk dat je filesystem gewoon kaduuk is, maar je bootsector niet? Gebruik eens een diagnostic tool van je HD-maker.

Overigens denk ik ook dat de bestanden die je wel ziet als je in recoverymode van je cd zit de bestanden zijn die op de ramdisk terecht komen die Windows aanmaakt om de recoveryshell op te starten.

Probeer ook eens een linux-livecd en kijk of je je harde schijfje kan lezen.

Send me your gameboys

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

jeetn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:28:
Der is serieus iets fout...

Als ik chkdsk /r doe in de recovery krijg ik de melding:

code:
1
Het volume lijkt een of meer onherstelbare problemen te hebben.
Zoals ik al zei... harddisk die overleden is.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met hardware te maken, en zeker niets met processors, moederborden of geheugen. Er wordt niets gezegd over hardware. Dit topic staat duidelijk op de verkeerde plek.

Move PMG -> WOS

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Om zekerheid te hebben over de staat van die schijf (en eventueel data over te pompen naar een andere schijf) kan je eens een linux bootdisk proberen (ubuntu of knoppix of iets gelijkaardigs) en zien of je daar de schijf aan de praat krijgt.

• jeetn
Ik heb zonet met bartPE de computer opgestart. Ik heb daar Total Commander opgestart.

Wanneer ik kijk naar mijn C schijf dan zie ik enkel de bestanden die ik van mijn cd daar naar toe heb gekopieerd...

Die schijf is dus naar de knoppen? Data kan er dus niet meer worden van afgehaald?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt eraan wat je allemaal hebt geprobeerd uit de resultaten van het [search=data recovery harddisk] :)

Maar goed, we gaan er hier op GoT wel een beetje vanuit dat enige zelfredzaamheid aanwezig is.
Een goed beginpunt is zoals gebruikelijk de diverse FAQs van de forumonderdelen waar je je topic opent, en de lokale versie van het forumbeleid (hier is dat Windows Clients - Policy ).

Nu ben je dit keer je topic begonnen in Processors, Mobo's & Geheugen en ook daar vind je in PMG Beleid al een boel nuttige tips en links terug waar je mee aan de slag kan.

Als Windows Clients topic is er echter weinig overlevingskans mogelijk als de oorzaak inmiddels bekend is (disk corruptie).
Je kan nog proberen de data te recoveren met chkdisk en een data-recovery programma, maar dan nog heb je geen enkele garantie.

Desnoods maak je voordat je begint een disk image van je HDD - dan 'mag' je fouten maken

[ Voor 81% gewijzigd door alt-92 op 01-07-2008 17:50 ]

• jeetn
Hoe moet ik dan dat programma gaan installeren op die laptop? Ik kan daar niets opzetten...

Ik zie enkel de cd, de d-schijf, c-schijf en een b-schijf...

Kan ik dan toch niets gaan doen?

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
jeetn schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 18:08:
Hoe moet ik dan dat programma gaan installeren op die laptop? Ik kan daar niets opzetten...

Ik zie enkel de cd, de d-schijf, c-schijf en een b-schijf...

Kan ik dan toch niets gaan doen?
De schijf eruit halen :)

En ja, dan zul je een converter nodig hebben.

• jeetn
Mja, das al te voor mij...

Zal wel zeggen aan mijn broer dat em keer naar een winkel moet gaan... Kunnen zij ervoor kijken...

Toch bedankt voor jullie antwoorden :)
Pagina: 1