Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:35
Tot afgelopen zaterdag had ik een iMac en een Time Capsule. De back-ups verliepen zonder problemen automagisch via Time Machine (zowel met draad als zonder draad).

Die iMac heb ik verkocht, omdat ik een MacBook Pro wilde. Deze heb ik zondag gekocht en ik ben er erg blij mee. De Time Capsule heb ik gehouden, dus ik wilde de MacBook Pro ook via Time Machine hierop laten back-uppen.

Aangezien de MacBook Pro een mobiel apparaat is wilde ik die draadloos doen, maar toen ik de initiële backup startte, bleek dat enorm traag te gaan. Ik zat twee verdiepingen bij de Time Capsule vandaan, dus in eerste instantie vond ik dit niet zo vreemd, maar zelfs toen ik dichter bij ging zitten, werd het niet beter.

Dus maar even een netwerkkabel uit de kast gepakt, draadje aangesloten, Airport uitgeschakeld op de MacBook Pro en opnieuw geprobeerd (ditmaal op 1Gbit). Dat blijkt nu echter ook niet te helpen. 8)7

De back-up is zo'n 30GB en na een uur of anderhalf was er nog geen 5GB overgezet!

Het gekke is dat bestanden kopieren van en naar de Time Capsule (handmatig dus, zonder Time Machine) wel snel gaat (40GB in 40 minuten).

Na wat zoekwerk (o.a. op de Apple discussiefora) ben ik er achter dat er meer mensen zijn met dit probleem. Wat ik echter nog niet heb kunnen vinden, is een werkende oplossing. Dus vandaar mijn post hier op GoT, waar voor de meeste problemen wel iemand te vinden is met een oplossing. 8)

edit:
Voor de search

Ik de initiële backup nogmaals geprobeerd via Gbit. Nu ging de hele back-up in twee uur. Sommige stukken waren ontzettend traag, maar sommige stukken gingen dan weer heel snel (of eigenlijk normale snelheid). Het tussendoor back-uppen gaat wireless gelukkig wel redelijk. Ik houd het hier dus bij.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 01-07-2008 10:33 ]

Als je iets doet, doe het dan goed.