Toon posts:

Ervaringen GUIDION?

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik overweeg een abonnement op de service van GUIDION (http://www.guidion.nl) te nemen. GUIDION is een bedrijf dat helpt bij het oplossen van allerlei computerproblemen voor een tarief van 15 euro per kwartier.

Zelf weet ik best veel van computers af maar het is altijd handig om iemand achter je te hebben staan waarvan je zeker weet dat het probleem opgelost wordt.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Ik heb geen ervaring met dit bedrijf of soort gelijke bedrijven.

Maar hoe vaak heb jij last van problemen die jij niet hebt kunnen oplossen? Zodra je de meeste problemen goed zelf kan oplossen is het volgens mij altijd nog goedkoper en handiger om incidentieel iemand te laten komen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat tweakers.net niet de juiste plek is om dit te vragen. Vrijwel iedereen hier heeft meer dan voldoende verstand van PC's om problemen zelf op te lossen. En anders komen mensen er wel uit met een topic hier met hulp van anderen.

De vraag is idd hoevaak denk ik dit nodig te hebben ? Als je er echt niet uit komt kan je de PC altijd nog naar een PC winkel in de buurt brengen.

Verder lijkt mij 5,95 of meer per maand betalen voor iets dat je misschien niet gaat gebruiken erg veel geld. Als je een probleem hebt met je PC en je maakt hier op tweakers een goed topic met veel info dan komt daar bijna altijd wel een oplossing uit. Kost je verder niets behalve wat van je eigen tijd en voldoende inzet.

[ Voor 30% gewijzigd door PilatuS op 30-06-2008 15:56 ]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 23:41

Ardana

Mens

Klinkt bijna als advertentie.... ik krijg van die site niet echt het gevoel dat ze precies weten waar ze 't over hebben, meer dat ze goed in staat zijn om de huis-tuin-en-keuken problemen op te lossen. En 'n beetje tweaker kan dat ook best zelf wel, toch?

Zoals je al zegt, je weet best wel wat van pc's, dus waarom dan 'n abbo nemen?

Tevens mis ik de garanties. Meesta, als ik 'n keer iets heb met m'n pc, is 't iets waar de gemiddelde tweaker ook niet of nauwelijks uitkomt (of iets wat ik zelf ook binnen 5 minuten kan oplossen, maar dan vind ik 't geen probleem). Ik ben met een van die problemen al 'ns naar 'n gerenomeerd reparatiebedrijf geweest, maar die hebben niet eens iets kunnen vinden, laat staan dat ze 't hebben kunnen oplossen. Daarvoor hoefde ik niets te betalen. Ik heb niet het idee dat deze site daarmee wel had kunnen helpen, laat staan dat, als ze niet hadden kunnen helpen, ik niet had hoeven betalen.
Tevens zitten hun algemene voorwaarden erg slecht in elkaar, zo wordt in art. 5 gerefereerd naar art. 3.5 waarbij art. 3 niet eens in leden onderverdeeld is, er waarschijnlijk helemaal geen lid 5 is (beetje afhankelijk van je telling) laat staan dat deze referentie ook nog ergens op slaat. Idem met art. 6. Bovendien proberen ze iedere aansprakelijkheid al bij voorbaad uit te sluiten en staan er andere "grijze" artikelen in.

Ze mogen dan wel 't logo van Xs4All voeren, maar dat wil nog niet zeggen dat ik vertrouwen in hen heb, net zo min als ik dat in de MediaMarkt heb.

Nee, geef mij dan maar garantie ipv service, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

[ Voor 25% gewijzigd door Ardana op 30-06-2008 19:43 ]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit hoort niet echt thuis hier in het Shopping Forum. Een computer helpdesk/service dienstverlener is nou niet echt een Shop te noemen. Aangezien er verder op GoT niet echt een geschikte plek is (waar de topic starter toegang toe heeft) gaat dit topic op slot.

Tip voor de topic starter: kijk eens op het wereldwijde web rond, als het een serieus bedrijf is, dan zijn er vast ook wel wat mensen te vinden die hun ervaringen ergens hebben neergekalkt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Dit topic is gesloten.