Toon posts:

Mijn AMD is stiekem een kookplaat

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week een AMDtje gekocht. Een 1000Mhz dondervogeltje. Ik heb er een paar hier getest en gemiddeld werden ze allemaal 40 graden Max. En dat vondt ik wel fijn. Nu heb ik mijn amdtje opgezet en met het koetje op de achtergrond (3,5 Mkeys/sec :P ) wordt die bij mij 60-63 graden volgens motherboard monitor en de bios. Nu moet ik wel zeggen dat mijn mobo een gigabyte 7ZX is en waar ik mee heb getest een MSI K7T pro2a is.Zou daar het verschil zijn of heb ik gewoon een bagger proc.

mzzl

• TricTrac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 15:07

TricTrac

=;-)

Zo vreemd is dat niet... Ik neem aan dat je een standaard cooler hebt die er bij geleverd word?
Mijn tb800 werd 53 graden voordat ik een alpha had en hem had overclocked. Met die alpha werd hij ineens 33 C... vrij groot verschil dus.

Die coolers die erbij geleverd worden zijn echt brak.
Maar geen paniek. Die dingen kunnen 90 graden ook nog aan.... D'r is er zelfs 1 geweest hier die 'm door een defecte fan ineens op 118 had... proc.. heeft het naar zijn zeggen overleeft :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
Zijn coolermasters aardige fans voor een Tbird? 't is er eentje van 43 piek.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

als die cooler gewoon normaal is bevestigd hoort hij ECHT NIET hoger dan 50 graden te komen...... :'(

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

http://www.bytecom.nl/html/support/coolers/5d21b3.htm

dezuh ga ikkuh kopuh voor m'n dondervogeltje 900...

moet toch wel voldoende zijn..

http://www.venemacomputers.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er hier op het werke een paar getest met een Golden Orb. Dingen werden absoluut niet warmer als 43 graden. Ook niet met de cooler master. En dan heb ik het over echt afzeiken. Burn in test, 3dmarks 2000 op looping, 10 mp3tjes tegelijk draaien, 10 mpeg filmpjes, en dan daarover RC5 met priotiteit 9. En dan niet warmer worden als 43 graden met gesloten kast. Bij mij thuis koelr nog eens opnieuw gemonteerd en ding voorzien van verse koelpaste, maar mocht niet baten. Ik denk toch echt dat er iets mis is. Hoe meet een MSI K7Tpro2a eigenlijk de temperatuur. Mijn gigabyte meet het met behulp van een sensor onder de proc. Ligt het dar miesschien aan. Maar aan de andere kant, het orbje wat ik erop heb wordt ook snik warm, en de Cooler maaster wordt ook zo bloed heet. Zou het dan toch aan de proc liggen?

Mzzl

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 20 februari 2001 10:40 schreef The - DDD het volgende:
Zijn coolermasters aardige fans voor een Tbird? 't is er eentje van 43 piek.
Yup, heb er ook en die is stil.

Let wel op dat ze voor overklokken wat minder geschikt zijn.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Als je het zeker wil weten zit er maar 1 ding op: test het onder dezelfde omstandigheden. D.i.: ram die andere proc ook in hetzelfde mobo als jij hebt.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 11:34 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Yup, heb er ook en die is stil.

Let wel op dat ze voor overklokken wat minder geschikt zijn.
En de coolermaster extra groot?

Verwijderd

Ruilen? mijn gasfornuis ging gister kapot!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de amd vervangen door een ander en die wordt maar 40 graden. heb het kreng overgeklokt op 1120Mhz en ding is 43 graden met wat extra koeling dan wel. En super stabiel. Dus lag toch aan de proc, die gisteren een punt van 70 graden bereikte.
Bedankt voor de reacties.

mzzl

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Mijn rotzooitje wordt niet warmer dan
42 graden stressed. Heb gewoon een coolermaster erop. :):)

Draait perfect.

Verwijderd

Mclain,
Ik denk niet dat het een goed idee is om socket 370 koelers op een Thunderbird te zetten.

Afgezien daarvan, geloof ik het gewoon niet. Een TB1000 met een golden ORB erop loopt vast door oververhitting. Leuk voor een P3 e.d. ..maar niet voor AMD.

De Thermische waarde van dat ding is 0,98. Controleer het maar bij Thermal Take zelf. Dat betekent dat een TB1000 die dus 50 watt hitte maakt, dus bijna 50 graden boven de omgevings temp. komt

Wordt'ie dus 20+50=70 graden op zijn minst.
.. 43 graden stressed .. dream on .....

werkte jij niet bij Paradigit..??

Golden Orb For INTEL FC-PGA370 COPPERMINE CPU 600MHZ- 1GHZ

P/N FC0370
Application Intel Socket 370 (FC-PGA) upto 1.2 GHz
Dimensions 69dia x 45 mm tall
Clip Type TCS01 Twist on Clip
Fan Size 43x25mm 3-Wire
Rated Voltage (V) 12 volt
Noise Level(dBA) 26 dBA
Air Volume (CFM) 20 CFM
Rated Speed(RPM) 4500 RPM
Bearing System BALL BEARING
Interface Material Dow Corning 340 Grease
Heat Sink Material Aluminum 6030
Fan Safety UL/CE/CSA
Thermal Resistance Therta ja=0.98c/w

Verwijderd

Topicstarter
Die golden orbs wat wij hebben zijn voor AMD Procs. Zijn precies hetzelfde als golden orbs, maar hebben een andere naam. VOlgens mij heten ze spire coolers. In ieder geval. ik heb het getest met zowel een spire en een Cooler master. Beide overgeklokt en gekeken hoe warm het werd. Daarna de extra koeling aan gezet en gekeken wat het effect was. De extra koeling bestond uit een ventilator die aan de zijkant van het koellischaam lucht erdoor heen blaast. Bij de cooler master kreeg ik de volgende waarden:
Standard: 53 Graden
Extra koeling: 51 Graden
Golden Orb of spire: 53-55 Graden
Extra koeling: 43 graden

Dus ik heb meteen met een glimlach mijn die Spier/orb erop gezet en gaan met de banaan. Helaas id het moederbord niet ideaal om te overklokken, maar van 1000 naar 1120 is al een begin.

Mzzl

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op dinsdag 20 februari 2001 12:00 schreef UltraDEV het volgende:

[..]

En de coolermaster extra groot?
Heb de grootste :), lekkah stil :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Neem nooit een Coolermaster voor je Tb 1000+
ik heb een 1Ghz met een coolermaser en wat denk je jaja hij wordt hot:(hot:(HOT stress 70 graden!!!
ik wacht op mijn grobalwin Fop38 (jaja het is windmolen moet ook) hoe cooler hoe beter;)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Jaah; ongeveer hetzelfde resultaat hier met een Spire cooler, 53C max, 48 idle.
Hij loopt nu van 750(1,7v)@954(1,85v) en verder dan dat wil 'iets' niet:(
Ik ben trouwens errrrrug benieuwd naar de prestaties van de nieuwste Spite.nl koelers!! Ze hebben nu ook coper in die bakkies verwerkt*D

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59

Illusion

(the art of)

sorry dat ik het zeg, maar die coolermaster DP5-6h51 van mij laat mijn TB1000@1136 grazen (volgens AMD cpuinfo) met het koetje op de achtergrond gedurende 4 uur 52graden :)
niet gek voor een coolermaster toch???

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Verwijderd

En weer gepost in het verkeerde forum .. :(

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 23:10 schreef Mclain het volgende: VOlgens mij heten ze spire coolers.
....Golden Orb of spire: 53-55 Graden
Extra koeling: 43 graden

Mzzl
O vandaar. Noem het dan geen Golden Orb s.v.p. , en zeg dan niet dattie 43 wordt, hij wordt 55 graden. Dat is dus een Spire 17B3 die voor AMD tot 800 Mhz geschikt is.

Als ik een 12cm fan met 130 cfm tegen mijn koeler zet wordt'ie ook 20 graden kouder :)

En HplDsk heeft gelijk, dit moet in het culinaire forum staan..

Uhh OOPS Diehard Overclocking bedoel ik !! :+

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
AMD moet maar eens wat aan die #$%^&*@ warmte gaan doen.
Intel kan het ook, waarom AMD niet !? :?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik het mis, maar volgens mij hoort dit echt niet bij "Die hard Overclocking". Als je namelijk terug leest naar de eerste post, dan is de vraag of iemand mij kan vertellen of het door de verschillene boards komt of dat ik een bagger proc had, omdat die zo warm werdt. En mijn excuses dat ik een Spire Golden Orb noemde. Ik had niet gekeken op de verpakking, maar zag eruit als een orb, vandaar. Heb de Spire nog eens opieuw gemonteerd met nieuwe koelpasta en het ding wordt nu zonder extra koeling niet warmer als 48 graden. Met extra koeling is die ongeveer 40. Die cooler master daarintegen wordt gewoon 50+ graden wat ik ook ermee doe. En nog iets, die Spire Orbs zijn voor procs tot 1 GHz. Staat gewoon op het doosje, en ik vindt dat die beter is dan de Master Cooler die geschikt is tot 1,2 GHz. Maar ja, het ding loopt nu een beetje soepeltjes, maar we wachten af totdat het abit boarje binnen komt. Dan wordt het pas echt leuk.

Mzzl

Verwijderd

Mazzel :)

Verwijderd

Mijn Dondervogel is idle 27 celcius en onder belasting kan dat oplopen tot 40 graden. Warmer heb ik hem nog niet gehad. Dit bij een systeemtemp. van 21 graadjes. Mijn oplossing was CoolerMaster Copper Heavy Duty erin, scheelde een hoop graadjes en dat voor maar 59 piekies. Mischien dat het voor jouw ook werkt. :)

Verwijderd

mijn tbje 1000@1250 loopt met mijn coolermaster echt niet warmer dan 55 hoor ik heb hem wel in een atx bigtower zitten mischien helpt dat ook wel wat qua temperatuur als je natuurlijk een kleine kast hebt met weinig airflow wordt zoiets snel te warm ......denk ik ...maar ja wie ben ik ???
Pagina: 1