Ik woon in een huis waarvan bijna alle stopcontacten ongeaard zijn (m.u.v. badkamer en keuken). In een van deze ongeaarde stopcontacten zit mijn gloednieuwe computer. Nu merk ik dat als deze computer aanstaat de computerbehuizing tintelt (staat dus eigenlijk onder stroom). Als je hem aanraakt krijg je als het ware piepkleine schokjes. Kan hierdoor mijn computer of voeding sneuvelen?
Binnenkort komt er zowiezo een electricien kijken, maar ik wil even op voorhand weten of mijn electrische apparaten (met name mijn nieuwe PC) hier schade aan lijden. Of misschien wel brand kan ontstaan?
Ik weet niet of het komt door ontbreken van aarding, óf dat het een aardlus of inductiespanning o.i.d. is. Dat mag de electricien uitzoeken.
Binnenkort komt er zowiezo een electricien kijken, maar ik wil even op voorhand weten of mijn electrische apparaten (met name mijn nieuwe PC) hier schade aan lijden. Of misschien wel brand kan ontstaan?
Ik weet niet of het komt door ontbreken van aarding, óf dat het een aardlus of inductiespanning o.i.d. is. Dat mag de electricien uitzoeken.