Canon vult hiaat in lenzengamma met 18-200mm-model

Pagina: 1
Acties:

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Opzich een goed artikel maar wat me eigenlijk opvalt is dat er qua concurrentie alleen maar over de 18-200 van Nikon wordt gerept terwijl oa. ook Pentax en Sony een 18-200/18-250 in het assortiment hebben. Misschien handig om dat ook onder de aandacht te brengen :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Verwijderd

Nu is Nikon natuurlijk wel de grote concurrent van Canon, terwijl Pentax en Sony vooralsnog een niche markt innemen wat betreft DSLR's....

Als je andere lenzen onder de aandacht wil brengen, dan zou ik eerder denken aan de 18-200 van Sigma en Tamron die op de Canon camera's passen. En vooral natuurlijk de 18-200 OS van Sigma, die de directe concurrent is van wat Canon nu op het markt gaat brengen.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 20:44:
Nu is Nikon natuurlijk wel de grote concurrent van Canon, terwijl Pentax en Sony vooralsnog een niche markt innemen wat betreft DSLR's....

Als je andere lenzen onder de aandacht wil brengen, dan zou ik eerder denken aan de 18-200 van Sigma en Tamron die op de Canon camera's passen. En vooral natuurlijk de 18-200 OS van Sigma, die de directe concurrent is van wat Canon nu op het markt gaat brengen.
Juist nu beginnen de andere merken van het C&N aandeel af te schnabbelen. Op FGA(FGA maar even als maatstaf nemend) is er imho echt wel een groot genoeg aandeel aan niet C&N-ers om ook deze merken te vermelden.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Aan de 18-200 van Sigma wordt aan het eind van het artikel gerefereerd, en ik zou verwachten dat daarmee ook Pentax en Sony bediend kunnen worden. Opvallend genoeg is echter (voor zover ik kan zien) alleen Sigma's non-OS-versie van de 18-200 in een Sony/Minolta- en een Pentax-uitvoering verkrijgbaar. Toch is Nikon een dermate belangrijke concurrent dat ik de gekozen formulering aanvaardbaar vindt.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.