Toon posts:

fingerprint systeem kapot.. moederbord vervangen??

Pagina: 1
Acties:
  • 731 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag;
Ik heb een NEC Versa P550 (notebook) en mijn fingerprintsysteem is kapot.. dwz.. ik heb 3 jaar probleemloos met m'n rechterwijsvinger op kunnen starten, maar van de ene op de andere dag wordt er niet meer naar mijn wijsvinger gevraagd maar naar een wachtwoord dat ik niet heb..
Nu vraag ik me af of ik dit probleem op kan lossen door het moederbord te vervangen.
Ik heb NEC gebeld en die doen geen reparaties die buiten de garantie vallen (zoals deze..) en ik wil dus eerst even zeker weten of dit gaat werken voordat ik onderdelen bestel

HELP MIJ! (:

Verwijderd

Het wachtwoord heb je ooit "zelf" ingevuld toen je je fingerprint instelde. Google maar eerst eens op dit probleem... ik vond er genoeg oplossingen voor ;)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wees eens wat duidelijker. Waar krijg je die prompt? In het BIOS of in OS? Als het het eerste is, kun je proberen of een BIOS reset werkt. Bij de tweede een herinstall (gegevens backuppen d.m.v. een Linux Live CD).

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 30-06-2008 14:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe.. zou je me dan kunnen helpen, want ik vind bijzonder weinig... :/

Verwijderd

Topicstarter
BIOS reset werkt niet..

ik heb al een reboot cd geprobeerd.. maar het lukt hem nieteens om op te starten vanaf een cd.. :S

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Na de biosreset je bios instellen dat hij eerst vanaf cd probeert te booten, dan pas vanaf HD lijkt me een goed begin.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Die fingerprint prompt krijg je toch pas wanneer windows al geladen is? Kun je niet tweemaal op ctrl-alt-del drukken in het loginscherm, zodat je gewoon op de ouderwetse wijze (user+wachtwoord) kunt inloggen? En waarom heb je het wachtwoord niet? De systemen die ik ken, hebben namelijk een fingerprint met als back-up een zelf in te stellen wachtwoord.

edit: als je het Windows wachtwoord niet meer weet, mogen wij je daar helaas niet mee verder helpen. Het is te resetten met speciale tools, maar meer zeg ik er niet over.

[ Voor 44% gewijzigd door Janssen op 30-06-2008 15:15 ]

Verwijderd

Janssen schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:08:
Die fingerprint prompt krijg je toch pas wanneer windows al geladen is? Kun je niet tweemaal op ctrl-alt-del drukken in het loginscherm, zodat je gewoon op de ouderwetse wijze (user+wachtwoord) kunt inloggen? En waarom heb je het wachtwoord niet? De systemen die ik ken, hebben een fingerprint met als back-up een zelf in te stellen wachtwoord.
Dit was wat ik ook al aan gaf. Ik denk dat de ts die niet meer weet. In de documentatie van de laptop staat echt wel iets over het recoveren van een inlog.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:12:
[...]

Dit was wat ik ook al aan gaf. Ik denk dat de ts die niet meer weet. In de documentatie van de laptop staat echt wel iets over het recoveren van een inlog.
Juich nooit te vroeg, bij een thinkpad active secrurity system kan je je hele moederbord weggooien vanwege dat de wachtworoden op een chip worden gezet die op het moederbord bevind :).

Verwijderd

Termi schreef op maandag 30 juni 2008 @ 15:15:
[...]

Juich nooit te vroeg, bij een thinkpad active secrurity system kan je je hele moederbord weggooien vanwege dat de wachtworoden op een chip worden gezet die op het moederbord bevind :).
Hier was ik al bang voor ;) (toen ik mijn post plaatste schoot het mij te binnen ). Ik heb zelf ook meerdere thinkpad's gehad en idd die zitten pot dicht. De laptop van de ts daarintegen heeft deze chip niet.

Verwijderd

Topicstarter
maar door het vervangen van het moederbord is het probleem hoe dan ook opgelost?

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:30
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 16:27:
maar door het vervangen van het moederbord is het probleem hoe dan ook opgelost?
Dat is zo zeker nog niet kan de fingerprint reader niet defect zijn, en is deze te vervangen of zit deze op het moederbord gesoldeerd.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of die op het moederbord vast zit gesoldeerd.
ik weet wel dat ik al een keer opnieuw windows heb geinstalleerd, en dat dit geen effect had op m'n fingerprint systeem.
daarom begin ik zo over m'n moederbord eigenlijk... ik vraag me gewoon af of dit wachtwoord is opgeslagen op het moederbord of ergens anders.

edit: er wordt trouwens al om m'n fingerprint(wachtwoord) gevraagd voordat windows opgestart wordt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2008 12:40 ]

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Niet om lullig te doen maar je zegt dat je notebook 3 jaar oud is. Ik denk dat een nieuw moederbord (als je het al kunt vinden) vrij kostbaar is. Ik zou ook eens overwegen om gewoon een nieuwe notebook te kopen ;)

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-05 21:13

Dani86

AeroGeek

Kan je hem niet gewoon recoveren dmv CD of F12?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT helpt Tweakers die zichzelf helpen. Helaas lijkt je dat hier niet bepaald te doen. Je begint over een moederbord zonder andere mogelijkheden uitgesloten te hebben en zonder die keuze duidelijk te onderbouwen. Je lijkt niet zelf op zoek gegaan te zijn, of als je dat wel gedaan hebt, meld je niet waar je zocht, op welke termen, wat je *wel* vond en hoe je toen verder zocht.

Kortom, deze topicstart voldoet niet aan de eisen die we stellen qua eigen inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.