Win TS2008:hide Network in explorer

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:01

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Situatie: Windows 2008 terminal server met powerfuse 2008 SR2. Gebruiker logt in met in de environment de settings om gelijk powerfuse op te starten. Alle windows policies zijn gezet als No computers near me. No network etc. In Powerfuse is de optie tijdelijk aangezet no control panel, no printers , no network. Als de normale gebruiker vervolgens explorer opstart zie daar het icoontje Network. Dubbelklikt de gebruiker hier vervolgens op krijg je opeens add printer , search active directory tabs erbij in je menubar en je browst het hele netwerk.
Er ligt al een ticket bij Res Powerfuse maar ook zij komen er niet echt uit. Ze hebben het scenario nagebouwd en krijgen het Network ook niet weg. Iemand hier misschien suggesties waar ik nog kan kijken?

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 14:34

BFS

Rude awakening

Misschien een simpele gedachte maar wellicht kun je wat met de registersleutel (Moet je die alleen nog even achterhalen)? Zo kun je in ieder geval testen... En werkt het bij het gebruik van Windows GPO's wel?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Bij kale RDP Desktop met alle gpo's van kracht werkt het ook niet. met gpresult /v en rsop etc zie je dat alle policies netjes door gevoerd worden.

[ Voor 38% gewijzigd door mutsje op 30-06-2008 15:46 ]

• Tylen
  • Laatst online: 14:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Gebruik je de adm van server 2008? Of gebruik je andere?

En zet je de gpo op de ou van de server of op de ou van de user? En heb je loopback processing aan/uit/merge/replace?

Kijk dus eerst of je zonder powerfuse de policy wel werkend krijgt. Toevallig zit ik hier met server 2008 op me laptop te werken en heb getest en bij mij werkt het wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Tylen schreef op maandag 30 juni 2008 @ 23:13:
Gebruik je de adm van server 2008? Of gebruik je andere?

En zet je de gpo op de ou van de server of op de ou van de user? En heb je loopback processing aan/uit/merge/replace?

Kijk dus eerst of je zonder powerfuse de policy wel werkend krijgt. Toevallig zit ik hier met server 2008 op me laptop te werken en heb getest en bij mij werkt het wel.
Welke policies stel jij in want ik zit op een 2008 server en krijg Network in explorer.exe nog steeds niet weg. En inderdaad het is een merge policy met loopback enabled zoals normaal is bij terminal server. Ik gebruik de admx templates van 2008.

• Tylen
  • Laatst online: 14:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

mutsje schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:34:
[...]

Welke policies stel jij in want ik zit op een 2008 server en krijg Network in explorer.exe nog steeds niet weg. En inderdaad het is een merge policy met loopback enabled zoals normaal is bij terminal server. Ik gebruik de admx templates van 2008.
Nee is niet normaal. Stel je loopback in op replace, omdat je niet wilt dat hij policies gaat samen voegen van je user ou en je terminal server ou. En als vervolgens PowerFuse ook nog eens policy's gaat toevoegen word het helemaal een wirwar. Het beste is om user based policy's voor je terminal server omgeving lekker door powerfuse zelf af te handelen. Ik zal ff kijken welke policy het was.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1