[JS] Javascript aanroepen van de parent vanuit een iframe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldentev
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 21:14
Ik wil graag een JS functie aanroepen vanuit iframe dat in een ander domein staat als de parent. Voor de duidelijkheid: ik heb op domeinA.nl een functie staan die ik vanuit de iframe op domeinB.nl wil aanroepen.

Maar ik krijg een permission denied. Ik heb al geprobeerd om document.domain = "domeinB.nl"; te doen, maar dit werkt niet. Is er een manier om, zoals in Flash, een bepaald domein toegang te geven om scripts aan te roepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gaat niet werken; dat valt onder cross-domain/site-scripting en daar zijn (behalve ont-zet-tend ranzige workarounds) weinig goed oplossingen voor (iig niet op de manier zoals jij die wenst).

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 30-06-2008 14:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldentev
Welke work-arounds zijn er?

Ik zat zelf te denken aan een iframe met daarin een frame met een een pagina van domainA en domeinB. En dat als ik de javascript van de parent van de iframe wil aanroepen dat ik dan de locatie van de pagina van de frame van domainA verander..

Of zijn er minder lelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kan korte berichten doorgeven door de fragment identifier van de URL van de bovenliggende pagina aan te passen. Die pagina moet dan zelf voortudrend controleren of deze niet toevallig is veranderd, het werkt maar het is niet ideaal.

http://tagneto.blogspot.c...e-communication-with.html

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldentev
Hmm, nou ik doe het wel met een LocalConnection in Flash: ik heb gewoon een twee flash objecten die ik met elkaar laat communiceren.

Dan hoef ik ook niet van Javascript weer naar Flash.

Zijn er nog risico's voor het gebruik van LocalConnection in Flash?