Ruim 2 jaar prima met de volgende configuratie gewerkt:
Asus A8N-Sli Premium (recente bios 1303)
Athlon64 X2 dual core 3800+ socket 393
2x512 Geil cl2.5-4-4 ddr400 Pc3200 2.9v
2x512 Kingston ddr400 Pc3200 2.6v
Nvidia Geforce 6600 pci-e (Asus EN600)
Thermaltake tower.
Onlangs nieuw mb, processor,geheugen en videokaart aangeschaft en deze in de Thermaltake ingebouwd.
Dit is uitstekend gegaan, draait als een speer.
Met de oude configuratie zou ik een pc in elkaar knutselen voor mijn kleindochter.
A-open kastje gekocht inc. 400w voeding. Brander en hd had ik nog liggen.
Voor het inbouwen alles netjes schoongeblazen met aircleaner.
Bij het opstarten 1 lange en 2 korte beeps (1-2) wat zou duiden op de grafische kaart, deze vervangen door mijn nieuw gekochte, zelfde fout 1-2 beepcode.
De 4 latjes had ik zoals bij mijn oude configuratie in dual-mode staan (4 slots A1 A2 B1 B2 die samen 4gb ondersteunen).
- Oude videokaart er weer in.
- De 2x kingston verwijderd en 2x Geil in A1 en B1. Kom wederom niet in de bios, beep 1-2
- De 2x Geil eruit en de 2x kingston in A1 en B1.
- De 2x Geil op A1 en A2, start wel door.
- De 2x Kingston op A1 en A2, start wel door.
- De 2x Geil op B1 en B2, de bekende beep
- De 2x Kingston op B1 en B2, de bekende beep
- De 2x Kinston op A1 en A2 en 2x Geil op B1 en B2 start niet door.
Kortom ik heb allerlei conbinaties uitgeprobeerd en kom tot de conclusie dat de Slots B1 en B2 niet te gebuiken zijn. Ook diverse malen de cmos gecleard d.m.v. batterij verwijderen en jumpertje voor 10 sec omgezet (volgens instructies van de user guide) . In de bios staat v.w.b. het tweaken alles op auto. Toen toch maar Vista geinstalleerd met 2x Geil op A1 en A2. Ging wel traag, maarja het draait nu. Hang- en opstart troubleshooter doorgenomen, met google gezocht, op diverse fora gezocht, ik kom er niet uit. Graag zou ik uiteraard de 4x 512mb willen gebruiken.
Alle suggesties en advies van harte welkom.
Asus A8N-Sli Premium (recente bios 1303)
Athlon64 X2 dual core 3800+ socket 393
2x512 Geil cl2.5-4-4 ddr400 Pc3200 2.9v
2x512 Kingston ddr400 Pc3200 2.6v
Nvidia Geforce 6600 pci-e (Asus EN600)
Thermaltake tower.
Onlangs nieuw mb, processor,geheugen en videokaart aangeschaft en deze in de Thermaltake ingebouwd.
Dit is uitstekend gegaan, draait als een speer.
Met de oude configuratie zou ik een pc in elkaar knutselen voor mijn kleindochter.
A-open kastje gekocht inc. 400w voeding. Brander en hd had ik nog liggen.
Voor het inbouwen alles netjes schoongeblazen met aircleaner.
Bij het opstarten 1 lange en 2 korte beeps (1-2) wat zou duiden op de grafische kaart, deze vervangen door mijn nieuw gekochte, zelfde fout 1-2 beepcode.
De 4 latjes had ik zoals bij mijn oude configuratie in dual-mode staan (4 slots A1 A2 B1 B2 die samen 4gb ondersteunen).
- Oude videokaart er weer in.
- De 2x kingston verwijderd en 2x Geil in A1 en B1. Kom wederom niet in de bios, beep 1-2
- De 2x Geil eruit en de 2x kingston in A1 en B1.
- De 2x Geil op A1 en A2, start wel door.
- De 2x Kingston op A1 en A2, start wel door.
- De 2x Geil op B1 en B2, de bekende beep
- De 2x Kingston op B1 en B2, de bekende beep
- De 2x Kinston op A1 en A2 en 2x Geil op B1 en B2 start niet door.
Kortom ik heb allerlei conbinaties uitgeprobeerd en kom tot de conclusie dat de Slots B1 en B2 niet te gebuiken zijn. Ook diverse malen de cmos gecleard d.m.v. batterij verwijderen en jumpertje voor 10 sec omgezet (volgens instructies van de user guide) . In de bios staat v.w.b. het tweaken alles op auto. Toen toch maar Vista geinstalleerd met 2x Geil op A1 en A2. Ging wel traag, maarja het draait nu. Hang- en opstart troubleshooter doorgenomen, met google gezocht, op diverse fora gezocht, ik kom er niet uit. Graag zou ik uiteraard de 4x 512mb willen gebruiken.
Alle suggesties en advies van harte welkom.