Toon posts:

ISP: welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 453 views

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, misschien heeft iemand hierover een opvatting.

Een familielid komt uit buitenland in NL wonen, en heeft Internet nodig. Welke IP is de beste keuze?

Ik zit zelf bij xs4all, en zonder problemen, maar ik doe ook niks geks: ik verhuis niet, gan niet naar xs4all only, ga niet bellen via internet, helemaal niks.

Affijn, wat kan ik m het best adviseren?

mhip

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

In dat geval xs4all misschien??

Maar serieus:Wat wil dat familielid?
ADSL, kabel, telefonie erbij etc. etc.

[ Voor 56% gewijzigd door DeeJee op 30-06-2008 14:02 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:59:
Hmmm, misschien heeft iemand hierover een opvatting.

Een familielid komt uit buitenland in NL wonen, en heeft Internet nodig. Welke IP is de beste keuze?

Ik zit zelf bij xs4all, en zonder problemen, maar ik doe ook niks geks: ik verhuis niet, gan niet naar xs4all only, ga niet bellen via internet, helemaal niks.

Affijn, wat kan ik m het best adviseren?

mhip
Opvattingen genoeg. Maar met deze informatie ga je geen echte vooruitgang boeken ben ik bang. Wat wil hij? Veel en snel downloaden, extra's in de vorm van hot spot toegang, shell access etc., zo goedkoop mogelijk internetten, wel of geen telefonie.. en ga zo maar door.

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:07
Wat voor wensen heeft die persoon, wat wil hij uitgeven, wat is beschikbaar in zijn woning.... Dit is wel erg ruim...

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Verwijderd

Topicstarter
Diabolical schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:02:
[...]

Opvattingen genoeg. Maar met deze informatie ga je geen echte vooruitgang boeken ben ik bang. Wat wil hij? Veel en snel downloaden, extra's in de vorm van hot spot toegang, shell access etc., zo goedkoop mogelijk internetten, wel of geen telefonie.. en ga zo maar door.
Sorry, ja, dat was ik vergeten. Voorzover ik weet: matige gebruiker (dus geen gaming, zware up- of download), geen telefonie, en ik vermoed ook geen zaken als shell access (zou me erg verrassen.....)

mhip

Verwijderd

idd xs4all ;)

Al snap ik heeel weinig uit je OP... Er zijn genoeg vergelijkings sites te vinden zou ik zeggen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04
Is zo afhankelijk van je eisen. Zit zelf bij Tweak, maar ken genoeg anderen die bij hetnet, planet, kpn, orange, tele2 of ziggo zitten.

De meesten werken gewoon prima en je hoort bij elke provider weleens ellende. www.internetten.nl kan je behoorlijk wat overzichten zien.

Verwijderd

Kies een provider met de beste prijs/snelheid verhouding. probleem opgelost. Kabel zou ik niet kiezen aangezien dat altijd duur is tenzij de lijn te lang is en de snelheid bij ADSL2+ dus dramatisch is. Of kies glasvezel als dat beschikbaar is waar je familielid gaat wonen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Blijft hij voor lang in NL wonen? Zo ja, dan kun je in principe van alles nemen.
Als hij over een aantal maanden weer weg zal gaan, dan zou ik iets als Alice nemen waarbij je op kunt zeggen wanneer je wilt. Daarnaast zou ik zoiezo niet voor providers gaan waarbij je ieder jaar weer vast zit voor een jaar (Orange bijvoorbeeld).

@thedud0,

ik ga van ADSL over naar Kabel omdat ik dit een stuk stabieler vind en daarnaast omdat het me nu met dat 3=2 pakket van UPC 20 euro scheelt per maand.

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 30-06-2008 14:07 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

kijk eerst in de faq.

I&H - Policy en FaQ

het puntje "welke adsl provider" is verouderd in de faq. planet levert niet meer onder die naam.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:06:
kijk eerst in de faq.

I&H - Policy en FaQ

het puntje "welke adsl provider" is verouderd in de faq. planet levert niet meer onder die naam.
Het uitzoeken van een provider welke voldoet aan de eisen, is op zichzelf natuurlijk ook niet het probleem. de vraag is eerder: wie levert er waar voor zijn geld, waar heb je geen gedonder met helpdesks of rare fakturen, etc, etc.

Die vergelijkingssites bieden die info niet (voorzover ik heb gezien).

mhip

• magic_nl
  • Laatst online: 01-12 15:19

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:29:
Die vergelijkingssites bieden die info niet (voorzover ik heb gezien).
M.i. kun je op de vergelijkingssites wel de keuze van enkele tientallen beperken tot een stuk of 3 en dan vervolgens zelf opzoek gaan naar ervaringen (staan maar genoeg in dit forum).
Dus met enkele anderen voor mij 'n klusje van zelfonderzoek.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• leuk_he
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Beperk (met de vergelijkings sites) eens je keuze tot een top3 die aan de eisen voldoet, en ga dan zoeken. Wat verwacth je nu hier. dan pas kan ik me voorstellen dat je zinvolle terugkoppeling hier krijgt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
De vraag is veel te globaal. Je hebt de wensen van diegene niet in kaart gebracht. Gaat hij/zij voor kwaliteit of liever een leuk goedkoper abonnement met wat snelheid? Ik vind XS4ALL qua service gedaald. Telfort vind ik opvallend goed presteren voor de prijs. Succes

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 16:36
Arunia schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:06:
Blijft hij voor lang in NL wonen? Zo ja, dan kun je in principe van alles nemen.
Als hij over een aantal maanden weer weg zal gaan, dan zou ik iets als Alice nemen waarbij je op kunt zeggen wanneer je wilt. Daarnaast zou ik zoiezo niet voor providers gaan waarbij je ieder jaar weer vast zit voor een jaar (Orange bijvoorbeeld).

@thedud0,

ik ga van ADSL over naar Kabel omdat ik dit een stuk stabieler vind en daarnaast omdat het me nu met dat 3=2 pakket van UPC 20 euro scheelt per maand.
Opzeggen is bij een internet provider volgens mij nooit een probleem wanneer je verhuist. En als dat wel zo is volgens hun algemene voorwaarden, dan zijn die niet geldig als ik het goed heb.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Opsomtopics over ISPs zijn niet gewenst.
Deze vraag komt diverse malen langs in I&H, dit is ook duidelijk vermeld in de I&H FAQ.

Verder is je TS niet erg sterk, ik zie weinig eigen inzet, zoekresultaten, etc.
Om die reden: op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.