Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-01-2022
Sinds een half jaar heb ik Vista x64 en alles werkte goed totdat ik van het ene op het andere moment een volledig zwart scherm kreeg met de melding dat deze versie niet legitiem is,
De Vista heb ik gewoon met de pc legaal gekocht, dus daar zit geen probleem.
Na een paar keer bellen met Microsoft, blijkt dat ik geen installation id krijg bij opnieuw activeren. Ik zit dus helemaal vast.
Iemand een idee voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij gewoon aan kan tonen dat jij Vista gekocht hebt dan zal MS je toch niet gaan tegenwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je'm gekocht? misschien ben je er wel ingeluisd met een illegale versie?

is het en zelfbouw-PC via een vriend van een vriend of zo :)?
anders, als je versie echt legaal is... en je dat ook kan bewijzen, kan je mss op zoek gaan naar een activation patch... maar da's denk ik illegaal... :'(

want idd, als je serienummer legaal is, dan zou MS echt niet moeilijk doen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
Mensen, ik gebruik hem al een half jaar..... en krijg al die tijd gewoon updates etc. Hij is gewoon bij een grote normale winkel gekocht, waar ze hem samengesteld hebben.
Als ik zeg dat ik geen installation id krijg, bedoel ik dat dit niet goed gaat bij het her-activeren via de pc.
Het is dus (nog) niet zo dat MS dit weigert.
Ik word nu binnenkort een keer teruggebeld door MS, maar hoe lang dat gaat duren....

Iemand soortgelijke ervaringen of ideen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
DavidVilla4 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:17:
Mensen, ik gebruik hem al een half jaar..... en krijg al die tijd gewoon updates etc. Hij is gewoon bij een grote normale winkel gekocht, waar ze hem samengesteld hebben.
Als ik zeg dat ik geen installation id krijg, bedoel ik dat dit niet goed gaat bij het her-activeren via de pc.
Het is dus (nog) niet zo dat MS dit weigert.
Ik word nu binnenkort een keer teruggebeld door MS, maar hoe lang dat gaat duren....

Iemand soortgelijke ervaringen of ideen?
Je kan vista ook een half jaar legitiem gebruiker zonder activatsie :+

Maar heb je wel een product key?
En een Guine Stikker op je PC zitten?

Daar mee moet je MS eens bellen!

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
To_Tall schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:20:
[...]

Je kan vista ook een half jaar legitiem gebruiker zonder activatsie :+

Maar heb je wel een product key?
En een Guine Stikker op je PC zitten?

Daar mee moet je MS eens bellen!
Ik heb m dus al geactiveerd. En ik heb MS dus al de product key doorgegeven, zowel via de telefoon als dat ik het ingetypt in het menu wat je op een gegeven moment krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01
Wat is dan het probleem? Degene die dit voor je kan en moet oplossen is Microsoft.

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik neem even aan dat je OPGELET: Vista SP 1 RC en Beta's verlopen 30-6-08* ook hebt bekeken of dat van toepassing is in jouw situatie? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
alt-92 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 14:40:
Ik neem even aan dat je OPGELET: Vista SP 1 RC en Beta's verlopen 30-6-08* ook hebt bekeken of dat van toepassing is in jouw situatie? :)
Yep. De melding uit dat draadje kreeg ik niet eens, het was gewoon ineens zwart. Het zou wel kunnen dat daardoor er iets (heel goed) mis ging, maar ik kan nu iig helemaal niets doen: niet in Vista, geen internet, niets, alleen een zwart scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-08 11:17
Vaak krijg je je pc wel voorgeïnstalleerd, maar nog niet geactiveerd. Dit moet je dan nog zelf doen. Misschien zit hier de oorzaak? (ja, niet de oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
elmertje schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:44:
Vaak krijg je je pc wel voorgeïnstalleerd, maar nog niet geactiveerd. Dit moet je dan nog zelf doen. Misschien zit hier de oorzaak? (ja, niet de oplossing)
Het zou wel de oplossing opleveren, maar helaas.. ik had hem dus al eerder geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidVilla4 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:19:
Het zou wel de oplossing opleveren, maar helaas.. ik had hem dus al eerder geactiveerd.
Heb je MS nu al gebeld? Bovenstaande (Vista beta) is toch niet van toepassing op jouw PC, jij hebt Vista toch "legaal gekocht"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 20:43
Als het goed is kan je ook persoonlijk een medewerker van Microsoft aan te telefoon krijgen.
Deze kan je hier wel verder mee helpen.

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:51:
[...]

Heb je MS nu al gebeld? Bovenstaande (Vista beta) is toch niet van toepassing op jouw PC, jij hebt Vista toch "legaal gekocht"?
MS heb ik inmiddels een paar keer gebeld en het gewone activeren lukt niet: ik krijg geen installation id terug. Inmiddels is het alweer 2 dagen geleden dat de technische dienst van MS zei dat ze me zouden terugbellen: morgen maar weer eens bellen...

Zoals gezegd: ik heb vista legaal gekocht, of de winkel er een betaversie oid op heeft gezet weet ik niet. Nogmaals het was gewoon bij een grote winkelketen en niet bij een of ander sjofel zaakje, dus het lijkt me sterk. Heb ook nog de helpdesk van de winkel gebeld, maar 8)7 die sturen me door naar MS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
TheCrius schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 23:56:
Als het goed is kan je ook persoonlijk een medewerker van Microsoft aan te telefoon krijgen.
Deze kan je hier wel verder mee helpen.
Niet dus: inmiddels al 4 gesprekken gehad en ze komen er niet uit. Ik zou sinds het laatste gesprek binnen 12 werkuren teruggebeld worden: die tijd is inmiddels alweer lang voorbij.
Morgen dus maar weer eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidVilla4 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:05:
MS heb ik inmiddels een paar keer gebeld en het gewone activeren lukt niet: ik krijg geen installation id terug.
Je bedoelt dat je van hen geen installatie ID krijgt? Zin leest alsof je hen gebeld hebt en geprobeerd te activeren via internet (2 onafhankelijke zaken). Ik zie de logica niet helemaal. Wellicht dat je eens kan zeggen wat je van MS voor antwoord krijgt (wat ze gezegd hebben over de telefoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 21:52:
[...]

Je bedoelt dat je van hen geen installatie ID krijgt? Zin leest alsof je hen gebeld hebt en geprobeerd te activeren via internet (2 onafhankelijke zaken). Ik zie de logica niet helemaal. Wellicht dat je eens kan zeggen wat je van MS voor antwoord krijgt (wat ze gezegd hebben over de telefoon).
Via het menu dat je krijgtt na de melding dat je vista niet legitiem is heb ik, onder ' begeleiding' van de MS helpdesk persoon geprobeerd op heel veel manieren de product key in te voeren. Op je pc, dus niet via internet want dat heb ik op de pc dus niet, zou je dan als reactie op het ingeven van een product key een installation id op je scherm moeten zien. Dat lukt dus niet...

Toch wel jammer dat niemand zoiets eerder meegemaakt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-08 21:11
Toch wel jammer dat niemand zoiets eerder meegemaakt heeft...
Het is dan ook wel erg vreemd dat ze je bij de helpdesk niet kunnen helpden.
Hoewel..... ik heb wel 'ns een probleem gehad met mijn policies in XP maar aan de telefoon moest ik uitleggen wat gpedit.msc precies is voordat zij mij meedeelden dat ze mij niet konden helpen en een reinstall waarschijnlijk de beste oplossing zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidVilla4 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:54:
Sinds een half jaar heb ik Vista x64 en alles werkte goed totdat ik van het ene op het andere moment een volledig zwart scherm kreeg met de melding dat deze versie niet legitiem is,
De Vista heb ik gewoon met de pc legaal gekocht, dus daar zit geen probleem.
Na een paar keer bellen met Microsoft, blijkt dat ik geen installation id krijg bij opnieuw activeren. Ik zit dus helemaal vast.
Iemand een idee voor een oplossing?
http://exploringourmatrix...k-screen-after-login.html

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2008 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DavidVilla4 schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:03:
Via het menu dat je krijgtt na de melding dat je vista niet legitiem is heb ik, onder ' begeleiding' van de MS helpdesk persoon geprobeerd op heel veel manieren de product key in te voeren.
Waaom zo omslachtig? Jij laat de computer vertellen wie je moet bellen? Dan krijg je wellicht een specifieke medewerker aan de lijn met beperkte bevoegdheid.

Je kan toch gewoon MS bellen (voor telefoonnummer zie www.microsoft.nl) en zeggen dat jij PC X hebt met Windows licentie Y (die niet activeert), dan krijg je gewoon een nieuwe key hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVilla4
Sard0niX schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:57:
[...]

Het is dan ook wel erg vreemd dat ze je bij de helpdesk niet kunnen helpden.
Hoewel..... ik heb wel 'ns een probleem gehad met mijn policies in XP maar aan de telefoon moest ik uitleggen wat gpedit.msc precies is voordat zij mij meedeelden dat ze mij niet konden helpen en een reinstall waarschijnlijk de beste oplossing zou zijn.
Uiteindelijk dus maar weer gebeld..... gelukkig kreeg ik nu iemand aan de lijn die wel wist wat ie deed en die mij niet afpoeierde. Mag op zich ook wel na 5 keer bellen maar goed.
Ik weet niet helemaal precies wat het probleem was, maar het had ermee te maken dat bij de activatie ook je startinstellingen geregistreerd worden. Die had ik, kennelijk, eerder veranderd zonder natuurlijk te weten dat dit bij de activatie meetelt.

Via safemode zag de helpdesker dat ik geen herstelpunt meer kon maken en zo kwam ie op het spoor dat een bepaalde service uitgeschakeld was. Dit leidde tot de conclusie over de startinstellingen, Meer weet er technisch gezien niet van, maar het is opgelost en iedereen bedankt voor de moeite.
Pagina: 1