Toon posts:

Je wordt gek van dat ding.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste ...

Ik heb nou toch een gek ding ik snap er niks van alles uitgeprobeerd en gedaan en in de bios alles goed staan wie kan mij helpen.

Ik heb een Tb 900@900 met 128Mb geheugen en een moederbord van MSI de K7T Master. Nou heb ik dat bord al een keer terug gestuurd maar hij heeft nog steeds het zelfde probleem. Als ik mijn videokaart installeer dan heeft deze een conflict met de AGP to CPU controller. Ze gebruiken allebei hetzelfde geheugenbereik. Dit heb ik al eens geprobeerd te verzetten met het gevolg dat het helemaal niks meer deed. Nu vraag ik jullie wat kan ik hier aan doen.Ik had eerst een ATI grafische kaart en nu een Asus V7100. Je zou zeggen dat een van deze twee toch zou moeten werken.
Wie kan mij helpen ik ben radeloos. Ik kwaam er achter door dat ik met 3d mark 2000 aan de gang ben gegaan. Ik kreeg maar 1592 punten en dat neem ik niet.

Matthijs

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
(jarig!)
Ken het moederbord niet maar heeft deze een VIA chipset?
Zo ja, heb je de VIA 4 in 1 drivers wel geinstalleerd? (www.via.com)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

4-in-1 totaal essentieel, ja. Al gedaan?
Kijk even in BIOS of PnP OS aanstaat? Zo ja direkt uitzetten. Wil vaak ook dit soort conflicten stoppen.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 14:57 schreef dion_b het volgende:
4-in-1 totaal essentieel, ja. Al gedaan?
Kijk even in BIOS of PnP OS aanstaat? Zo ja direkt uitzetten. Wil vaak ook dit soort conflicten stoppen.
Waarom moet je in godsnaam in je BIOS PnP OS direkt uitzetten? Is dat beter of zo?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij wordt die 4 in 1 drivers automatisch geinstalleerd maar ik zal er even naar kijken. Ik zal ook even in de BIOS kijken naar PNP OS on die moet uit staan he zei je:):):)

In elk geval alvast bedankt

Ik zit nog op school zie je.

Verwijderd

Ja je moet die drivers erop knallen of anders nieuwe drivers voor de chipset. vooral met win ME werken die orginele drivers niet echt lekker..mazzels

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 20 februari 2001 16:05 schreef Ivo het volgende:
Waarom moet je in godsnaam in je BIOS PnP OS direkt uitzetten? Is dat beter of zo?
Waarom? Omdat de interrupt settings ofwel door BIOS (PnP OS=No) danwel door je OS (PnP=Yes) gedaan kunnen worden. Helaas is het zo dat Windows 9x/Me daar niet al te snugger mee omgaat, waardoor het juist de conflicts waartegen PnP ontworpen was kan veroorzaken. Als je het door de BIOS van een fatsoenlijke mobo (waar we hier zo te horen mee te maken hebben) laat doen, kun je dat alvast uitsluiten.

Een uitzondering: AMR modems willen soms nogal gek gaan doen (spontaan zichzelf disablen etc.) als PnP OS=No ingesteld staat, maar de kans op een AMR modem in dit systeem is verwaarloosbaar.

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Beste..

Reken maar ik heb er geen AMR modem in zitten.

Verwijderd

Thanks dion_b voor de uitleg. Ben weer iets wijzer geworden :)

Verwijderd

Draai je zeker windows 95...bij hogere versies kan dit dus niet
Pagina: 1