Soory guys, Ik las inderdaad 2x over de edit-knop request heen. Excuses. Heel leerzaam. De eerste keer dat ik op Got een post open. Ben dit niet gewend. iig bedankt voor al jullie feedback.
En jah, 'goed' Googlen is altijd de uitdaging, heh? 'k heb dit wel degelijk serieus geprobeerd en ben een aantal uren aan het lezen geweest. Misschien eroverheen gelezen...
Sorry gertvdijk, inderdaad las ik er 2x overheen. Excuses. Is m'n 1e topic op GoT. Wel heel leerzaam. En jah, 'goed' Googlen is altijd de uitdaging... Ben wel degelijk serieus aan het zoeken geweest en ben een aantal uren aan het lezen geweest. Ben 2x langs Visopsys gekomen in de Meuktrackers-afdeling, maar het kwartje viel voor mij niet helaas. Ik ga hem nu downloaden en branden. En ik zal voortaan de Edit-knop gebruiken
<Snif...> 'k blijk er een puinhoop te maken... Ben duidelijk nog niet geschikt om op Tweakers te posten...

Was wel een héél kort nachtje: jkdefrag vanuit safe mode gedraaid en hij is al klaar! Helaas zonder het gewenste effect. Zelfs niet na chkdsk /f.
Helaas blijkt het met Partition Logic niet te lukken, PL vind geen harde schijf. Dit komt vermoed ik doordat het een SATA-schijf is. De laptop is trouwens een HP 6710b.
@mbsaerens, gertvdijk en Cloud: Het probleem van het resizen van Vista-partities word ook op de site van Partition Logic genoemd:
Van de site van Partition Logic: "...and in some cases you will need your Vista installation CD/DVD to update the boot configuration before Windows will start. Vista uses a new boot process that is sensitive to changes in the boot sector and partition layout"
Ik heb de indruk dat er geen bestand(en) meer staat aan het eind van mijn partitie, maar toch blijft de ingebouwde Vista partitie-shrinker weigeren de partitie te verkleinen. Ik heb nog 40 G vrij op C en wil dat nog zo'n 20 G vanaf snoepen.
En
over GParted: "The problem is that if you resize your boot/system partition, you will be completely unable to boot without repairing windows. First make sure that you have a bootable Windows Vista installation DVD, as you will be unable to use your computer if you don't. Next, download the GParted Live CD and burn it to cd."
Het lijkt er inderdaad op neer te komen dat ik geen partition manager (welke dan ook) moet gaan gebruiken zonder in het bezit te zijn van een originele Vista dvd. Ik heb alleen maar de HP restore-dvd. Die was niet meegeleverd, maar kan je zelf branden na de initial setup van de op harde schijf voorgeïnstalleerde OS.
Ik zal morgen Acronis bellen.
En zo, gebruik je edit knop
[
Voor 78% gewijzigd door
pasta op 01-07-2008 14:45
]