Toon posts:

twijfels 8800gt OC of hd4850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde al een tijdje een 8800gt OC gaan aanschaffen. Maar na berichten en forums te lezen begin ik toch te twijfelen of een HD4850 niet een betere keuze is.
Is de 4850 egt zo veel sneller? en waar kan ik een paar benchmark of test resultaten vinden van deze 2 kaarten tegen elkaar?

Dus welke kaart bevelen jullie aan?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Via Google zoeken naar 'HD 4850 review'? Kom op die manier genoeg reviews tegen waar de kaart onder andere tegenover de 8800GT wordt gezet. Aan de hand daarvan kun je prima je eigen keuze maken. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:39

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties en handige links. Heb net het even bekeken en gelezen, en het blijkt dus dat hij niet een klein beetje sneller is maar de 8800gt ronduit vernedert. Ik denk dat ik maar voor de 4850 ga :). Of heb ik dit verkeerd begrepen.

En laatste vraagje , van welk merk is hij het beste MSI of Asus of? Aangezien er noch best prijsverschil in zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 12:43 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Dit soort benchmarks zijn echt heel makkelijk te vinden, zoek maar eens op "HD4850 review" in google, of kijken eens in het ATi nieuwsdiscussie topic.

specs

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 12:46

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

merk speelt niet zoveel rol hoor...

Het prijsverschil wordt meestal "veroorzaakt" door wat extra meuk die je mee krijgt in je doos... extra kabeltje, verloopstukjes, spelletje, etc.

Bij de collega's van Hardware.info kan je een vergelijking in prestaties zien tussen verschillende merken die een 4850 in hun schap hebben staan. Heb net even gekeken en het scheelt fracties van fps tussen pakweg Sapphire en Asus... Natuurlijk als je wilt overklokken kunnen verschillen natuurlijk oplopen...

Door de band genomen denk ik dat je met een "bekend" merk globaal altijd wel goed zit ...

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-05 14:01
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:40:
En laatste vraagje , van welk merk is hij het beste MSI of Asus of? Aangezien er noch best prijsverschil in zit.
Het merk maakt meestal weinig uit. Ze gebruiken allemaal dezelfde GPU. Soms zijn er wel verschillende koelers gebruikt, wordt de kaart anders geklokt of worden er bijvoorbeeld games bijgeleverd. Dit verschilt per kaart, dus er is meestal niet duidelijk één merk die altijd de beste is.

In het geval van de HD4850 zijn ze zover ik weet allemaal op de fabriekswaarden geklokt, en over de verschillende koelers heb ik nog niets gelezen. Dus ik ga ervanuit dat er geen problemen zijn je gewoon de goedkoopste kunt halen.

[ Voor 63% gewijzigd door geert1 op 30-06-2008 12:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok , dan gaan we voor de sapphire kaart. Erg bedankt voor alle snelle reacties en posts.

(off-topic) Ik heb ook net me nieuwe voeding OCZ StealthXtreem 600Watt binnen dus dat gaat helemaal lukken.

Nogmaals dank.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 12:52 ]

Verwijderd

te laat:P

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2008 12:52 ]

• Bardirella
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01-2023

Bardirella

What! Are you crazy?

recatje: die is evt. ook nog een handige link (je ziet verschil tussen Asus en Sapphire-kaart).

http://www.hardware.info/...enchmarks/bGRkapiamJbKZcg

Veel succes met je keuze. Laat eens iets weten wat het geworden is en boei ons eens met een review ;)

E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W

Verwijderd

Topicstarter
Ow nog een laatste vraagje ik heb een Asus m2n32 sli als mobo op moment, neem aan dat , dat geen probleem is ?

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Mobo is geen probleem met 1 kaart, maar zodra je 2 ATi kaarten wilt gebruiken in CrossFire (ATi's 'SLI') dan moet je wel degelijk op zoek naar een ander moederbord die dit ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
ja ok dat snap ik, naja dan ben ik eruit dank voor de tips iedereen.
Pagina: 1